دفتر تهران : ۰۲۱۹۱۰۹۰۰۸۳ دفتر اصفهان : ۰۳۱۳۲۳۶۸۰۸۳
Info@Pinion.ir
دفتر تهران : ۰۲۱۹۱۰۹۰۰۸۳ دفتر اصفهان : ۰۳۱۳۲۳۶۸۰۸۳
Info@Pinion.ir
خرید مطمئن
گواهی اصالت کالا
انتخاب صحیح
قیمت رقابتی کالا
مشاوره مهندسی
کارشناسان مجرب

تئوری آب بندی

در این قسمت با استفاده از دانش مهندسی در اصول طراحی سیستم های آب بندی و تکنولوژی مواد، در انتخاب یک سیستم مناسب آب بندی کمک خواهیم کرد.

1- مقایسه آب بندی استاتیک و دینامیک

هر آب بندی اعم از استاتیک یا دینامیک باید حداقل در مقابل دو سطح تماس آب بند باشد. در کاربردهای استاتیک هر دو سطح تماس نسبت به یکدیگر حرکتی ندارند در صورتی که در کاربردهای دینامیک، حداقل یک سطح نسبت به سطح دیگر در حال حرکت می­باشد. به عنوان مثال در سیلندرهای هیدرولیک، آب بندهای سیلندر و پیستون در کلاس آب بندهای دینامیک طبقه بندی می­شوند در صورتی که آب بندهای بین سیلندر و سرسیلندر در کلاس آب بندهای استاتیک طبقه بندی می­ شوند.

در هرکدام از کاربردهای استاتیک و دینامیک، در هنگام نصب میزانی از فشردگی برای حفظ تماس با سطوح آب بندی و جلوگیری از نشتی نیاز است ولی در کاربردهای دینامیک برای اطمینان از کارکرد مناسب به صورت خاص پارامترهای اضافه تری محاسبه می شود که همین قسمت و در ادامه توضیح داده می ­شود.

Hydraulic cylinder SEAL

2- کنترل نشتی

در هنگام انتخاب یک سیستم آب بندی هدف نهایی، کنترل همیشگی نشتی است. ارتقاء دانش طراحی آب بندها و بهبود مواد آن ها، نه تنها باعث بوجود آمدن آب بندهای ترکیبی که باعث جلوگیری از نشتی است بلکه باعث بوجود آمدن عمر طولانی تر  در کاربردهای مختلف می­شود.

در یک سیستم بهینه آب بندی، بجای استفاده از یک آب بند، از چندین آب بند که هرکدام مکمل دیگری است، استفاده می­شود. برای مثال ترکیب یک آب بند گرد با یک آب بند وایپر (جاروبک)، نشتی مایعات را به حداقل و دفع آلودگی را به حداکثر می ­رساند.

multiple sealing system

یک دیدگاه بگذارید

فروش انواع بلبرینگ

لینیر موشن ها

فروش انواع زنجیر صنعتی

انواع تسمه

روانکارهای صنعتی