دفتر تهران : ۰۲۱۹۱۰۹۰۰۸۳ دفتر اصفهان : ۰۳۱۳۲۳۶۸۰۸۳
Info@Pinion.ir
دفتر تهران : ۰۲۱۹۱۰۹۰۰۸۳ دفتر اصفهان : ۰۳۱۳۲۳۶۸۰۸۳
Info@Pinion.ir
خرید مطمئن
گواهی اصالت کالا
انتخاب صحیح
قیمت رقابتی کالا
مشاوره مهندسی
کارشناسان مجرب

سیستم های انتقال قدرت هیدرواستاتیک مداربسته-بخش چهارم

پینیون > خدمات مهندسی > آموزش و مشاوره > سیستم های انتقال قدرت هیدرواستاتیک مداربسته-بخش چهارم

بخش اول: سیستم های انتقال قدرت هیدرواستاتیک مداربسته (Close Loop Hydrostatic Transmissions)

بخش دوم: سیستم های انتقال قدرت هیدرواستاتیک مداربسته

بخش سوم: روش های کنترلی در سیستمهای انتقال قدرت مداربسته هیدرواستاتیک

بخش چهارم:

تغییر سرعت در سیستم های هیدرواستاتیک مداربسته

مدار فوق در بیشتر کاربردها مورد استفاده قرار می گیرد. در برخی از سیستم های هیدرولیکی بجای استفاده از هیدروموتور دبی ثابت می توان از هیدروموتور دبی متغیر (Variable Displacement Motor) نظیر A6VM  A6VE از شرکت رکسروث استفاده کرد. در اینگونه کاربردها در حالتی که پمپ در حداکثر دبی خود را به گردش در می آورد، سرعت خروجی هیدروموتور می توان در یک بازه متغیر باشد. در این حالت با تغییر در سرعت هیدروموتور یک فرآیند توان ثابت (Constant HP Operation) را خواهیم داشت. همچنین با افزایش دبی پمپ، دبی هیدروموتور کاهش می یابد. در سیستم های توان کنترل با افزایش سرعت و دبی، گشتاور به همان نسبت کاهش می یابد. روش دیگر برای تغییر سرعت، تغییر سرعت الکتروموتور و یا موتور دیزل است. در این روش که به ندرت مورد استفاده قرار می گیرد، یک پمپ دبی ثابت به یک موتور الکتریکی ویا دیزل کوپل می شود.

 

روغن هیدرولیک در سیستم های انتقال قدرت هیدرولیکی

انتخاب روغن هیدرولیک تایید شده توسط تولید کننده معتبر بسیار اهمیت دارد. روغن هیدرولیک برای این سیستم ها بسیار مشابه روغن اتوماتیک برای وسایل نقلیه موتوری است. نکته ای که بسیار اهمیت دارد دمای روغن است که بایستی از دمای 70 °C فراتر نرود. خصوصا در سیستم های موبایل یا متحرک تا میزانی که امکان دارد بایستی دمای روغن را پایین نگه داشت ولی هنگامی که بر اثر دمای بالا خواص آن تحت تاثیر قرار گرفت بایستی آن را تعویض نمود. اصولا روغن مناسب در کاتالوگ های شرکت های سازنده بر اساس غلظت(oil viscosity) آن و خواص بیان می شود، نمونه ای از آن را استخراجی از کاتالوگ شرکت رکسروث در زیر مشاهده می نمایید.

 

hydraulic-oil

 

فیلترسازی روغن در سیستمهای انتقال قدرت مداربسته هیدرواستاتیک

به علت حساسیت و دقت بالای پمپ و هیدروموتور پیستونی مورد استفاده در سیستم های انتقال قدرت هیدرواستاتیک، وجود حتی یک کثیفی میکروسکوپی در روغن موجب آسیب شدید به ادوات خواهد شد. روغن ورودی به سیستم مدار بسته بایستی از یک میکروفیلتر با مش کمتر از 10 میکرون عبور کرده باشد(آیتم 8). مش فیلتر(filter mesh) ورودی پمپ شارژ (آیتم 7) بایستی 74 میکرون یا کمتر باشد.

hydraulic-filters

 

یک دیدگاه بگذارید

فروش انواع بلبرینگ

لینیر موشن ها

فروش انواع زنجیر صنعتی

انواع تسمه

روانکارهای صنعتی