دفتر تهران : ۰۲۱۹۱۰۹۰۰۸۳ دفتر اصفهان : ۰۳۱۳۲۳۶۸۰۸۳
Info@Pinion.ir
دفتر تهران : ۰۲۱۹۱۰۹۰۰۸۳ دفتر اصفهان : ۰۳۱۳۲۳۶۸۰۸۳
Info@Pinion.ir
خرید مطمئن
گواهی اصالت کالا
انتخاب صحیح
قیمت رقابتی کالا
مشاوره مهندسی
کارشناسان مجرب

گروه فنی مهندسی بازرگانی پینیون در حال حاضر انجام این خدمات را از حوزه کاری خود خارج کرده است.

گروه فنی مهندسی و بازرگانی پینیون

گروه پینیون در زمینه فروش انواع تجهیزات هیدرولیک و پنوماتیک فعالیت دارد.
برای مشاوره، استعلام قیمت و خرید انواع سروو ولو ، شیر پروپرشنال از برندهای معتبر با ما تماس بگیرید.

کاربرد سروو ولو

در هیدرولیک، که علم بکارگیری خواص مکانیکی مایعات است، شیر (Valve) وسیله ای برای کنترل جریان مایع است. شیرها یا ولو ها برای قطع و وصل کردن جریان، هدایت جریان به سمت مورد نظر، کاهش و افزایش سرعت جریان، و انتشار و تنظیم فشار ایجاد شده توسط جریان بکار می روند.

انواع مختلفی از شیر های ساده ی دستی وجود دارند که برای کارهایی با دقت پایین مناسب هستند. اما برخی سیستم های لوله کشی در هنگام کنترل جریان مایع نیازمند دقت بالایی می باشند. وقتی که دقت بالایی نیاز باشد، اغلب از شیرهای سروو یا سروو ولو استفاده می شود.

سروو ولو، وسیله ای با کارایی بالا برای کنترل  سیستم های لوله کشی پیچیده می باشند. در سیستم های لوله کشی پیچیده، کنترل دستی شیرها ، همواره امکان پذیر نمی باشد، و با کنترل دستی، تضمینی برای دقت مناسب وجود ندارد. همچنین ممکن است که جریان برای کنترل دستی، زیاد باشد. به علاوه هنگامی که مقادیر زیاد فشار، دما یا مواد شیمیایی استفاده می شود، کنترل دستی ممکن است زمانبر و خطرناک باشد.

سروو ولو ها مدیریت سیستم های لوله کشی، به خصوص، سیستم های حلقه بسته را بسیار ساده و کارآمدتر می کنند. دلیل این موضوع این است که آنها از سیگنال های الکتریکی استفاده می کنند، و از راه دور کار می کنند. سروو ولو ها بخش الکتریکی و هیدرومکانیکی سیستم های هیدرولیکی را به هم مرتبط می کنند.

سروو ولو ها چگونه کار می کنند؟

پروسه عملکرد سروو ولو ها تقریبا ساده است. سروو ولو ها با یک سیگنال الکتریکی ورودی، که بعدا تبدیل به یک حرکت مکانیکی یا هیدرولیکی مناسب می شود، عمل می کنند. زمانی که نیاز دارید که جریان در یک سیستم لوله کشی مشخص را تغییر دهید، چه برای قطع و وصل کردن جریان، تغییر مسیر و تغییر فشار و یا سرعت، تنها کاری که باید انجام دهید ارسال یک سیگنال الکتریکی کم قدرت به سروو ولو مناسب در سیستم است. که این کار بوسیله ی یک پنل کنترل دیجیتالی انجام می شود.

این سیگنال کم قدرت، بوسیله ی یک تقویت کننده (امپلیفایر) به اندازه ای بالا می رود، که برای تغییر  موقعیت سروو ولو به اندازه کافی قوی شده باشد. سپس سروو ولو عملگر را مطابق با تغییرات جریانی مورد نظر شما فعال می کند (مشابه یک چرخ دستی ساده). با توجه به اینکه سیستم حلقه بسته است، فیدبک ها به سروو ولو ها دستور دهی می کنند. این فیدبک ها، سروو ولو ها را قادر به ایجاد پاسخ دقیق تری برای فرمان های دریافتی می کنند.

هر کجا که نیاز به دقت وکنترل بالا باشد، از سروو ولو ها استفاده می شود.

کاربرد سروو ولو ها شامل تنظیم جریان سیال در یونیت های هیدرولیکی، استخراج نفت و گاز، تنظیم جریان سوخت در موتور هواپیماها (ایرکرفت)، و ریخته گری (بلو مولدینگ) و یا ساخت پلاستیک های توخالی و… است.

سروو ولو ها علاوه بر ویژگی های دیگر شیر ها، ویژگی های دیگری نیز دارند، شامل:

  • موقعیت دهی سیلندر و عملگر چرخشی
  • سرعت سیلندر و موتورها
  • نیروی سیلندر و گشتاور موتور
  • شتاب کاهنده و افزاینده
  • فشار سیستم

نرخ جریان

قسمت اصلی در یک سروو ولو، اسپول ولو است. که شبیه یک شیر کنترلی دایرکشنال نوع اسپول است. اسپول ولو یک اسپول لغزنده است که در سوراخ بدنه ی ولو برای باز و بسته شدن مسیر جریان بین دو پورت، عمل می کند.

سروو ولوها در درجه اول، بسته به نیاز جریان سیستم ممکن است تک مرحله (یا عمل مستقیم)، دو مرحله ای یا سه مرحله ای باشد.

از آنجا که فشار کاری وارد بر سروو ولو ها زیاد است، آن ها معمولا گرانقیمت هستند. بسیاری از مهندسین در مواقعی که واقعا نیازی به دقت بالا و خروجی دقیق ارائه شده توسط سروو ولو ها نباشد، بجای استفاده از سروو ولو ها از شیرهای تناسبی (Proportional valve) استفاده میکنند. به علاوه، هزینه های خرید یک سروو ولو جدید باعث شده است که بسیاری از مهندسین، هنگام خرابی سروو ولو ها به دنبال سرویس و تعمیر سروو ولو ها باشند.

یک دیدگاه بگذارید

فروش انواع بلبرینگ

لینیر موشن ها

فروش انواع زنجیر صنعتی

انواع تسمه

روانکارهای صنعتی