دفتر تهران : ۰۲۱۹۱۰۹۰۰۸۳ دفتر اصفهان : ۰۳۱۳۲۳۶۸۰۸۳
Info@Pinion.ir
دفتر تهران : ۰۲۱۹۱۰۹۰۰۸۳ دفتر اصفهان : ۰۳۱۳۲۳۶۸۰۸۳
Info@Pinion.ir
خرید مطمئن
گواهی اصالت کالا
انتخاب صحیح
قیمت رقابتی کالا
مشاوره مهندسی
کارشناسان مجرب

تامین و فروش انواع سنسور خازنی

گروه فنی مهندسی بازرگانی پینیون در زمینه فروش انواع قطعات و تجهیزات حوزه برق و الکترونیک فعالیت دارد ، انواع سنسورهای صنعتی از جمله سنسور خازنی از برندهای معتبر را از ما بخواهید.

فروش سنسور خازنی آتونیکس , بامر ، امرون ، تبریز پژوه

سنسور­های خازنی

سنسورهای خازنی و القاییهر دو زیر مجموعه ی سنسورهای مجاورتی هستند .در حالی­که سنسورهای القایی، از یک میدان مغناطیسی برای تشخیص اشیا استفاده می کنند، در سنسور های خازنی لازم نیست ماده حتما رسانا باشد.همین موضوع ، باعث می شود سنسور های خازنی هم برای فلزات و هم نافلزات ، کاربردی باشد؛ چرا که این سنسور قابلیت تشخیص مواد غیر فلزی را هم دارد.

سنسور های خازنی ، دستگاه هایی بدون تماس (بدون کنتاکت) هستند که قادر به اندازه گیری موقعیت یا تغییر موقعیت یک هادی با وضوح و دقت بالا هستند. همچنین این سنسورها در تعیین موقعیت ، تراکم و ضخامت عایق­ها نیز می توان استفاده کرد. وضوح نانومتری سنسور ها در کنارکارایی بالای آن ها ، وجودشان را در زمینه نانوتکنولوژی در جهان امروز، ضروری می سازد.

فروش سنسور خازنی

طراحی سنسور های خازنی

سنسور­های خازنی با استفاده از مواد اولیه متفاوتی ساخته می­شوند؛ مانند : مس، ITO  و جوهرهای پرینت شده.

 

عملکرد سنسور­

روش کار در این سنسور به این صورت است که با نزدیک شدن یا تماس مستقیم اجسام فلزی و عایق به سنسور، ظرفیت خازنی قسمت حساس آن تغییر می­کند و در نتیجه خروجی آن تحریک می­ شود.

ساختمان سنسور خازنی

ساختمان اصلی این سنسور ها از چهار قسمت تشکیل می شود . این چهار قسمت عبارتند از : اسیلاتور ، دمدولاتور، اشمیت تریگر و آمپلی فایر.

ساختمان سنسور خازنی

قسمت اصلی اسیلاتور، از دو قطعه­ ی فلزی تشکیل شده است. این قطعات فلزی طوری نسبت به هم قرار گرفته اند که باعث ایجاد یک طرفیت خازنی می­ شود. هرگاه قطعه ­ای با ضریب الکتریکی ε به صفحه­ ی حساس نزدیک شود ، باعث می ­شود ظرفیت خازنی بین صفحات تغییر کند . تغییر در ظرفیت خازنی ، باعث تغییر در دامنه خارجی اسیلاتور می­ شود. وظیفه­ی دمدولاتور، آشکار­سازی دامنه­ ی اسیلاتور است. پس از آشکارسازی دامنه، دمدولاتور مقدار دامنه را با سطح مرجع مقایسه می­ کند و هرگاه دامنه­ ی اسیلاتور از دامنه­ ی مرجع بیشتر باشد، خروجی سنسور تحریک می­ شود. آمپلی­ فایر خروجی نیز وظیفه تامین جریان بار را بر عهده دارد.

انواع سنسور خازنی

دو سیمه AC ، سه سیمه NPN,PNP  ، چهار سیمه NPN,PNP .

کاربردها  

 سنسور رطوبت، دما، شمارش تولید، کنترل سطح مخازن، کنترل حرکت پارچه؛ کنترل فاصله هد از سطح، سیستم وزن کردن در حرکت برای وسایل نقلیه و …