دفتر تهران : ۰۲۱۹۱۰۹۰۰۸۳ دفتر اصفهان : ۰۳۱۳۲۳۶۸۰۸۳
Info@Pinion.ir
دفتر تهران : ۰۲۱۹۱۰۹۰۰۸۳ دفتر اصفهان : ۰۳۱۳۲۳۶۸۰۸۳
Info@Pinion.ir
خرید مطمئن
گواهی اصالت کالا
انتخاب صحیح
قیمت رقابتی کالا
مشاوره مهندسی
کارشناسان مجرب

پینیون در زمینه فروش انواع رولبرینگ مخروطی فعالیت دارد

برای استعلام قیمت و یا سفارش محصول با ما تماس بگیرید

فروش انواع رولبرینگ مخروطی

معرفی اجمالی:

این نوع رولربیرینگ ها دارای شیارغلتک مخروطی در حلقه بالایی و پایینی بوده و رولرها نیز در آنها به شکل مخروطی می باشند که رولبرینگ مخروطی نام گذاری می شوند. این نوع از رولربیرینگ ها، برای تحمل بارهای مرکب (شعاعی و محوری) ساخته شده است. در این حالت قدرت تحمل بار محوری به زاویه شیار حلقه بیرونی بستگی دارد. برای گردش صحیح و اصطکاک کمتر، محل تقاطع خطوط محل گردش ساچمه ها (Raceways) در یک نقطه مشترک بر روی محور بیرینگ قرار دارد.(شکل 1)

 

contact angle

 شکل 1

TAPERED ROLLER BEARING-SINGLE ROW
رولر بیرینگ
TAPERED ROLLER BEARING-DOUAL ROW
رولر بیرینگ مخروطی
شکل 2 شکل 3

 

بار محوری که ظرفیت رولربیرینگ های مخروطی را تعیین می کند، با افزایش زاویه تماس α ، افزایش می یابد. رولربیرینگ مخروطی یک ردیفه، قابل جدا شدن از یک دیگر، به رینگ داخلی همراه با غلطک ها (cone) و رینگ خارجی (cup) است. (شکل2)

 

معمولاً یک رولربیرینگ مخروطی یک ردیفه، در برابر رولبرینگ مخروطی دیگر تنظیم می ­شود. نحوه تنظیم  رولربیرینگ ها و قرارگیری رولرهای مخروطی به 3 روش زیر می باشد:

1. آرایش رو به رو (face-to-face)

در این آرایش، خطوط نیرو ( load lines) بسوی محور بیرینگ همگرا می­شود. بنابراین این آرایش تا حدی می تواند نا هم محوری (misalignment) را جبران نماید.

FACE-TO-FACE ARRANGE2. آرایش پشت به پشت (back-to-back)

در این آرایش ، خطوط نیرو ( load lines) بسوی محور بیرینگ واگرا می­شود تا یک آرایش نسبتا محکمی ایجاد نموده و همچنین بتواند ممان های خمشی را جبران نماید. نیروهای محوری در هر دو جهت قابل تحمل است، ولی در هر جهت فقط با یکی از بیرینگ ها این امر حاصل می شود.

BACK-TO-BACK ARRANGE3. آرایش پشت سر هم ( tandem)

در این آرایش، خطوط نیرو ( load lines) با یکدیگر موازی هستند و نیروهای شعاعی و محوری بطور یکسان بین هر دو بیرینگ تقسیم می شود. این آرایش زمانی استفاده می شود که ظرفیت تحمل نیرویی تنها یک بیرینگ، کافی نباشد. ضمن اینکه در این آرایش، ظرفیت تحمل نیروی محوری فقط در یک جهت وجود دارد.

TANDEM ARRANGE

توجه: رولبرینگ های مخروطی معنای کلمه انگلیسی tapered roller bearings می باشد که در بازار ایران و اصطلاح عامیانه به رولبرینگ مخروطی نیز معروف هستند.

2 پاسخ

یک دیدگاه بگذارید

فروش انواع بلبرینگ

لینیر موشن ها

فروش انواع زنجیر صنعتی

انواع تسمه

روانکارهای صنعتی