دفتر تهران : ۰۲۱۹۱۰۹۰۰۸۳ دفتر اصفهان : ۰۳۱۳۲۳۶۸۰۸۳
Info@Pinion.ir
دفتر تهران : ۰۲۱۹۱۰۹۰۰۸۳ دفتر اصفهان : ۰۳۱۳۲۳۶۸۰۸۳
Info@Pinion.ir
خرید مطمئن
گواهی اصالت کالا
انتخاب صحیح
قیمت رقابتی کالا
مشاوره مهندسی
کارشناسان مجرب

*صرفا آموزشی* ( این محتوا صرفا جنبه آموزشی دارد ) *صرفا آموزشی*

پیچ ماشینی ، پیچ استوانه ای یا پیچ های مهره دار

پیچ ماشینی (machine screw)،پیچ استوانه ای یا پیچ های مهره دار (Bolt and nut)، برای اتصال بین دو قطعه، بایستی در سوراخی که از پیش قلاویز شده است، بسته شوند و به دلیل اینکه دنده های پیچ وارد دیواره‌های قطعه نمی‌شوند ملزم به استفاده از مهره می‌باشند. این نوع پیچ ها معمولا فلزی هستند و به ندرت یک پیچ ماشینی یا همان پیچ و مهره با جنس غیر فلزی استفاده می‌شود.

پیچ ماشینی

ابعاد و اندازه:

از نظر ابعاد هندسی پیچ ماشینی خیلی بزرگتر از اندازه معمول پیچ‌ها‌ی دیگر نیست، غالبا طول آن‌ها حدود 3/4 اینچ معادل 19/05 میلی‌متر بوده که البته میتواند بزرگتر هم باشد.

انواع پیچ ماشینی ( پیچ استوانه ای ):

تفاوت‌های اساسی بین پیچ های ماشین به طور عمده در اندازه کلی، شکل سر، نوع آچار خور، طول پیچ، نوع مواد، پوشش و همینطور خصوصیات مربوط به رزوه پیچ می‌باشد.

بهترین راه برای طبقه بندی پیچ های ماشین توجه به نوع کله‌گی و آچار‌خور پیچ می‌باشد که در واقع باید توجه شود برای هدایت پیچ مربوط درون سوراخ از چه نوع آچار یا پیچ گوشتی باید استفاده گردد.

عمدتا این نوع پیچ ها به دو شکل دو پخ، یا چهار پخ طبقه بندی می‌شود اما انواع دیگری نیز وجود دارد که از آنها می‌توان به انواع آلن ستاره ای، آلن شش گوش و چهارگوش اشاره کرد که البته نیازمند آچار‌های مخصوص به خود است.

پیچ ها ی ماشینی معمولا از جنس استنلس استیل می باشد اما با روکش های زینک هم که در الکترونیک استفاده های فراوانی دارد یافت می شود، نوع استنلس استیل معولا در بازار به سایز های M4 وM5 تولید می شودو از ظول 20سانتی متر تا 50سانتی متر موجود هست.

استفاده از آچارهای مخصوص، زمانی اهمیت پیدا می‌کند که به دلایل ایمنی بایستی باز و بسته کردن پیچ مشکل‌تر باشد و توسط افراد متخصص انجام شود. به عنوان مثال پانل های الکتریکی خطرناک، یک مکان مناسب برای استفاده از یک پیچ ماشینی با نوع خاصی از کله‌گی است.

نوع دیگری از کله‌گی پیچ های ماشینی دارای سطح مقطع شش گوش و یا مربع است، که هیچ شکافی برای باز و بسته کردن به وسیله‌ پیچ گوشتی ندارد و باید از آچار‌های تخت یا آچار فرانسه استفاده شود.

machine-screw-hex

فروش پیچ ماشینی

جهت مشاوره، خرید و واردات انواع پیچ ماشینی با ما تماس بگیرید.
واردات پیج ماشینی، پیچ ماشینی چینی، خرید پیچ ماشینی، پیچ ماشین بولت و  …

یک دیدگاه بگذارید

فروش انواع بلبرینگ

لینیر موشن ها

فروش انواع زنجیر صنعتی

انواع تسمه

روانکارهای صنعتی