fa دفتر اصفهان : ۳۲۳۷۲۵۵۰-۰۳۱ دفتر تهران : ۶۶۰۸۳۰۷۹-۰۲۱ ۸:۰۰-۱۸:۰۰
0
تعداد: 0
مجموع: تومان۰
نمایش سبد خریدتسویه حساب
fa دفتر اصفهان : ۳۲۳۷۲۵۵۰-۰۳۱ دفتر تهران : ۶۶۰۸۳۰۷۹-۰۲۱ ۸:۰۰-۱۸:۰۰
مشاوره مهندسی
کارشناسان مجرب
انتخاب صحیح
بالاترین کیفیت
خرید مطمئن
رضایت مشتری
ورودعضویت
0
تعداد: 0
مجموع: تومان۰
نمایش سبد خریدتسویه حساب

استفاده از بدنه خودروهای الکتریکی به عنوان باتری

245effadf41c6129f4fe7accc564ef86_L[1]

وزن باتری ها در طراحی خودرو های الکتریکی برای مهندسین طراح مشکل بزرگی بوده است. همان طور که مشخص است باتری های بزرگتری برای طی مسافت های بیشتر مورد نیاز می باشد اما وزن آنها به منظور رسیدن به انرژی بیشتر مشکلاتی را در پی دارد.

car-battery-Mechanic[1]

اما اگر بدنه خودورو خود به عنوان باتری عمل کند چطور؟

محققان در موسسه تکنولوژی KTH Royal به راه حل امیدوار کننده ای به کمک  الیاف کربن دست یافته اند.

 اریک جاکووس (Eric Jacques) محققی در بخش مهندسی وسایط نقلیه و هوافضا در KTH می گوید که الیاف کربن می توانند دو عمل را در یک خودرو الکتریکی انجام دهند: اول به عنوان مواد سبک و مقاوم در بدنه خودرو و دوم به عنوان الکترودهای فعال در باتری های لیتیومی.

 اریک جاکووس می گوید: “هدف از تحقیقات ما ساخت سازه باتری شامل مواد سبک وزن چند منظوره می باشد که به طور همزمان هم بارهای الکتریکی را در نظر داشته باشد و هم انرژی الکتریکی را ذخیره کند. که این امر می تواند در کاهش وزن خودرو های الکتریکی اثر بگذارد.”

او می گوید که الیاف کربن می توانند به عنوان جایگزینی برای گرافیت ارائه شوند. لیتیوم می تواند درون ساختار میکرو الیاف کربن وارد شود و الیاف کربن به عنوان یک رسانای خوب عمل می کند. او هم چنین اضافه می کند الیاف کربنی که در این موسسه استفاده می شوند بسیار سبک هستند و ساختار پیوسته ای داشته و از خواص مکانیکی خوبی بر خوردارند.

این پروژه به صورت همکاری بین سه پروفسور در موسسه KTH انجام شده است: گوران لیندبرگ (Göran Lindbergh) مهندسی شیمی، ماتس جوهانسون (Mats Johansson) تکنولوژی پلیمر و الیاف، و دن زنکرت (Dan Zenkert) مهندسی هوافضا و واسط نقلیه.

جوهانسون می گوید که این کار در ارتباط با بهبود خواص مکانیکی باتری ها می باشد بنابراین ذخیره انرژی قسمتی از این طراحی می باشد.

او می افزاید: “به عنوان مثال کاپوت ماشین می تواند قسمتی از باتری خودرو باشد. هم چنین چنین ساختار مشابهی می تواند در مورد تلفن های همراه و دیگر ابزاری که به باتری نیاز دارند استفاده شود”

منبع:

وبسایت THE ENGINEER

سید محمد حجازی
درباره نویسنده

مهندس مکانیک و هوافضا هستم و علاقه مند به تحقیق، مطالعه و نگارش علوم جدید در حوزه مکانیک می باشم. از جمله تخصص های من شامل ارتعاشات و عیب یابی، مهندسی معکوس و مونتاژ و استانداردهای نظامی است. شناخت صحیحی از قطعات استاندارد مورد استفاده در صنعت مکانیک دارم و تسلط به زبان انگلیسی کمک شایانی در پیشبرد اهداف بازرگانی داشته است..... مشاوره تلگرامی: samohe@

یک دیدگاه بگذارید

48 − = 38