دفتر تهران : ۰۲۱۹۱۰۹۰۰۸۳ دفتر اصفهان : ۰۳۱۳۲۳۶۸۰۸۳
Info@Pinion.ir
دفتر تهران : ۰۲۱۹۱۰۹۰۰۸۳ دفتر اصفهان : ۰۳۱۳۲۳۶۸۰۸۳
Info@Pinion.ir
خرید مطمئن
گواهی اصالت کالا
انتخاب صحیح
قیمت رقابتی کالا
مشاوره مهندسی
کارشناسان مجرب

انتخاب اسپیندل موتور

پینیون > تجهیزات صنعتی > اسپیندل موتور > انتخاب اسپیندل موتور

گروه فنی مهندسی و بازرگانی پینیون

پینیون دارای دو شعبه در دو شهر بزرگ و صنعتی اصفهان و تهران آماده خدمت رسانی به صنعتگران کشور می باشد. برای استعلام قیمت یا خرید اسپیندل موتور با ما تماس بگیرید.

انتخاب اسپیندل موتور

برای انتخاب اسپیندل موتور بر اساس نوع کاربرد موارد زیر را باید در نظر گرفت:

  1. توان
  2. سرعت
  3. سیستم خنک کاری
  4. ابزار گیر

air-spindle-motor

توان

قدرت یا توان موتور اسپیندل هرچقدر بیشتر باشد، دستگاه توانایی براده‌ برداری از قطعه‌ی بزرگتر با سرعت ماشینکاری بیشتری را خواهد داشت. البته معمولا با افزایش قدرت، سرعت کاسته می‌شود. و این نکته مهم است که لزوما توان بیشتر، بهتر نیست؛ زیرا توان بالاتر، هزینه‌ی خرید و مصرف انرژی بیشتری را بر خریدار تحمیل می‌کند. برای مثال برای انتخاب اسپیندل موتور دستگاه CNC چوب، قدرت 2.2 کیلووات و بیشتر، برای اسپیندل موتور دستگاه CNC طلا، قدرت ۰٫۷ کیلووات و بیشتر و برای کار سنگ قدرت ۵ کیلووات به بالا توصیه می‌شود.

سرعت

  • سرعت اسپیندل مولفه‌ی مهمی در ماشینکاری محسوب شده و کیفیت و سرعت کار به آن بستگی دارد که در انتخاب اسپیندل موتور باید درنظر گرفته شود. سرعت اسپیندل موتورها با اینورتر قابل کنترل است. البته باید دقت کرد توان اینورتری که انتخاب می‌شود با توان موتور اسپیندل همخوانی داشته باشد. سرعت‌های بالا مضراتی از جمله شکست ابزار کار و صدای بالا را در پی دارد. برای قطعه‌کارهای با صلبیت بالا، سرعت بالا اصلا توصیه نمی‌شود. برای صنعت طلاسازی بیش از هرچیز دقت کار مورد توجه است. در‌حال‌حاضر اسپیندل موتورها با سرعت‌های مختلف تولید و استفاده می‌گردند که برای چوب‌بری، سرعت خیلی زیاد چوب را می‌سوزاند و رنگ سطح را تغییر می‌دهد بنابراین CNC چوب، سرعت بین ۱۸۰۰۰ تا ۳۶۰۰۰ دور در دقیقه توصیه می‌شود؛ برای دستگاه CNC طلا، سرعت و جلای سطح ماشینکاری، باهم رابطه‌ی مستقیم دارند و سرعت بالای 24000rpm  توصیه می‌گردد، و برای CNC سنگ، سرعت ۱۸۰۰۰ تا ۲۴۰۰۰ دور در دقیقه پیشنهاد می‌گردد. البته این اعداد پیشنهادی بوده و خریدار بر اساس کاربرد خود تصمیم گیری خواهد نمود.

سیستم خنک کاری

سرعت بالای اسپندل موتور موجب داغ شدن قطعات چرخنده می‌شود که این داغ شدن استهلاک را در پی دارد و موتور باید خنک گردد. دو روش معمول سیستم خنک‌کاری به شرح زیر است:

  1. اسپیندل موتور هواخنك

روش هواخنک معمولا به دو صورت زیر وجود دارد

  • فن دار

    بالاي شافت چرخنده اسپيندل يك فن قرار دارد و با چرخش اسپيندل مي‌چرخد. چرخش فن بالاي اسپيندل ، هواي داخل محفظه را به چرخش در آورده و گرما را دفع ميكند.

  • باد خنک

    با استفاده از هوای خنک کمپرس شده عملیات خنک کاری انجام می شود.

  1. اسپيندل موتور آب خنك

معمولا مقطعی دايره ای شکل دارند که يك ورودي و يك خروجي آب دارد، مزیت آن نسبت به سیستم های هوا خنک صدای کم و بازده بالاتر، و عیب آن تشکیل رسوب و رسوب گیری است.

ابزار گیر

وظيفه اصلي اسپيندل گرفتن و چرخاندن ابزار است. نحوه ي گرفتن ابزار معمولا از دو نوع استاندارد پيروي مي كند:

  1. ‏مورس

یک قلم بند مخروطی داخل قسمت مخروطی اسپیندل قرار گرفته و با فشار هوا فیکس می شود‎؛ در این روش تعویض ابزار سریع و راحت است و معمولا در اسپیندل های تولزچنج‎( tools-change ) ‎که تعویض ابزار اتوماتیک است از ‏استاندارد مورس استفاده می گردد‎.‎

  1. فشنگی (ER Collet)

قطعه اي كه اصطلاحا فشنگي ناميده ميشود و به شكل مخروطي است ، داخل قسمت مخروطي سر اسپيندل قرار ميگيرد. با بسته شدن مهره ، فشنگي داخل رفته و علاوه بر فيكس و مركز كردن ابزار، در محل خود محكم مي شود.

er-collets

برند های رایج اسپیندل موتور

 Arel , AMK , Colombo , Dynomax , Elte , FAGOR , FANUC , FIMEK , Forza , GMN , Haina , Hertz , Hiteco HSD , HQD , INDRAMAT , Isel , Jageer , Jena-Tec , JIE_SHENG , Lenze , MECHATRON MITSUBISHI , NSK , Parker , PDS , Perske , SANYODENKI , SEM  , SPV_SPINTEC , WEISS

فرم سفارش اسپیندل موتور

برای استعلام قیمت انواع اسپیندل موتور فرم زیر را تکمیل نمایید.

  • اطلاعات فنی

  • توان (Kw)سرعت (rpm)تعداد 
  • برند اسپیندل موتور

  • توضیحات

    اگراطلاعات دیگری مانند نوع ابزارگیر در مورد اسپیندل موتور درخواستی دارید در این قسمت وارد نمایید.
  • اطلاعات تماس

  • وارد کردن فیلد های ستاره دار ضروری می باشد.
  • 9 − 6 =
  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

یک دیدگاه بگذارید