دفتر تهران : ۰۲۱۹۱۰۹۰۰۸۳ دفتر اصفهان : ۰۳۱۳۲۳۶۸۰۸۳
Info@Pinion.ir
دفتر تهران : ۰۲۱۹۱۰۹۰۰۸۳ دفتر اصفهان : ۰۳۱۳۲۳۶۸۰۸۳
Info@Pinion.ir
خرید مطمئن
گواهی اصالت کالا
انتخاب صحیح
قیمت رقابتی کالا
مشاوره مهندسی
کارشناسان مجرب

تامین کننده سنسور پرده نوری

گروه فنی مهندسی بازرگانی پینیون در زمینه فروش انواع سنسور پرده نوری فعالیت دارد.

فروش سنسور پرده نوری هانیانگ , آتبین , دلتا , شیوا امواج

سنسور پرده نوری:

سنسورهای پرده نوری ابزاری برای ایمنی هستند.که برای محافظت از ماشین آلات خطرناک و همچنین حفاظت از جان افرادی که با این ماشین ­ها سر و کار دارند طراحی شده ­اند. یکی از مزایای پرده های نوری ساده و کوچک بودن آن­ها در مقابل حفاظ­ های مکانیکی است.

پرده ­های نوری ایمنی ضرورتاً سنسورهای حسگر حرکت هستند، به این معنا که آنها پرده­ ای از پرتوهای فتوالکتریکی بین فرستنده و گیرنده ایجاد می ­کنند. در صورت عبور یک جسم از میان پرده این حضور توسط سیستم تشخیص داده می ­شود و عملیات لازم در راستای حفظ ایمنی انجام می­ گیرید. به این ترتیب یک لایه بیشتر برای تامین ایمنی سیستم فراهم می­ شود.

انواع سنسورهای پرده نوری:

سنسورهای پرده نوری بر اساس مقیاس حفاظت به دو نوع مختلف پرده ­های نوری کنترل عملکرد نقطه­ای و پرده­ های نوری کنترل دسترسی محیط به شرح زیر تقسیم می­شوند:

پرده ­های نوری کنترل عملکرد نقطه ­ای(سنسور پرده نوری)

این نوع پرده ­ها برای حفاظت در مقیاس ­های کوچک طراحی می­ شوند و مخصوصا برای حفاظت از دست­ ها، انگشتان دست و بازوها زمان ورود به ناحیه خطر ماشین­ ها آلات استفاده می­ شوند.

این نوع پرده ها اصولاً در نزدیکی ماشین­ ها و مستقیماً در مکانی که کارگران با آن سر و کار دارند نصب می­ شوند.

پرده ­های نوری کنترل دسترسی محیط:

پرده ­های نوری کنترل دسترسی محیط با نوع کنترل عملکرد نقطه ­ای متفاوتند و برای حفاظت از کل بدن طراحی شده ­اند. این نوع پرده ­ها در اطراف ماشین­ ها بک حصار ایجاد می­ کنند.

نیازی به نزدیک بودن به محل کار گارگرها ندارد و برای تشخیص افراد یا ابزاری که به محدوده این ماشین آلات وارد می­ شوند و در راستای حفظ ایمنی آن­ها نصب می­ شوند.

هر دو نوع پرده ­های نوری کنترل عملکرد نقطه ­ای و کنترل دسترسی محیط دارای عملکرد یکسانی هستند و تنها در سایز و مقیاس عملکرد متفاوتند و با توجه به این تفاوت در موقعیت های مختلفی بکار برده می­ شوند.

پرده­ های نوری تنها در این دو دسته تقسیم بندی نمی­ شوند، دسته بندی دیگری نیز برای آن­ها وجود دارد و در دو دسته نوع 2 و نوع 4 قرار می گیرند.

این دو نوع ممکن است مشابه به نظر آیند، اما تفاوت­ های واضحی بین آن­ها وجود دارد. هر یک از این پرده ­ها برای یک سطح ایمنی مشخص طراحی شده اند. از پرده­ های نوع 4 برای زما­ن­ هایی که به سطح ایمنی بالاتری نیاز است استفاده می­ شود.

پرده­ های نوری نوع 2 برای موقعیت­ هایی که خطای کمتری برای آن در نظر گرفته شده است مناسب هستند.

به این دلیل سطح ایمنی این نوع پرده ­ها کمتر است. در مکان­ هایی که به پرده­ های نوع 4 نیاز است نمی­توان از پرده ن­وع 2 استفاده کرد.

انتخاب پرده مناسب(سنسور پرده نوری)

برای انتخاب یک مورد مناسب و متناسب با حیطه کاری بایستی نکات مهمی در نظر گرفته شود، برخی از این مشخصه ها به شرح زیر هستند:

سایز شی یا بخشی از بدن که بایستی تشخیص داده شود و از آن محافظتت به عمل آید، که این میزان رزولوشن در جایگذاری بیم­ ها (از 14 میلی متر برای انگشت تا 30 میلی متر برای دست) تعیین می­ کند.

تصمیم گیری درباره ارتفاع و طول محیط ملزم به محافظت که حداکثر طول و ارتفاع سیستم پرده نوری را تعیین می­کنی.

زمان لازم برای توقف ماشین و یا فرآیند بعد از رخداد تداخل که سرعت پاسخگویی سیستم پرداه نوری را تعیین می­ کند.

بیشترین فاصله میان منتشر کننده و دریافت کننده نور در کاربرد­ها بایستی در نظر گرفته شود.

و بسیار فاکتور دیگر، انتخاب سیستم مناسب کار بسیار دشواری است، به همین جهت قوانین راهنما برای این موضوع با نام تعیین شده اند تا بتوان با استفاده از آن انتخاب درست را انجام داد.