توجه:
فاکتور بلبرینگ(DN) قدیمی که از حاصلضرب قطر داخلی بلبرینگ(D) در سرعت بلبرینگ (n) به دست می آید، هنوز هم به عنوان یک راهنمای عمومی برای انتخاب گریس بعضی از بلبرینگ ها مورد استفاده قرار می گیرد. اما به طور معمول این فاکتور توسط سازندگان بلبرینگ مورد استفاده قرار نمیگیرد. چون در این حالت، اندازه های مختلف ساچمهها و اجزاء غلطشی در نظر گرفته نشده و بنابراین تاثیر این اجزاء در سرعت در نظر گرفته نمیشود. برای انتخاب گرانروی نهایی روان کننده باید حتما اثر این اجزاء را نیز در نظر گرفت.
برای مقاصد تجربی، مثال زیر جهت انتخاب گرانروی روان کننده می تواند توسط مهندسین مورد استفاده قرار گیرد.
یک بلبرینگ با قطر داخلی 45 میلیمتر و قطر خارجی 85 میلیمتر، نیاز است تا در سرعت 2000 دور در دقیقه مورد استفاده قرار گیرد. با استفاده از نمودار یک، می توان گرانروی روغن مورد استفاده را به دست آورد.
dm = (d+D)/2 = (45+85)/2-65 mm
در نمودار شماره 1، روی محور افقی از نقطه 65، خطی عمود بر محور افقی رسم می کنیم، تا خط سرعت 2000 را قطع کند. سپس از نقطه تقاطع، خطی موازی محور افقی رسم می کنیم تا محور عمودی را قطع کند. نقطه تقاطع، گرانروی مورد نیاز جهت تعیین گرانروی واقعی روغن مورد استفاده (که در این مثال 13 سانتی استوک است)، می باشد.
نمودار شماره 1 (حداقل گرانروی مورد نیاز)
حالا با استفاده از نمودار شماره 2، درجه گرانروی واقعی روغن صنعتی مورد نیاز این گونه به دست می آید. اجازه دهید درجه حرارت عملکرد را 80 درجه سانتیگراد در نظر بگیریم. در نمودار دو، خط عمود بر محور درجه حرارت در نقطه 80 درجه سانتیگراد ، یکدیگر را بین دو خط مایل ISO 46 و ISO 68 قطع می کنند. بنابراین یک روان کننده با حداقل گرانروی ISO 46 باید برای این کاربرد انتخاب شود…
نمودار شماره 2 (نمودار گرانروی – درجه حرارت)
سایت خوبی دارید. لطفا در مورد خدماتتون بیشتر توضیح دهید. لیستی از فعالیتها در سایت بزنید.
سلام بر شما
بله در صفحه تماس با ما شرح کاملی از خدماتی که سایت ارائه می دهد ذکر شده است.
با تشکر از نظر شما