fa دفتر اصفهان : ۳۲۳۷۲۵۵۰-۰۳۱ دفتر تهران : ۶۶۰۸۳۰۷۹-۰۲۱ ۸:۰۰-۱۸:۰۰
0
تعداد: 0
مجموع: تومان۰
نمایش سبد خریدتسویه حساب
fa دفتر اصفهان : ۳۲۳۷۲۵۵۰-۰۳۱ دفتر تهران : ۶۶۰۸۳۰۷۹-۰۲۱ ۸:۰۰-۱۸:۰۰
مشاوره مهندسی
کارشناسان مجرب
انتخاب صحیح
بالاترین کیفیت
خرید مطمئن
رضایت مشتری
ورودعضویت
0
تعداد: 0
مجموع: تومان۰
نمایش سبد خریدتسویه حساب

مبانی اصلی روانکاری بیرینگ ها

روانکاری بلبرینگ ها

اجزای غلتان بیرینگ‌ ها نیاز دارند به اندازه کافی روانکاری شوند تا بتوانند عملکرد قابل اطمینان تری از خود نشان دهند. علاوه بر این روانکاری در این اجزا از تماس مستقیم غلتک‌ها، سطوح غلتشی (راهگاه ها) (Raceways) و قفسه نگهدارنده غلتک (Cage) و سایر اجزا مرتبط جلوگیری می‌کند. روانکارها همچنین نوعی پوشش و محافظ سطوح در برابر خوردگی نیز برای بیرینگ به حساب می‌آیند.

 

گریس وسیله روانکاری بیرینگ ها

روانکاری بیرینگ‌ها عمدتا به وسیله گریس‌ها انجام می‌شود، گریس ها در مواردی مورد استفاده قرار می‌گیرد که نتوان از روانکاران دیگر با غلظت کم استفاده کرد. گریس‌ها از تولید الیاف صابونی (fibers) بصورت کریستال در روغن تولید می‌شود. بافت گریس‌ها یا دایره‌ای و یا الیافی(کوتاه، بلند و ریش ریش)هستند. گریس را به وسیله پایه صابونی آن نامگذاری می‌کنند. این پایه می‌تواند به صورت مواد آلی و یا غیر آلی و روغن ساخت آن نیز معدنی و یا سنتتیک باشد. گریس محصولی از نفت خام است که دارای نقطه جوش بالاتر از ۴۰۰ درجه سانتی‌گراد می‌باشد.

bearings-greased

برای روانکاری اجزای غلتان بیرینگ ها دسته‌ بندی گسترده‌ای از گریس‌ ها، روغن‌ ها و روانکار‌های جایگزین مثل ترکیبات مبتنی بر گرافیت نیز موجود است. انتخاب مناسب یک روانکار یا روش روانکاری در درجه اول مستلزم توجه به شرایط کار مانند سرعت مورد نیاز و درجه حرارت مجاز می‌باشد. توجه به عوامل دیگر مانند ارتعاش و مقدار و نحوه بارگذاری نیرو نیز باید مورد توجه قرار بگیرد.

 

مبانی روانکاری بلبرینگ ها

به طور کلی، بهترین درجه حرارت را زمانی می‌توان بدست آورد که مقدار روانکار لازم برای عملکرد مناسب بیرینگ به حداقل برسد. همینطور وقتی که روانکار دارای ویژگی‌ های اضافی مانند آب‌ بند یا کاهش دهنده حرارت باشد، ممکن است مقداری مواد افزودنی برای اضافه کردن به روانکار اصلی نیاز شود.

روانکار آهسته آهسته خاصیت چربی خود را به دلیل یک فرایند مکانیکی یا با گذشت زمان و یا به وسیله عوامل آلوده کننده از دست می‌دهد. بنابراین لازم است تا در فواصل زمانی مناسب پس از بازرسی دقیق، گریس یا روغن تعویض شود.

اطلاعات و توصیه‌های این بخش به بیرینگ‌های بدون آب بند و شیلد مربوط می‌شود. تولید کنندگان بیرینگ مطرح دنیا همگی بیرینگ‌ها و اجزای همراه آن که دارای یک آب بند یا شیلد و یا هر دو هستند را در هر دو طرف در کارخانه گریس کاری می‌کنند.

 

منبع:

کاتالوگ شرکت SKF

درباره نویسنده

1 پاسخ

یک دیدگاه بگذارید

33 − 24 =