دفتر تهران : ۰۲۱۹۱۰۹۰۰۸۳ دفتر اصفهان : ۰۳۱۳۲۳۶۸۰۸۳
Info@Pinion.ir
دفتر تهران : ۰۲۱۹۱۰۹۰۰۸۳ دفتر اصفهان : ۰۳۱۳۲۳۶۸۰۸۳
Info@Pinion.ir
خرید مطمئن
گواهی اصالت کالا
انتخاب صحیح
قیمت رقابتی کالا
مشاوره مهندسی
کارشناسان مجرب

سیستم های انتقال قدرت هیدرواستاتیک مداربسته_بخش دوم

پینیون > خدمات مهندسی > آموزش و مشاوره > سیستم های انتقال قدرت هیدرواستاتیک مداربسته_بخش دوم

بخش اول : سیستم های انتقال قدرت هیدرواستاتیک مدار بسته (Close Loop Hydrostatic Transmissions)

بخش دوم:

تشریح کامل یک سیستم انتقال قدرت هیدرواستاتیک حلقه بسته

hydrostatic-diagram

در شکل بالا یک مدار معمول سیستم انتقال قدرت هیدرواستاتیک مداربسته نمایش داده شده است. در بیشتر سیستم ها یک پمپ دبی متغیر پیستونی همراه با یک هیدروموتور دبی ثابت بکار گرفته می شود. آیتم شماره (1)  پمپ دبی متغیر مدار بسته و هیدروموتور دبی ثابت با شماره (3) مشخص شده است.

یکی دیگر از اجزای این سیستم، پمپ شارژ (2) است این پمپ معمولا یک پمپ دنده ای است که دارای دبی در حدود 15% دبی پمپ پیستونی است و فشاری در بازه 17 الی 40 بار را تامین می کند. در اکثر پمپ های دبی متغیر مدار بسته، شارژ پمپ به طور داخلی به پمپ اصلی کوپل شده است ولی در برخی موارد بایستی مدار آن بصورت خارجی بسته شود.

یک شیر اطمینان فشار پایین نیز در مدار وجود دارد. این شیر وظیفه تنظیم فشار پمپ شارژ را دارد و عموما در داخل پوسته پمپ اصلی قرار می گیرد.

یک شیر تخلیه (Flushing valve) (5) نیز عموما در مدارهایی که دبی زیادی در جریان دارند استفاده می شود این شیر روغن گرم شده در مدار هیدرولیک از مدار خارج و به مخزن روغن تخلیه می نماید.

پمپ شارژ تامین کننده روغن تخلیه شده در مدار است. با توجه به اینکه سیستم های مداربسته قابلیت معکوس پذیری جهت جریان را نیز دارند یک شیر شاتل (Shuttle Valve) (4) در مدار وجود دارد که وظیفه آن تخلیه روغن از بخش کم فشار سیستم است. در بیشتر مواقع آیتم شماره (4) و (5) بصورت یکپارچه در پشت هیدروموتور نصب می شود.

دو عدد چک ولو (6) وظیفه هدایت روغن پمپ شارژ را در بخش کم فشار مدار (با توجه به اینکه مسیر روغن معکوس پذیر است) بر عهده دارد. این دو چک ولو در پوسته پمپ پیستونی تعبیه شده است.

آیتم های (9) شیرهای اطمینان فشار بالا هستند که به منظور حفاظت از ادوات و اجزای سیستم در نظر گرفته شده است و وظیفه آن تخلیه روغن از بخش پرفشار به بخش کم فشار در صورت وجود  فشار بیش از حد مجاز است. (این دو شیر هم ممکن است در پوسته پمپ نصب شده باشد هم در پوسته هیدروموتور)

سایر اجزا در پوسته پمپ یا هیدروموتور قابلیت نصب ندارند. این اجزا عبارتند از: فیلتر فشار بالا با مش ظریف (8)، صافی مکش (Strainer) با مش نسبتا متوسط در ورودی پمپ شارژ (7)، مبدل گرما (Heat Exchanger)، مخزن روغن و… می باشد. حجم مخزن روغن اصولا 2 الی 3 برابر دبی روغن پمپ شارژ طراحی می شود.

 

ادامه مطلب در بخش سوم

 

مشاوره، تامین، طراحی و ساخت
واحد طراحی گروه فنی مهندسی پینیون توانایی مشاوره و هرگونه امور طراحی، تامین و ساخت در این زمنیه را دارد. با ما تماس بگیرید.

یک دیدگاه بگذارید

فروش انواع بلبرینگ

لینیر موشن ها

فروش انواع زنجیر صنعتی

انواع تسمه

روانکارهای صنعتی