دفتر تهران : ۰۲۱۹۱۰۹۰۰۸۳ دفتر اصفهان : ۰۳۱۳۲۳۶۸۰۸۳
Info@Pinion.ir
دفتر تهران : ۰۲۱۹۱۰۹۰۰۸۳ دفتر اصفهان : ۰۳۱۳۲۳۶۸۰۸۳
Info@Pinion.ir
خرید مطمئن
گواهی اصالت کالا
انتخاب صحیح
قیمت رقابتی کالا
مشاوره مهندسی
کارشناسان مجرب

فروش سروو موتور

سروو موتور یکی از انواع موتور الکتریکی محسوب می شود که در تمام صنایعی که نیاز به موتور الکتریکی دارند، مورد استفاده قرار میگیرد. گروه فنی مهندسی پینیون ارائه دهنده انواع سرو موتور AC و DC و هم چنین معمولی و ترمز دار می باشد. برای مشاوره مهندسی در زمینه خرید سرو موتور با کارشناسان ما تماس بگیرید. برای خرید سروو موتور می توانید باشماره های درج شده تماس بگیرید و یا از طریق فرم ثبت سفارش، سفارش خود را ثبت کنید. کارشناسان ما با شما تماس می گیرند.

گروه فنی مهندسی پینیون نمایندگی فروش سروو موتور در ایران

موتورهای الکتریکی نوعی ماشین هستند که الکتریسیته را به حرکت چرخشی تبدیل می­ کنند. انواع مختلفی از موتورهای الکتریکی تاکنون توسعه پیدا کرده است که یکی از انواع مختلف موتورهای الکتریکی سروو موتورها هستند. سروو موتورها را با نام موتور کنترل هم می ­شناسند. از سروو موتورها در دستگاه ­هایی که نیاز به الکترو موتور با دقت فوق ­العاده بالا دارند، استفاده می ­شود. می ­توان جهت، زاویه و سرعت سروو موتور را با دقت بسیار خوبی تعیین کرد. سروو موتورها در سیستم ­های الکتریکی که دارای مدار فیدبک هستند مورد استفاده قرار می­ گیرند.

ویژگی های سرو موتور

ویژگی اصلی سروو موتورها لختی (اینرسی) پایین آن­ ها است. به علت کم بودن اینرسی، این موتورها بسیار سریع تغییر سرعت می­ دهند. سروو موتورها را می ­توان از روی ظاهرشان هم تشخیص داد چرا که معمولا دارای قطر کوچک و طول بلند هستند.

انواع سروو موتور

فروش سروو موتور

علاوه بر امکان خرید حضوری، خوشبختانه با وجود فروشگاه های اینترنتی فعال در زمینه  فروش سروو موتور، می توان به جای صرف زمان زیاد تنها با چند کلیک ساده و مشاوره به صورت آنلاین، برای خرید سروو موتور با اطمینان و سهولت بیشتری اقدام کرد. لازم به ذکر است که مراکز فروش آنلاین مانند پینیون قابلیت پیگیری کالای خریداری شده را داشته و از این جهت احتمال فروش کالای تقلبی و فیک بسیار کم شده است.

قیمت سروو موتور

قیمت سروو موتور با توجه به عوامل مختلفی مانند نوع کاربرد و برند، متفاوت است. در کنار عوامل کیفی از جمله نوع محصول، برند و کشور تولید کننده. موارد مهم دیگری نیز از بعد کمی، در قیمت اثر دارد که مهمترین آنها عبارتند از:

  • گشتاور سروو موتور
  • دور سروو موتور
  • ولتاژ تغذیه درایور (تکفاز یا سه فاز بودن آن)
  • دقت سروو موتور
  • لیست قیمت سروو موتور

برای اطلاع از قیمت به روز و موجودی این محصول می توانید از سایت پینیون و صفحه محصولات دیدن فرمایید. بخش فروش پینیون نیز آمادگی دارد تا به سوالات شما در زمینه قیمت و دیگر جزئیات سروو موتور پاسخگو باشد. این موتورها برای کاربردهای مختلف مورد استفاده قرار می­ گیرند، از این رو در توان­ های نامی مختلف از چند دهم وات تا چند صد وات تولید و روانه بازار شده ­اند.

