دفتر تهران : ۰۲۱۹۱۰۹۰۰۸۳ دفتر اصفهان : ۰۳۱۳۲۳۶۸۰۸۳
Info@Pinion.ir
دفتر تهران : ۰۲۱۹۱۰۹۰۰۸۳ دفتر اصفهان : ۰۳۱۳۲۳۶۸۰۸۳
Info@Pinion.ir
خرید مطمئن
گواهی اصالت کالا
انتخاب صحیح
قیمت رقابتی کالا
مشاوره مهندسی
کارشناسان مجرب

لوله بدون درز

گروه فنی مهندسی بازرگانی پینیون در حال حاضر انجام این خدمات را از حوزه کاری خود خارج کرده است.

گروه فنی مهندسی و بازرگانی پینیون

گروه پینیون با داشتن متخصصین مجرب و تجهیزات مناسب مجری خدمات فورج در ایران می باشد.

برای  سفارش ساخت لوله بدون درز با ما تماس بگیرید.

تاریخچه ساخت لوله 

ظهور تکنولوژی نورد و توسعه آن در نیمه اول قرن 19 میلادی در تولید صنعتی تیوب و لوله هم اعلام وجود کرد. در ابتدا نوار های باریک ورق نورد شده به وسیله چیدمانی از مخروط ها یا استوانه های نورد به صورت سطح مقطع دایروی در می آمدند سپس در ادامه حین فرآیندی به نام جوشکاری فورج به هم جوش لب به لب (Butt weld) یا روی هم (Lap weld) می شدند.

در اواخر همان قرن، با افزایش سریع حجم تولید در یک دوره زمانی نسبتاً کوتاه، چندین فرآیند برای ساخت لوله و تیوب بدون درز در دسترس واقع شد. علی رغم کاربرد سایر فرآیند های جوشکاری، توسعه مداوم و پیشرفت های بیشتر روش های تولید بدون درز منجر به دور شدن کامل لوله و تیوب جوشی از بازار شد و نتیجتاً لوله و تیوب بدون درز تا جنگ جهانی دوم مسلط بودند.

در دوره زمانی پس از آن، نتایج پژوهش در تکنولوژی جوشکاری فرصت ها را برای لوله و تیوب های جوشی زنده کرد. در حال حاضر دو سوم تولید لوله های فولادی در جهان بر پایه فرآیند های جوشکاری انجام می شود. از این میزان حدود یک چهارم مربوط به لوله های قطور خطوط لوله است که خارج از محدوده قابل توجیه از لحاظ اقتصادی برای ساخت لوله و تیوب بدون درز است.

 

لوله بدون درز

لوله بدون درز همان طور که از نامش پیداست لوله ای است که بر خلاف لوله های جوشی درز جوشکاری شده ندارد. به همین دلیل ساختار و استحکام یکپارچه ای در تمام بدنه لوله دارد. لذا لوله بدون درز می تواند فشار های بالاتر، دمای بالاتر، تنش مکانیکی بالاتر و اتمسفر خورنده را تحمل کند و کاربرد های گسترده ای در صنایع نفت و گاز، پالایشگاه، پتروشیمی، شیمیایی، توان، خودرو و … دارد.

 

فرآیند پلاگ میل مانیسمان، تولید لوله بدون درز

در فرآیند پلاگ میل از بیلت گرد استفاده می شود که در یک کوره حرارتی دوار به صورت یکنواخت گرم شده و پس از آن به وسیله یک پیرسر مانیسمان سوراخ می شود.

قطر خارجی و ضخامت بیلت سوراخ شده یا پوسته تو خالی به وسیله نورد کاهش می یابد. لوله نورد شده از داخل و خارج به وسیله دستگاه ریلینگ پرداخت می شود. لوله پرداخت شده سپس به وسیله نورد سایزینگ به ابعاد مشخص می رسد. در این مرحله لوله از صاف کننده می گذرد. این فرآیند کار گرم لوله را تکمیل می کند. لوله (که با عنوان لوله مادر شناخته می شود) پس از پرداخت و بازرسی تبدیل به محصول نهایی می شود.

ساخت لوله بدون درز

مراحل ساخت لوله بدون درز یا مانیسمان .

یک دیدگاه بگذارید