fa دفتر اصفهان : ۳۲۳۷۲۵۵۰-۰۳۱ دفتر تهران : ۶۶۰۸۳۰۷۹-۰۲۱ ۸:۰۰-۱۸:۰۰
0
تعداد: 0
مجموع: تومان۰
نمایش سبد خریدتسویه حساب
fa دفتر اصفهان : ۳۲۳۷۲۵۵۰-۰۳۱ دفتر تهران : ۶۶۰۸۳۰۷۹-۰۲۱ ۸:۰۰-۱۸:۰۰
مشاوره مهندسی
کارشناسان مجرب
انتخاب صحیح
بالاترین کیفیت
خرید مطمئن
رضایت مشتری
ورودعضویت
0
تعداد: 0
مجموع: تومان۰
نمایش سبد خریدتسویه حساب

محرک های مغناطیسی در سیستم تعلیق فعال خودرو

ابداع استفاده از محرک های مغناطیسی در سیستم های تعلیق فعال خودروها توسط جمعی از محققان در دانشگاه پلی تکنیک هنگ کنگ انجام گرفته است، این سیستم که یک طرح کاملا الکترومغناطیسی است، به راحتی بر روی خودرو تنظیم می شود.

با استفاده سیستم محرک مغناطیسی، زمان پاسخ سیستم تعلیق به ناهمواری ها و ارتعاشات حاصل از آن، بسیار کوتاه تر از حالتی می شود که از سیستم های هیدورولیک یا مکانیکی برای تعلیق خودرو استفاده می گردد. سیستم مذکور قادر به تولید نیروهای کنترلی برای جذب سریع شوک های وارده به خودرو از جاده، کاهش ارتعاشات و بهبود امنیت و راحتی در اتومبیل است.

Reluctance Actuator for Automobile Active Suspension Systems

مهم ترین ویژگی سیستم مورد نظر، توانایی بازیافت انرژی تولید شده در اثر دمپینگ(damping) ارتعاشات، برای شارژ باتری های اتومبیل است. برای مثال این سیستم قابلیت تامین حدود ۵ درصد از انرژی مصرفی در یک خودروی الکتریکی، در جاده های شهری را دارد.

ویژگی های خاص و امکانات سیستم تعلیق با محرک مغناطیسی

  • تعلیق و کاهش ارتعاشات به صورت الکترومغناطیسی فعال در خودروهای الکتریکی و بنزینی
  • ساختار ساده با استحکام بالا
  • بازیافت انرژی حاصل از ارتعاشات خودرو (در تست های آزمایشگاهی انرژی الکتریکی معادل ۵۰ تا ۳۰۰ وات قابل برداشت بوده است.)
  • عملکرد دینامیکی سریع
  • تحریک مستقیم با راندمان بالا
  • تولید نیروی کنترل هوشمند

منبع:

سایت innovations-report

درباره نویسنده

1 پاسخ
  1. رضا فیاض

    جالب بود.
    اختلال ایجاد کردن توی این سیستم ها کاره راحتیه،شاید استفاده از محرک مغناطیسی توی تعلیق خودرو خیلی ایمن نباشه. شاید…

یک دیدگاه بگذارید

− 1 = 3