عوامل موثر بر خرید سروو موتور

با توجه به این که سروو موتورها کاربرد گسترده ای در صنایع مختلف دارد باید خرید آنها نیز با در نظر گرفتن برخی ملاحظات صورت بگیرد. بدین منظور پیش از خرید باید کشور و برند مدنظر خود را انتخاب نمایید و بعد از این توصیه می شود که گشتاور سروو موتور مورد نیاز را محاسبه نمایید. نکته مهم بعدی محاسبه دور آن است. اگر این محاسبات به صورت دقیق انجام شود از تحمیل هزینه های گزاف و اضافه به شما جلوگیری می شود. همچنین باید بودجه مدنظر خود را برای این خرید هم در نظر داشته باشید. در کنار تمام این موارد به دیگر مشخصات فنی آن از جمله مشخصات گیربکس، نوع انکودر، قطر شفت و … نیز باید توجه ویژه ای داشت. پیشنهاد ما به شما خرید اینترنتی سروو موتور است تا بتواند از مشاوره های پیش از فروش برای استعلام قیمت و محاسبات دقیق موارد گفته شده استفاده کنید.

خرید اینترنتی سروو موتور

با دسترس آسان به اینترنت و رونق فروشگاه های اینترنتی در هز زمینه خرید به امری ساده و البته با صرفه جویی در زمان تبدیل شده است. گروه فنی مهندسی و بازرگانی پینیون نیز با هدف رفاه شما در خرید، اقدام به فروش اینترنتی سروو موتور کرده است. پینیون با سابقه چندین ساله و جلب رضایت مشتریان خود به مرجعی مطمئن در این زمینه تبدیل شده است. همچنین نمایندگی رسمی فروش انواع سروو موتور از برندهای معتبر و شناخته شده بازار، با قیمتی کاملاً رقابتی را برعهده دارد.

ساختمان سرووموتور (موتور کنترل)

به زبان ساده می­ توان گفت که سروو موتور از یک الکترو موتور به همراه تعدادی مدار الکتریکی تشکیل شده است. این مدارهای الکتریکی وظیفه کنترل سرعت، کنترل شتاب، کنترل زاویه و میزان گشتاور شفت الکتروموتور را بر عهده دارند. اجزای اصلی تشکیل دهنده سروو موتورها را موارد زیر تشکیل می­ دهند:

1.منبع تغذیه  2.مدارهای الکترونیکی  3.سیم­ ها  4.موتور  5.چرخ­دنده ­ها  6.شفت اصلی  7.پتانسیومتر  8.بازوهای سرو موتور   9.قاب و بدنه

اجزا یک سروموتور را در شکل زیر مشاهده می­ کنید.

اجزا سازنده سروو موتور

اساس کار سرو موتور

همان طور که می­ دانیم سرو موتور برای چرخش 360 درجه کاربردی ندارد. وظیفه اصلی آن­ها چرخش بازوی متصل به شفت برای اندازه مشخصی است و رنج حرکتی آن بین 0 تا 180 درجه بوده که برای تعیین این میزان از سیستم­ های اندازه ­گیری استفاده می ­شود. پتانسیومتر در سرو موتورهای DC و انکودر در سرو موتورهای AC کاربرد دارد. به طور کلی و ساده می­ توان چنین بیان کرد که شفت موتور الکتریکی در این موتورها به یک پتانسیومتر متصل می­ شود. این پتانسیومتر در واقع وظیفه ­ی اندازه گیری مقدار چرخش موتور و تعیین وضعیت خروجی شفت را بر عهده دارد. این پتانسیومتر با ارسال یک فیدبک منفی و اعمال بر موتور الکتریکی، سرو موتور را در وضعیت مطلوب قرار می­ دهد.

انواع سروو موتور | سروو موتور ac | سروو موتور dc

انواع سروو موتور

دسته ­بندی­ های مختلفی برای سروو موتورها ارائه شده است. به عنوان مثال می­ توان آن­ها را در دو دسته گیربکس ­دار و بدون گیربکس تقسیم بندی کرد. ولی در تقسیم ­بندی دیگری که متداول­ تر از تقسیم­ بندی قبلی است، این قطعات را می توان به دو دسته سروو موتورهای جریان مستقیم (DC)، سروو موتورهای جریان متناوب (AC) طبقه بندی کرد. در نوع دیگری از تقسیم ­بندی، سروو موتورها را بر اساس عملکردی که دارند به دو دسته، سروو موتور با عملکرد دوار و سروو موتور با عملکرد خطی تقسیم می­کنند.

سرو موتور DC

سرو موتورهای DC یک موتور DC با با قطب ­های آهن­ربایی دائم هستند. اصول عملکرد این نوع از سرو موتورها همانند موتورهای DC معمولی است. این سرو موتورها توسط ولتاژ آرمیچر کنترل می­ شوند و برای این­ منظور از یک پتانسیومتر بر سر راه شفت خروجی استفاده می­ شود. نمونه ای از این سرو موتورها را در شکل زیر مشاهده می­ کنید. همان­طور که می ­بینید سه سیم جداگانه از این موتور خارج شده است. یکی از سیم ­ها مسئول ارسال سیگنال­ های کنترلی است و دو سیم دیگر مسئولیت تامین برق مورد نیاز موتور را به عهده دارند.

