fa دفتر اصفهان : ۳۲۳۷۲۵۵۰-۰۳۱ دفتر تهران : ۶۶۰۸۳۰۷۹-۰۲۱ ۸:۰۰-۱۸:۰۰
fa دفتر اصفهان : ۳۲۳۷۲۵۵۰-۰۳۱ دفتر تهران : ۶۶۰۸۳۰۷۹-۰۲۱ ۸:۰۰-۱۸:۰۰
مشاوره مهندسی
کارشناسان مجرب
انتخاب صحیح
بالاترین کیفیت
خرید مطمئن
رضایت مشتری
عضویت
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages

جک هیدرولیک

جک هیدرولیک

گروه پینیون در زمینه فروش انواع تجهیزات هیدرولیک و پنوماتیک فعالیت دارد. برای مشاوره، استعلام قیمت و خرید انواع جک هیدرولیک از برندهای معتبر با ما تماس بگیرید.

جهت سفارش خرید انواع جک هیدرولیکی با ما تماس بگیرید.

جک هیدولیکی (hydraulic cylinder) که به آن موتور هیدرولیک خطی نیز می گویند، یک محرک مکانیکی است که بدون نیاز به چرخدنده ی مکانیکی یا اهرم با انتقال فشار از سیال بوسیله یک پیستون به نقطه ی مورد نظر، امکان انتقال حرکت و نیروی خطی در سیستم های هیدرولیکی را فراهم می سازند. جک های هیدرولیک هم در کاربردهای صنعتی (پرس های هیدرولیک، جرثقیل ها، فورجینگ، بسته بندی ماشین آلات) و هم کاربردهای تجهیزات سیار (ماشین آلات کشاورزی، تجهیزات ساخت وساز، تجهیزات دریایی) بکار گرفته می شوند. و در مقایسه با سیستم های پنوماتیکی، مکانیکی، و الکتریکی، سیستم های هیدرولیکی، ساده تر، با دوام تر، و با قدرت بیشتر هستند. برای مثال، ظرفیت توان یک پمپ هیدرولیک ده برابر یک موتور الکتریکی در همان ابعاد می باشد. به علاوه جک های هیدرولیک در شکل ها و مقیاس های گسترده، برای طیف گسترده ای از نیازهای کاربردی موجود هستند.

برای رسیدن به حداکثر کارایی و قابلیت اطمینان، انتخاب جک هیدرولیکی مناسب با توجه به کاربرد مورد نیاز بسیار مهم است. در نتیجه برای انتخاب جک هیدرولیک مناسب باید به چندین پارامتر توجه نمود. خوشبختانه، برای کمک در انتخاب جک مناسب، دسته بندی ای برای انواع جک ها، تکنیک های نصب و حساب سرانگشتی موجود است.

فروش جک هیدرولیکی

انواع جک های هیدرولیک:

سه نوع پرکاربرد جک های هیدرولیک شامل موارد زیر می باشد:

جک های هیدرولیک تای-راد (tie-rod)

در این نوع جک ها معمولا، خارج از محفظه ی جک، برای ایجاد پایداری مضاعف، از میله های کششی فولادی رزوه دار استحکام بالا استفاده می شود.

جک هیدرولیکی

جک های جوشی(welded)

جک های جوشی، یک محفظه ی جوشکاری شده ی ظرفیت بالا برای جک دارند و لوله ای دارند که مستقیما به درپوش های انتهایی جوش داده شده است، و نیازی به میله کششی ندارد.

جک هیدرولیکی چشمی

جک های رم (ram)

این جک ها همان چیزی هستند که از ظاهرشان بنظر می رسد، جک با استفاده از فشار خیلی بالا به سمت جلو فشار داده می شود. جک های رم در کاربردهایی با ظرفیت بالا استفاده می شوند، و معمولا بیشتر در بارهای فشاری استفاده می شوند تا بارهای کششی.

جک هیدرولیک پنوماتیک

برای تمامی انواع جک های هیدرولیک، اندازه های مهم و ضروری، شامل، کورس، قطر سوراخ و قطر میله است. طول کورس از کمتر از ۱ اینچ تا چند فوت یا بیشتر متغیر است. قطر سوراخ می تواند از یک اینچ تا بیش از ۲۴ اینچ تغییر کند. و قطر میله ی پیستون بین ۰٫۵ تا ۲۰ اینچ متغیر است. اگرچه عملا انتخاب کورس، قطر سوراخ و قطر میله با عوامل محیطی و یا شرایط طراحی، محدود می شود. به عنوان مثال ممکن است فضای بسیار کمی برای طول کورس ایده آل داشته باشیم. برای جک های تای- راد، افزایش سایز سوراخ، باعث افزایش تعداد میله های مورد نیاز برای حفظ پایداری می شود. افزایش قطر سوراخ یا میله پیستون یک راه ایده آل برای جبران فضای کم در مواقع نیاز به نیروی بیشتر است، که در این موارد ممکن است که نیاز به استفاده از جک های متعدد شود.

جهت سفارش خرید انواع جک هیدرولیک با ما تماس بگیرید.

 اجزای اصلی جک های هیدرولیک:

لوله (barrel)

وظیفه ی اصلی بدنه یا لوله ی جک، نگه داشتن فشار است. لوله جک معمولا از یک لوله ی بدون درز درست شده است.

پایه یا درپوش (base or cap)

وظیفه ی اصلی درپوش بستن محفظه ی فشار از یک سمت می باشد. درپوش بوسیله ی جوشی، رزوه ای، پیچ و یا میله های کششی به بدنه متصل می شود.

سرسیلندر (cylinder head)

وظیفه ی اصلی سر سیلندر، بستن محفظه ی فشار از سمت دیگر می باشد. سرسیلندر ممکن است یک سیستم آببندی یکپارچه برای دسته پیستون داشته باشد و یا از یک گلند آببندی استفاده نماید. سرسیلندر با رزوه، پیچ یا میله های کششی به بدنه وصل می شود. یک سیل استاتیکی یا اورینگ بین سرسیلندر و لوله ی جک استفاده می شود

پیستون (piston)

وظیفه ی اصلی پیستون جدا کردن قسمت های با فشار مختلف درون لوله است. شیارهایی بروی پیستون ماشین کاری شده است که سیل های لاستیکی یا فلزی و یاتاقان ها درون آنها قرار گیرند. که این سیل ها می توانند دوطرفه یا یک طرفه باشند. اختلاف فشار بین دو طرف باعث می شود پیستون باز و بسته شود.

میله پیستون (piston rod)

میله پیستون معمولا قطعه ی فولاد نورد سخت با لایه ای از کروم است که به پیستون وصل شده است. در سیلندرهای یک طرفه میله پیستون از یک سمت و در سیلندرهای دو طرفه، میله پیستون از دو سمت پیستون و تا خارج از لوله ی جک ادامه می یابد. میله پیستون، عملگر هیدرولیکی را اجزای ماشین وصل می کند که عمل مورد نظر انجام شود.

قطعات جک هیدرولیک

Avatar
درباره نویسنده

یک دیدگاه بگذارید

Enter Captcha Here : *

Reload Image

برای مشاوره و خرید کالای مورد نظر خود با ما تماس بگیرید.

دفتر تهران:  ۶۶۰۸۳۰۷۹-۰۲۱

  دفتر اصفهان:  ۳۲۳۷۲۵۵۰-۰۳۱