دفتر تهران : ۰۲۱۹۱۰۹۰۰۸۳ دفتر اصفهان : ۰۳۱۳۲۳۶۸۰۸۳
Info@Pinion.ir
دفتر تهران : ۰۲۱۹۱۰۹۰۰۸۳ دفتر اصفهان : ۰۳۱۳۲۳۶۸۰۸۳
Info@Pinion.ir
خرید مطمئن
گواهی اصالت کالا
انتخاب صحیح
قیمت رقابتی کالا
مشاوره مهندسی
کارشناسان مجرب

گروه فنی مهندسی و بازرگانی پینیون

پینیون دارای دو شعبه در دو شهر بزرگ و صنعتی اصفهان و تهران آماده خدمت رسانی به صنعتگران کشور می باشد.

گروه پینیون در زمینه فروش انواع تجهیزات هیدرولیک و پنوماتیک فعالیت دارد.

 برای مشاوره، استعلام قیمت و خرید انواع پرشر سوئیچ از برندهای معتبر با ما تماس بگیرید.

پرشر سوئیچ (سوئیچ فشار )

سوئیچ فشار یا پرشر سوئیچ (Pressure switch) وسیله ای است که برای مانیتور کردن فشار یک فرآیند و تولید یک خروجی هنگام رسیدن به فشار معین (set-point) ، طراحی شده است. در ساده ترین نوع پرشر سوئیچ ها این کار به وسیله اعمال فشار فرآیند به یک دیافراگم یا پیستون و … به منظور ایجاد نیرویی که با فنر از پیش فشرده شده مقایسه می شود، انجام می شود.

مقطع عرضی یک پرشر سوئیچ پیستونی.

همانطور که در شکل مقطع عرضی ملاحظه می شود، فشار ورودی به پایین پیستون وارد می شود. پیستون به سمت بالا حرکت کرده و فنر محدوده (range spring) را فشرده می کند. کشش فنر محدوده را می توان به گونه ای تنظیم کرد که در یک فشار مشخص فشرده شود. وقتی که به این فشار می رسد، پین عملکردی به دکمه عایق روی میکروسوئیچ برخورد کرده و وضعیت آن را تغییر می دهد. کانتکت های نرمالی باز (NO به C) بسته شده و کنتاکت های نرمالی بسته (NC به O) باز می شوند. فشاری که در آن میکروسوئیچ تغییر وضعیت می دهد به وسیله مهره تنظیم حرکت (trip) تنظیم می شود. این مهره میزان فشردگی فنر محدوده را تنظیم می کند (برای مثال اگر مهره در جهت عقربه های ساعت گردانده شود فشار حرکت بیشتر خواهد بود).

اندازه گیری در پرشر سوئیچ ها

پرشرسوئیچ ها از لحاظ محدوده اندازه گیری به سه دسته تقسیم می شوند:

پرشرسوئیچ های تفاضلی (Differential Pressure Switches)

این نوع پرشر سوئیچ فشار نسبی بین دو نقطه را اندازه گیری می کنند. هنگامی که اختلاف فشار بین دو نقطه به حد معینی برسد سوئیچ عمل می کند. به عنوان مثال در تجهیزاتی مثل مبدل های حرارتی که افت فشار پارامتر مهمی است با اندازه گیری فشار در ورودی و خروجی، افت فشار (فشار تفاضلی) نمایش داده می شود و در صورت تجاوز از حد معین (Setpoint) عملکرد سوئیچ فشار می تواند یک آلارم را به صدا در آورد.

سوئیچ های فشار مطلق (Absolute Pressure Switches)

این سوئیچ ها در مواقعی استفاده می شوند که بایستی فشار را مستقل از نوسانات طبیعی فشار اتمسفر اندازه گرفت. فشار سیال مورد نظر با یک فشار مرجع صفر مطلق (خلاء مطلق) در یک محفظه آب بند مرجع، مقایسه می شود. برای مثال در سیستم های تشخیص ارتفاع با استفاده از فشار مطلق اتمسفر در سیستم های هوانوردی، همچنین در کاربردهای آزمایشگاهی و علمی معمولاً از فشار مطلق استفاده می شود.

سوئیچ های فشار گیج (Gauge Pressure Switches)

این سوئیچ ها رایج ترین نوع پرشر سوئیچ هستند. فشار در سوئیچ های فشار گیج نسبت به فشار محیط که فشار اتمسفر در یک مکان مشخص است، اندازه گیری می شود. فشار متوسط اتمسفر در سطح دریا 1013.25 میلی بار است، اما تغییرات آب و هوایی و ارتفاع مستقیماً بر خروجی سنسور ها و سوئیچ های فشار اثر می گذارد. در این سوئیچ ها فشار ورودی از پورت بالایی و فشار محیط از طریق پورت پایینی وارد می آید.

تکنولوژی سنسورها

پرشر سوئیچ ها از تکنولوژی های حس فشار مختلفی برای ایجاد عمل سوئیچینگ استفاده کنند. آن ها می توانند کاملاً مکانیکی باشند و از تکنولوژی هایی مثل پیستون یا تغییر شکل دیافراگم استفاده کنند. هم چنین می توانند از نیمه رسانا یا سایر تکنولوژی های سنسور الکتریکی در ترکیب با سایر قطعات الکترونیکی، خروجی سوئیچ کننده ایجاد کنند. تکنولوژی های سنسور در پرشرسوئیچ ها شامل این موارد می شود: پیستون، دیافراگم، استرین گیج، نیمه هادی پیزورزیستیو (piezoresistive)، پیزوالکتریک، MEMs، ظرفیت خازنی متغیر و المان مرتعش.

پارامترهای پرشر سوئیچ هیدرولیک

سایر پارامتر های مهم در خصوص پرشر سوئیچ ها عبارتند از: دقت سوئیچ، نوع متریالی که سوئیچ می تواند برای آن استفاده شود، ویژگی هایی نظیر بازه دمایی دقت سوئیچ و خروجی الکتریکی. پارامتر های عملکردی مهم که باید در نظر گرفته شوند نیز شامل حداکثر شوک دمایی عملکردی و بیشترین ارتعاش سیستم می شوند.

یک دیدگاه بگذارید

فروش انواع بلبرینگ

لینیر موشن ها

فروش انواع زنجیر صنعتی

انواع تسمه

روانکارهای صنعتی