سروو موتور AC

اکثر سرو موتور­های AC که در سیستم ­های کنترلی از آن­ها استفاده می­ شود از نوع موتورهای القایی دوفاز با روتور قفس سنجابی می­ باشد. از این موتورها به همراه یک وسیله حس کننده موقعیت در سیستم کنترل اتوماتیک به منظور تنظیم موقعیت یک محور به کار می­ روند. برای گرفتن فیدبک از خروجی که همان موقعیت سروو موتور است می­ توان از انکودر استفاده کرد. شکل زیر یک نمونه از سرو موتورهای AC را نشان می ­دهد.

مقایسه سروو موتور با استپ موتور

مقایسه سروو موتور با استپ موتور

سروو موتورها در جنبه ­های مختلفی با استپ موتورها مشابه هستند ولی تفاوت­ هایی دارند که اگر به این تفاوت ها دقت نشود، ممکن است موتور مناسبی برای کاربرد مد نظر خود انتخاب نکنیم.

مهم­ترین تفاوت­ های موجود بین سروو موتور و استپ موتور (موتور پله ­ای)

  • سروو موتورها برخلاف استپ موتورها دارای مدار فیدبک هستند که عموما بر روی موتور قابل مشاهده است.
  • سروو موتورها از بازده و راندمان بیشتری برخوردار هستند.
  • سروو موتورها قابلیت کنترل برداری دارند.
  • امکان کنترل گشتاور در سروو موتورها فراهم است.
  • امکان کنترل حرکت در سروو موتورها فراهم است.
  • قدرت نامی سروو موتورها بیشتر از استپ موتورها است.
  • کاربرد بیشتر سروو موتورها در صنعت.
  • کابل تغذیه در سروو موتورها مجزا از کابل سیگنالینگ است.
  • سروو موتورها دارای ریپل گشتاور کمتری هستند و به صورت یکنواخت­تری دوران می­ کنند.
  • سروو موتورها در هر دو مدار AC و DC قابل استفاده هستند.

کاربرد سروو موتور در مواردی که به دقت زیادی نیاز دارند

کاربردهای سروو موتور

سروو موتورها را با توجه به تنوعی که در تولید دارند، می­ توان برای کاربردهای مختلف به کار برد. تنها محدودیتی که برای این موتورها در نظر گرفته می ­شود، قیمت بیشتر آن­ها در مقایسه با انواع دیگر الکترو موتورها است. از این رو این موتورها را برای مواردی که نیاز به دقت بسیار بالایی داریم، به کار می­ گیریم. از سروو موتورها در صنایع مختلف و برای کاربردهای مختلفی استفاده می ­شود که در این بین می­ توان به عنوان نمونه به موارد زیر اشاره کرد:

  • تجهیزات پزشکی
  • دستگاه ­های مختلف CNC
  • انواع ماشین آلات چاپ نظیر پرینترها
  • دستگاه ­های تزریق پلاستیک
  • دستگاه­ های تولید قطعات الکتریکی
  • سینما 5 بعدی و 3 بعدی
  • ماشین آلات نساجی
  • جک ­های برقی باز کننده­ های درب
  • و …

یکی از مهم­ترین کاربردهای سروموتورها در چند سال اخیر را می­ توان صنعت رباتیک دانست. به عنوان نمونه به شکل زیر توجه کنید که یک ربات را نشان می­ دهد که برای هر یک از مفصل­ های این ربات یک سروو موتور به کار گرفته شده است. در واقع ربات را می­ توان مجموعه­ ای از سروموتورها دانست که به صورت هماهنگ و یکپارچه کنترل می­ شوند و برای چنین منظوری از مدارهایی مشابه شکل زیر بهره گرفته می­ شود:

برای هر چه بهتر شدن پینیون در ارائه خدمات و اطلاعات لطفا دیدگاه و امتیاز خود را وارد کنید.

4.5/5 - (2 امتیاز)

3 پاسخ
    1. میلاد قنبری

      سلام و عرض ادب
      گروه فنی مهندسی و بازرگانی پینیون در زمینه فروش انواع قطعات صنعتی (قطعات مکانیک و الکترونیک) فعالیت دارد. سایت ما یک فروشگاه نیست.
      لطفا با دفاتر ما تماس بگیرید و یا لیست محصولات مورد نیاز خود را به شماره واتساپ ما ارسال کنید تا همکارانم با شما تماس بگیرند و قیمت های مد نظر شما را اعلام کنند.
      شما می توانید در صفحه فروش اینورتر لیست چند محصول برتر درایو موتور یونیک را مشاهده فرمایید.
      با تشکر
      پینیون

یک دیدگاه بگذارید