دفتر تهران : ۰۲۱۹۱۰۹۰۰۸۳ دفتر اصفهان : ۰۳۱۳۲۳۶۸۰۸۳
Info@Pinion.ir
دفتر تهران : ۰۲۱۹۱۰۹۰۰۸۳ دفتر اصفهان : ۰۳۱۳۲۳۶۸۰۸۳
Info@Pinion.ir
خرید مطمئن
گواهی اصالت کالا
انتخاب صحیح
قیمت رقابتی کالا
مشاوره مهندسی
کارشناسان مجرب

روش های کنترلی در سیستمهای انتقال قدرت مداربسته هیدرو استاتیک -بخش سوم

پینیون > خدمات مهندسی > آموزش و مشاوره > روش های کنترلی در سیستمهای انتقال قدرت مداربسته هیدرو استاتیک -بخش سوم

بخش اول : سیستم های انتقال قدرت هیدرواستاتیک مدار بسته (Close Loop Hydrostatic Transmissions)

بخش دوم : تشریح کامل یک سیستم انتقال قدرت هیدرواستاتیک حلقه بسته

بخش سوم: 

روش های کنترلی در سیستمهای انتقال قدرت مداربسته هیدرو استاتیک

بسته به شرکت و نوع فن آوری، روش ها و شیوه های متفاوتی در کنترل سیستم های هیدرولیک حلقه بسته بکار گرفته می شود. برخی از این روش ها به صورت خودکار، سیستم هیدرولیکی را کنترل می نماید و در برخی دیگر کاربر می تواند کنترل سیستم را در دست گیرد. بخش کنترل عموما بر روی پمپ یا هیدروموتور اعمال می شود. در ذیل برخی از روش های پرکاربرد به اختصار شرح داده می شود:

 

روش جبران فشار(Pressure Compensator):

این روش کنترلی، حداکثر فشار سیستم را تنظیم می نماید. هنگامی که کاربر فرمان حداکثر دبی را می دهد. جبران ساز دبی پمپ را تا زمانی که فشار سیستم از حداکثر عدول نکند در مقدار حداکثری حفظ می نماید. سیستم جبران ساز هنگامی که فشار افزایش می یابد، دبی را تا مقداری کاهش می دهد که فشار سیستم به حالت حداکثر باز گردد. در این سیستم جبران ساز فشار، توان سیستم متغیر است، بنابراین به منظور جلوگیری از کاهش سرعت هیدروموتور بایستی منبع انرژی به اندازه کافی توان جهت تامین دبی و فشار سیستم تامین نماید.

pressure-compensator

روش کنترل توان(HP Limiter):

این سیستم مجهز به یک ساختار جبران ساز فشار است و در عین حال دبی سیستم نیز توسط کنترلر بازرسی می شود. هنگامی که کاربر فرمان ثابت شدن دبی را می دهد، کنترلر تا زمانی که توان سیستم از مقدار مجاز تجاوز نکند، اجازه افزایش فشار را می دهد و هنگامی که توان سیستم از حد مجاز عدول کرد، کنترلر فشار سیستم را کاهش می دهد.

hp-limiter

روش های کنترلی دیگر شامل و یا ترکیبی از دو روش کنترلی فوق است. در کاربردهای خاص، جبران ساز فشار هیدروموتور، کنترل دبی ثابت، کنترل تناسبی گشتاور و … می توان اشاره نمود.

ادامه مطلب در بخش چهارم

مشاوره، تامین، طراحی و ساخت
واحد طراحی گروه فنی مهندسی پینیون توانایی مشاوره و هرگونه امور طراحی، تامین و ساخت در این زمنیه را دارد. با ما تماس بگیرید.

یک دیدگاه بگذارید

فروش انواع بلبرینگ

لینیر موشن ها

فروش انواع زنجیر صنعتی

انواع تسمه

روانکارهای صنعتی