دفتر تهران : ۰۲۱۹۱۰۹۰۰۸۳ دفتر اصفهان : ۰۳۱۳۲۳۶۸۰۸۳
Info@Pinion.ir
دفتر تهران : ۰۲۱۹۱۰۹۰۰۸۳ دفتر اصفهان : ۰۳۱۳۲۳۶۸۰۸۳
Info@Pinion.ir
خرید مطمئن
گواهی اصالت کالا
انتخاب صحیح
قیمت رقابتی کالا
مشاوره مهندسی
کارشناسان مجرب

سیستم های انتقال قدرت هیدرو استاتیک مداربسته

پینیون > خدمات مهندسی > آموزش و مشاوره > سیستم های انتقال قدرت هیدرو استاتیک مداربسته

بخش اول:

سیستم های انتقال قدرت هیدواستاتیک مدار یا حلقه بسته از پرکاربردترین و به روزترین سیستم های مورد استفاده در صنعت است. بخصوص در وسیله های نقلیه (Mobile) و در کاربردهایی که فضای کاری محدود و نیاز به سیستم های هیدرولیک مبرم است، این سیستم ها بسیار مورد استفاده قرار می گیرد.

معرفی اجمالی سیستم های هیدرواستاتیک

به طور کلی سیستم های هیدرواستاتیک حاصل ارتباط پمپ (Pump) و هیدروموتور (hydraulic motor) مشابه در کاربردهایی است که، نیازمند تغییر در جهت و سرعت دورانی و یا انتقال قدرت و توان ثابت و متغیر، وجود دارد. در این سیستم ها منبع محرک نظیر الکتروموتور و یا موتور دیزل، توان لازم جهت ایجاد دبی و فشار را در پمپ تامین می نماید.

از مزایای سیستم های مدار بسته نسبت به موارد مشابه مدار باز (Open Loop)، حجم و فضای کاری کمتر، سهولت کنترل جهت و سرعت خروجی، امکان کار در توان متغیر و ثابت و بازدهی بالاتر است.

نحوه عملکرد سیستم های انتقال قدرت هیدرو استاتیک مداربسته

برخلاف سایر سیستم های معمول هیدرولیکی، در یک سیستم هیدرولیک حلقه بسته، روغن بازگشتی از هیدروموتور بجای تخلیه در مخزن روغن به ورودی مکش پمپ باز می گردد. از اجزای لازم در این گونه سیستم ها، یک پمپ شارژ (Charge pump) با دبی کم است که وظیفه آن تغذیه روغن تازه در مدار گردش سیستم هیدرولیک به طور مداوم و همچنین تامین فشار اولیه در ورودی پمپ اصلی مدار بسته است. همچنین مجموعه ای از شیرهای هیدرولیکی به منظور خروج روغن داغ از مدار به مخزن و ورود روغن تازه به مدار و نیز حفاظت از سیستم در برابر فشارهای بیش از حد مجاز بایستی مورد استفاده قرار گیرد.

معرفی اجزا

در اغلب سیستم های مداربسته بایستی پمپ و هیدروموتورهای پیستونی  (Piston Pump and motor) مورد استفاده قرار گیرد. بدلیل افت زیاد انواع دیگر پمپ ها و هیدروموتورهای چرخدنده ای (Gear Pump) و پره ای (Vane Pump) در سرعت های غیر نامی، استفاده از پمپ و هیدروموتورهای پیستونی به علت بازه کار نسبتا وسیع از سرعت کم تا زیاد بسیار متداول است. این پدیده خصوصا در پمپ و هیدروموتورهای دنده ای و پره ای در سرعت های کم مشهود است به قسمی که افت و نشتی داخلی زیاد آنها موجب افزایش دمای روغن می شود.

پمپ دبی متغیر پیستونی (Variable Displacement Piston Pump) مناسب برای سیستم های مدار بسته غالبا از برند رکسروث (Rexroth) مدل های AA10V و AA4V است. هیدروموتورهای مورد استفاده از شرکت Bosch Rexroth Hydromatik  مدل های AA2F  و از شرکت Rineer مدل های AA6VM پیشنهاد می شود. البته در برخی از موارد هیدروموتورهای رادیال پیستونی (Radial Piston motor) مدل MR و MRE شرکت رکسروث برای ایجاد گشتاور بالا در دوران های پایین استفاده می شود. برای یافتن اطلاعات بیشتر مربوط می توانید به کاتالوگ های منتشر شده توسط هریک از شرکت ها مراجعه کنید.

پیشنهاد می شود تفاوت دبی و جابجایی پمپ و هیدروموتور با یکدیگر به علت مشکلات حداکثر توانی مصرفی، گشتاور و سرعت بیشتر از 20%  نباشد.

hydrostatic-pump

hydromotors

 

hydromotor

 

ادامه مطلب در بخش دوم

 

مشاوره، تامین، طراحی و ساخت
واحد طراحی گروه فنی مهندسی پینیون توانایی مشاوره و هرگونه امور طراحی، تامین و ساخت در این زمنیه را دارد. با ما تماس بگیرید.

یک دیدگاه بگذارید

فروش انواع بلبرینگ

لینیر موشن ها

فروش انواع زنجیر صنعتی

انواع تسمه

روانکارهای صنعتی