fa دفتر اصفهان : ۳۲۳۷۲۵۵۰-۰۳۱ دفتر تهران : ۶۶۰۸۳۰۷۹-۰۲۱ ۸:۰۰-۱۸:۰۰
0
تعداد: 0
مجموع: تومان۰
نمایش سبد خریدتسویه حساب
fa دفتر اصفهان : ۳۲۳۷۲۵۵۰-۰۳۱ دفتر تهران : ۶۶۰۸۳۰۷۹-۰۲۱ ۸:۰۰-۱۸:۰۰
مشاوره مهندسی
کارشناسان مجرب
انتخاب صحیح
بالاترین کیفیت
خرید مطمئن
رضایت مشتری
ورودعضویت
0
تعداد: 0
مجموع: تومان۰
نمایش سبد خریدتسویه حساب

کامیون های بدون سرنشین در بزرگ راه ها

کامیون های بدون سرنشین اولیه

مدتی پیش Terramax، اولین کامیون بدون سرنشین دنیا، در رقابت بزرگ خودروهای بدون سرنشین DARPA شرکت کرد. وزن ۳۲ هزار پوندی با تایرهایی که بصورت خودکار باد می شوند، نمونه ای اولیه، برای چیزی که ارتش ایالت متحده امید داشت می تواند راهی مطمئن برای انتقال وسایل به مناطق جنگی باشد، به حساب می آمد. در این مدت واحد ساخت کامیون دایملر مرسدس بنز، اولین آزمایش خود را بر روی نمونه تولیدی کامیونی بدون سرنشین در جادهای عمومی انجام داد. کامیون مدل آکتروس (Actros)، در اتوبان ها به کمک سیستم رادار در طول جاده راه اندازی شد. این اولین ازمایش جادهای آزاد یک کامیون بدون سرنشین نبود- زیرا که شرکت مرسدس دیویژن فریت لاینر (Mercedes’ division Freightliner) قبل تر از آن طراحی مفهومی آن را در نوادا آزمایش کرده بود- اما این بر اساس یک مدت تولیدی اولین تست محسوب می شد.

radar-autonomous-trucks

رادار، کامیون مرسدس را در جاده ها کنترل می کند

سیستمی که توسط مرسدس بکار گرفته شده است از دو نوع رادار، یکی با برد کوتاه (تا حدود ۲۳۰ فوت) به صورت قوسی رو به جلو و دیگری با بردی بلند که می تواند تا حدود ۸۲۰ فوت با قوس خیلی کوچکتر را اسکن کند، استفاده کرده است. همچنین یک دوربین استریو برای تشخیص علائم و خطوط راه تعبیه شده است.

این مدل کامیون ها به همه سنسورهای اضافی که یک خودرو بدون سرنشین دارد -مانند خودرو بدون سرنشین شرکت گوگل-نیاز ندارد، زیرا سیستم به گونه ای طراحی شده است که فقط کامیون حرکتی رو به جلو در بزرگ راه ها داشته باشد.

وقتی نیاز باشد، سیستم خودکار حرکت به راحتی با فشار دادن دکمه آبی فعال می شود. در هر زمان، وقتی که سیستم، شرایط خاصی را در مسیر تشخیص دهد، دیگر قابل کنترل نیست و با هشار دادن، راننده در صورت لزوم آن را متوقف خواهد کرد.

autonomous-trucks

در برنامه های بعدی شرکت های توسعه دهنده این خودروها طراحی جدیدی مطرح شده است

بزرگترین چالش مطرح شده برای توسعه دهندگان خودروهای بدون سرنشین تجاری و طراحان آزمایش های آینده آنها در جاده های انگلستان چه خواهد بود؟

یکی از اطلاعیه هایی که در در کتاب قرمز (Red Book)، بر اساس کل بودجه ی در نظر گرفته شده، در آن گنجانده شده است، آزمایش یک کامیون بدون سرنشین بود که در سال ۲۰۱۷ در جاده های انگلستان انجام خواهد شد. تکنولوژی که در این آزمایش بکار رفته است، درکی از حرکت جوخه ای (گروهی پشت سر هم، platooning) می باشد، بصورتی که کامیون اول با یک راننده در حرکت می باشد، با صفی از کامیون ها در پشت سر، که آن را دنبال می کنند و همگی بصورت بدون سرنشین حرکت می کنند. چنین سیستم هایی بدون چالش نیستند به همین خاطر سایت the engineer نظر سنجی را ترتیب داده است تا بتواند به کمک مهندسین چالش های بزرگ موجود در این طرح را مورد ارزیابی قرار دهد و در اختیار طراحان و توسعه دهندگان آن قرار دهد.

منبع:

برگرفته از سایت های extremetech و theengineer

 

سید محمد حجازی
درباره نویسنده

مهندس مکانیک و هوافضا هستم و علاقه مند به تحقیق، مطالعه و نگارش علوم جدید در حوزه مکانیک می باشم. از جمله تخصص های من شامل ارتعاشات و عیب یابی، مهندسی معکوس و مونتاژ و استانداردهای نظامی است. شناخت صحیحی از قطعات استاندارد مورد استفاده در صنعت مکانیک دارم و تسلط به زبان انگلیسی کمک شایانی در پیشبرد اهداف بازرگانی داشته است..... مشاوره تلگرامی: samohe@

یک دیدگاه بگذارید

7 + 1 =