دفتر تهران : ۰۲۱۹۱۰۹۰۰۸۳ دفتر اصفهان : ۰۳۱۳۲۳۶۸۰۸۳
Info@Pinion.ir
دفتر تهران : ۰۲۱۹۱۰۹۰۰۸۳ دفتر اصفهان : ۰۳۱۳۲۳۶۸۰۸۳
Info@Pinion.ir
خرید مطمئن
گواهی اصالت کالا
انتخاب صحیح
قیمت رقابتی کالا
مشاوره مهندسی
کارشناسان مجرب

انداره بندی کلید های حرارتی (راهنمای انتخاب این محصول)

دو فاکتور مهم برای انتخاب اندازه کلید های حرارتی اندازه جریان نامی و ولتاژ نامی خود موتوری است که میخواهیم حفاظتش کنیم.

  • هر زمان که ما ولتاژ را دانستیم بهتر است که جریان نامی موتور را چک کنیم. بایستی دقت کرد که جریان عملیاتی واقعی موتور ممکن است که از میزان جریان نامی موتور کمتر باشد مخصوصا زمانی که موتور در حالت بار کامل نباشد. هر چند که کلید های حرارتی بایستی بر اساس میزان جریان نامی موتور انتخاب شوند تا اجازه ورود جریان راه اندازی را به موتور بدهد.
  • حتی اگر ما کلید حرارتی را بر اساس مقادیر نامی انتخاب کنیم. بایستی دقت کرد که سیم کشی قطعات بسیار مهم می باشد چرا که سیم مورد استفاد در مدار بایستی کشش عبور جریان مورد نظر موتور را بدهد. در غیر اینصورت با انتخاب سیم ضعیف، به مرور زمان سیم گرم شده و ممکن است که ذوب شود و منجر به اشکالات جریان با وجود نصب کلید های حفاظتی در مدار شود.

جدول انتخاب

جدول انتخاب کلید حرارتی

نتیجه گیری در باب کلید های حرارتی

کلید های حرارتی نقشی بسیار مهم در حفاظت الکتریکی ایفا می کنند چرا که موتور های که تحت حفاظت این کلید ها هستند کاربرد های بسیار گسترده ای در ساختار های بازرگانی و صنعتی دارند.

موتور های آسنکرون

نیاز به حفاظت های خاصی دارند که تنها کلید های حرارتی قادر به تامین این نیاز ها می باشد. در عین حال امکان تجمیع کلید های حرارتی با دیگر حفاظت ها  نظیرحفاظت در برابر کاهش ولتاژ (راه آندر ولتاژ )، تایمر ها و سافت استارتر ها، نیز دارد.
انتخاب درست اندازه کلید حرارتی ،کلید حفاظت صحیح از موتور الکتریکی می باشد. چراکه یک کلید حرارتی کوچک حتی اجازه راه اندازی را به موتور نمی دهد در حالی که یک کلید حرارتی بزرگ نیز قادر به شناسایی اشکالات اضافه جریان در مدار نخواهد بود.

امیدواریم در این مقاله توانسته باشیم به سوالات شما پاسخ داده باشیم در صورت نیاز به پشتیبانی و یا مشاوره بیشتر لطفا در قسمت کامنت ها مطرح نمایید تا به بهترین شکل و در اسرع وقت به شما پاسخ داده شود.

2 پاسخ
  1. با عرض سلام و تقدیم احترام شایسته ، البته رشته تحصیلی من مهندسی صنایع است و در این رشته مشغول بکار هستم ، اما با توجه به علاقه خاصی که به رشته برق دارم ، در حال گذراندن دوره برق قدرت می باشم . از منظر تعمیر و نگهداری و کاهش هزینه های مربوطه ، به نظرم رسید که با توجه به افزایش قیمت های الکتروموتور کولرهای آبی و به منظور حفاظت از سیستم سرمایش بخش های ستادی بنگاههای تولیدی ، از کلید موتوری برای حفاظت از الکتروموتور استفاده کنم . آیا این موضوع مورد تائید می باشد ؟ مشخصات یک کولر آبی ۶۰۰۰ ، دارای توان ۰/۷۵ کیلووات و جریان ۲/۲ آمپر در وضعیت دور کند ( بهینه اقتصادی ، البته فقط از منظر مصرف انرژی الکتریکی ) می باشد ، با این اوصاف با مشخصات ردیف دوم جدول فوق مطابقت دارد . آیا کلید موتوری مطابق با ردیف دوم مناسب این موضوع هست ؟ با تشکر

    1. pinion

      سلام و عرض ادب
      لطفا جهت راهنمایی در این زمینه با کارشناسان ما در بخش الکترونیک ارتباط بگیرید.
      با تشکر
      پینیون

یک دیدگاه بگذارید

فروش اینورتر

انکودر

سنسور

کنترل رطوبت و دما

محصولات برق