شهر تگزاس در انرژی باد غوطه ور شده است

تگزاس آمریکا سرمایه گذاری عظیمی در انرژی باد کرده است، و در این شهر توربین ها در حال راه اندازی هستند. 18,000 مگاوات ظرفیت تبدیل باد در حال راه اندازه و بهره برداری می باشد، و 5,500 مگاوات افزون بر آن بزودی در خط تامین انرژی قرار می گیرد. اما یک مشکل وجود دارد: ساخت زیر ساخت هایی برای رساندن این انرژی به مردم بسیار سخت و دشوار است. چرا که این احتمال جدی وجود دارد، توربین های بادی در زمانی که سیستم دچار اضافه بار شوند، خاموش خواهند شد.

در سال 2014، تگزاس از منطقه رقابتی انرژی تجدید پذیر(CREZ) پرده برداری کرد، پروژه 6.8 میلیون دلاری خطوط انتقال که 3600 مایل از ایالت لون استار (Lone Star State) را طی میکند به منظور استفاده در یک مرکز برای تعدادی نواحی مترو شامل، دالاس فورت ورث (Dallas-Fort Worth)، هاستون(Houston)، اوستین(Austin)، و سن آنتونیو (San Antonio) می باشد. سخنگوی کمیسیون تامین منابع تری هالدی (Terry Hadley)، به “تگزاس توربین” به عنوان پروژه در حال اتمام می گوید: ” این یک رخداد بسیار بزرگ است”. جف کلارک (Jeff Clark)، مدیر اجرایی در ائتلاف منابع باد، یک شریک منطقه ای انجمن انرژی باد آمریکا (AWEA)، پیش بینی می کند که ” CREZ به نوبه خود به عنوان رویایی ترین ایالت هایی خواهد بود که در آن، پروژه هوشمند الکتریسیته انجام شده است”.

انرژی باد

در حال حاضر انتظار می رود تگزاس 21000 مگاوات برق را تامین کند و CREZ تنها 18500 مگاوات از آن را مهیا می کند. برای رسیدن به این هدف، یک کارخانه زغال سنگ معمولی، 600 مگاوات از این  برق را تامین میکند. این بدین معنا خواهد بود که توربین ها در بازه های زمانی به حالت بیکار (stand bye) قرار بگیرند. این اولین بار نیست که چنین منطقه ای پیدا شده است. انگلستان نیز با چالش برق مازاد دست و پنجه نرم می کند و برق مازاد در شیلی- که منجر به برق رایگان می شود- اثرات منفی بر روی کارخانه های صنعتی دارد. این بدترین حالت ممکن نیست، اما هنوز به عنوان یک مشکل است.

دو مکان دیگر که زیرساخت های تگزاس می تواند به آنجا انتقال یابد نیز وجود دارد. حتی می توان زیر ساخت های بیشتری ساخت، که در حال برنامه ریزی برای ساخت در آن می باشند که ناحیه انرژی های تجدیدپذیر پن هندل (PREZ) نام دارد. اما بعد از سرمایه گذاری های بزرگ در CREZ، ایالت تگزاس نگاهی احتیاط آمیز در پروژه های انتقال آینده دارد.

منبع:

MIT Technology Review

این پست را به اشتراک بگذارید

درباره نویسنده : سید محمد حجازی

سید محمد حجازی
مهندس مکانیک و هوافضا هستم و علاقه مند به تحقیق، مطالعه و نگارش علوم جدید در حوزه مکانیک می باشم. از جمله تخصص های من شامل ارتعاشات و عیب یابی، مهندسی معکوس و مونتاژ و استانداردهای نظامی است. شناخت صحیحی از قطعات استاندارد مورد استفاده در صنعت مکانیک دارم و تسلط به زبان انگلیسی کمک شایانی در پیشبرد اهداف بازرگانی داشته است.

0 نظر

ارسال نظر

آدرس پست الکترونیک شما منتشر نخواهد شد.