fa دفتر اصفهان : ۳۲۳۷۲۵۵۰-۰۳۱ دفتر تهران : ۶۶۰۸۳۰۷۹-۰۲۱ ۸:۰۰-۱۸:۰۰
0
تعداد: 0
مجموع: تومان۰
نمایش سبد خریدتسویه حساب
fa دفتر اصفهان : ۳۲۳۷۲۵۵۰-۰۳۱ دفتر تهران : ۶۶۰۸۳۰۷۹-۰۲۱ ۸:۰۰-۱۸:۰۰
مشاوره مهندسی
کارشناسان مجرب
انتخاب صحیح
بالاترین کیفیت
خرید مطمئن
رضایت مشتری
ورودعضویت
0
تعداد: 0
مجموع: تومان۰
نمایش سبد خریدتسویه حساب

روغن دنده

روغن دنده صنعتی

گروه فنی مهندسی بازرگانی پینیون، عاملیت فروش انواع گریس و روغن صنعتی، همچین انواع روغن دنده صنعتی از برندهای معتبر ایرانی و خارجی می باشد برای سفارش و استعلام قیمت انواع روغن دنده با ما تماس بگیرید.

جهت سفارش خرید روغن دنده صنعتی فرم زیر را پر کنید.

اهمیت استفاده از روغن دنده مناسب

گروه پینیون آماده ارائه مشاوره تخصصی در زمینه انتخاب انواع روغن دنده صنعتی با توجه به نیاز شما می باشد.

انتظار می رود که گیربکس های صنعتی در شرایط گرمای زیاد و بارگذاری سنگین ؛ و همچنین در محیط هایی که اغلب با گرد و خاک و آب آلوده هستند، عملکرد مناسبی داشته باشند. بدون حفاظت کافی، چرخ دنده ها زود تر از موعد فرسوده شده و شما باید اغلب قطعات را جایگزین کنید، روغن را مرتب تعویض کنید و بدتر از همه، خرابی تجهیزات را نیز تجربه خواهید کرد. برای مقابله با این شرایط دشوار، شرکت های معتبر تولید کننده روانکار صنعتی مجموعه ای از روان کننده ها به ویژه برای کاربردهایی که به چرخ دنده صنعتی محدود شده است, ارائه می دهند.

روغن دنده صنعتی

سه ویژگی ضروری هنگام انتخاب روغن دنده ( روغن گیربکس)

روغن دنده شامل دو جزء مهم است: روغن پایه و افزودنی ها.

مواد افزودنی خواص مطلوب را تقویت کرده و خواص نامطلوب را کاهش می دهند. در واقع بسته های مواد افزودنی ستون فقرات کارایی روان کننده است و ستون فقرات قوی عملکرد و حفاظتی که شما نیاز دارید را فراهم میکند. هنگام انتخاب روغن چرخ دنده، سه ویژگی ضروری وجود دارد:

۱- روغن دنده باید از نظر گرمایی با ثبات باقی بماند و در دمای بالا اکسید نگردد، در نتیجه از ایجاد لجن و یا لاک الکل جلوگیری شود. جلوگیری از اکسیداسیون روغن، مدت زمان تمام شدن آن و فواصل تعویض را افزایش می دهد.
به عنوان یک قاعده کلی، به ازای هر ۱۸ درجه فارنهایت (۱۰ درجه سانتیگراد) که دمای سیال در دماهای بیشتر از ۱۴۰ درجه فارنهایت (۶۰ درجه سانتیگراد) افزایش یابد، اکسیداسیون عمر مفید روانکاری را به نصف کاهش می دهد.

۲- اگر شما یک دستگاه گیربکس دارید که در معرض فشار زیاد است و یا در معرض شوک قرار دارد، به روغن چرخ دنده ای که دارای ویژگی هایی است که بتواند در مقابل فشار زیاد از گیربکس محافظت کند نیاز دارید. روغن چرخ دنده با یک افزودنی EP از سطوح چرخ  دنده در مقابل فشارهای شدید محافظت می کند.

۳- روغن دنده باید با آلودگی هایی که به سیستم وارد می شوند، به ویژه آب، مبارزه کند. روغن باید قابلیت انحلال داشته باشد تا بتواند به راحتی آب را از گیربکس خارج کند.

 

روانکار های چرخ دنده R&O

روغن های چرخ دنده ضد زنگ زدگی و اکسیداسیون (R & O) حاوی افزودنی های ضد سایش یا عوامل روانکاری نیستند. روغن چرخ دنده  دنده R & O به طور کلی در دسته های پایداری شیمیایی، قابلیت امولوسیون شکنی و پیشگیری از خوردگی به خوبی عمل می کنند. این محصولات برای استفاده در چرخ دنده ها تحت سرعت نسبتا بالا، بارهای کم و بارگیری یکنواخت (بدون بارگیری شوک) طراحی شده اند.

این روان کننده ها بهترین انتخاب برای کاربردهایی هستند که تمام تماس های سطح تحت شرایط روانکاری هیدرودینامیکی یا الاستوهیدرودینامیک کار می کنند. آنها یا خوب عمل نمیکنند و یا محدود به شرایط روانکاری نیستند.

روغن دنده اتوماتیک

روغن ضد اصطکاک ( در فشار بالا) چرخ دنده

روغن های چرخ دنده ضد سایش و اصطکاک، که معمولا به عنوان روغن های فشار بالا (EP) شناخته می شوند، قابلیت های عملکردی بالایی دارند که نسبت به روغن های R & O بیشتر است. علاوه بر خواصی که برای روانکاری R & O ذکر شد، روان کننده های ضد اصطکاک حاوی افزودنی های خاصی هستند که باعث افزایش قدرت فیلم یا قابلیت حمل بار می شوند.

رایج ترین مواد افزودنی EP عبارتند از گوگرد فسفر، که از ترکیبات شیمیایی فعال است که شیمی سطوح ماشین را تغییر می دهد تا از چسبندگی تحت شرایط روانکاری مرزی جلوگیری شود.

در کاربردهای سبکتر، مواد افزودنی ضد اصطکاک نیز ممکن است برای حفاظت در برابر سایش تحت شرایط روانکاری مرزی مورد استفاده قرار گیرد. شرایط ماشین که به طور کلی نیاز به روانکاری چرخ دنده های ضد سایش دارد شامل بارهای سنگین، سرعت های پایین و بارگذاری شوک می شود.

علاوه بر گوگرد فسفر، و زینک دی آلکیل دیتیو فسفات (ZDDP)، افزودنی های ضد سایش دیگری همچون تعدادی از  مواد رایج  جامد، از جمله مولیبدن-دی سولفید (مولی)، گرافیت و بورات، به عنوان مواد ضد اصطکاک استفاده می شوند.

یکی از مزایای این افزودنی ها این است که آنها بر خلاف ترکیبات سولفور فسفر که تا زمانی که درجه حرارت بالا نباشد، فعال نمی شوند، به درجه حرارت بستگی ندارند. یکی دیگر از جنبه های بالقوه منفی افزودنی های گوگردی فسفر EP این است که باعث خوردگی سطوح ماشین به خصوص در دماهای بالا می شوند.

این نوع افزودنی ها همچنین  ممکن است برای فلزات زرد خورنده باشد و نباید در مواردی که این نوع  فلزات استفاده می شوند,  از این مواد استفاده کرد، مانند چرخ دنده ها.

 



 

درباره نویسنده

یک دیدگاه بگذارید

45 − 39 =