دفتر تهران : ۰۲۱۹۱۰۹۰۰۸۳ دفتر اصفهان : ۰۳۱۳۲۳۶۸۰۸۳
Info@Pinion.ir
دفتر تهران : ۰۲۱۹۱۰۹۰۰۸۳ دفتر اصفهان : ۰۳۱۳۲۳۶۸۰۸۳
Info@Pinion.ir
خرید مطمئن
گواهی اصالت کالا
انتخاب صحیح
قیمت رقابتی کالا
مشاوره مهندسی
کارشناسان مجرب

گروه فنی مهندسی و بازرگانی پینیون

پینیون دارای دو شعبه در دو شهر بزرگ و صنعتی اصفهان و تهران آماده خدمت رسانی به صنعتگران کشور می باشد.

برای استعلام قیمت یا خرید انواع تسمه و پولی تایمینگ با ما تماس بگیرید.

تسمه تایم / تسمه تایمینگ (Timing belts)

برای عموم مردم تسمه تایم یادآور تعویض تسمه خودرو هایشان است، اما در صنعت تسمه تایمینگ کاربردهای فراوانی دارند شاید در اکثر دستگاه هایی که در صنعت با آن ها سر و کار داریم تسمه یک عضو ثابت باشد و به خصوص تسمه تایم با قابلیت فوق العاده زمان بندی که دارد یکی از سردمداران تسمه می باشد.

timing-belt

حداقل سفارش برای خرید تسمه 10 عدد می باشد

لطفا برای خرید تسمه به صورت تکی تماس نگیرید. متشکریم

 

تسمه تایم وظیفه تغییر حرکت محرک هایی را بر عهده دارد که در آن زمان بندی اهمیت دارد. در هر زمانبندی با دو قسمت از پولی ها درگیر می شود، بنابراین نمی لغزند و قسمت مختلف این محرک باسرعتی ثابت حرکت می کند و یک رابطه ی مکانیکی مشخص را با توجه به زمان بندی ایجاد می کند.

این ویژگی در ماشین های مکانیکی امروزی بسیار پر کاربرد است، برای مثال در تسمه تایمینگ خودروها با زمان بندی مشخص شروع به حرکت می کنند که اگر این زمان بندی جابه جا شود دچار برخورد سوپاپ ها با پیستون می شود.

ازدیگر مزایا این محرک می توان گفت این زمان بندی باعث بوجود آمدن نیروها ، گشتاورها و شتاب های بزرگی می شود. مشخصات دندانه ها در تسمه تایم شبیه ذوزنقه می باشد. در دو طرف خطوط مستقیم هستند که باعث محدود شدن از دو سمت می شوند که البته این اتفاق باعث پیچدگی پولی ها نسبت به چرخدنده ها می شود.

 

مزایای تسمه تایم:

  • موتورها معمولا تولید حرارت زیادی می کنند که با استفاده از تسمه یا زنجیر می تواند از بقیه مکانیسم ها دور بماند؛ استفاده از زنجیر راه حلی گران قیمت است پس استفاده از تسمه بسیار مناسب تر است.
  • تسمه تایم به صورت مسطح دارای مجموعه ای ازدندانه هاست که باپولی تایم درگیر می شود بدین ترتیب با داشتن دندانه همان کار زنجبر و چرخدنده را بدون نیاز به روانکاری انجام می دهد که برای مثال در خودرو شما می توانید حداقل 60هزار کیلومتر با تسمه بدون نیاز به روانکاری برانید که در مشابه آن حداقل هر 5هزار کیلومتر نیاز به روغن کاری داشت.
    (البته امروزه ماشین هایی تولید می شود که با استفاده از زنجیرتایم است به علت نیاز نبودن تعویض که عمل روانکاری را به صورت خودکاربا استفاده از روغن موتور انجام می دهند).
  • تسمه های تایم ها تحت هیچ لغزش یا خارج شدن از مسیر مانند تسمه های معمولی  قرار نمی گیرند.
  • تسمه های تایم به طور کلی در قسمت هایی که انعطاف پذیری زمان اهمیت دارد بسیار مفید است.
  • در زنجیرها سرعت به صورت یکنواخت انتقال می یافت که با آمدن تسمه تایم قابلیت تغییر سرعت تا سرعت های فوق العاده بالا یا خیلی کم بوجود آمد
  • تسمه تایم با قدرت زمانبندی که دارد باعث حذف چند تسمه و زنجیر می شود و با یک تسمه،مکان کمتری را اشغال و صرف هزینه کمتری می کند.

در تسمه تایم قطر گام از قطر پولی بیشتر است و می توان از دندانه ها و پولی ها چشم پوشی کرد برای درک بهتر به تصویر زیر توجه نمایید.

timing-pully-diameter

همچنین شما می توانید از Pdf زیر نسبت به انتخاب مناسب ترین تسمه تایم مورد نیاز خود اقدام نمایید.

Standard Table Timing Belts

یک دیدگاه بگذارید

فروش انواع بلبرینگ

لینیر موشن ها

فروش انواع زنجیر صنعتی

انواع تسمه

روانکارهای صنعتی