دفتر تهران : ۰۲۱۹۱۰۹۰۰۸۳ دفتر اصفهان : ۰۳۱۳۲۳۶۸۰۸۳
Info@Pinion.ir
دفتر تهران : ۰۲۱۹۱۰۹۰۰۸۳ دفتر اصفهان : ۰۳۱۳۲۳۶۸۰۸۳
Info@Pinion.ir
خرید مطمئن
گواهی اصالت کالا
انتخاب صحیح
قیمت رقابتی کالا
مشاوره مهندسی
کارشناسان مجرب

انتخاب زنجیر صنعتی با توجه به محیط و کاربرد‌

پینیون > قطعات صنعتی > مکانیک > انتقال دهنده های قدرت > چرخ و زنجیر صنعتی > انتخاب زنجیر صنعتی با توجه به محیط و کاربرد‌

resistant-chains

انتخاب زنجیر صنعتی

لازمه انتخاب چرخ زنجیر، با توجه به محیط و کاربرد‌ آن، شناخت صحیح انواع و اقسام زنجیر‌ها با توجه به جنس و پوشش‌ مختلف، می‌باشد، به همین جهت در این نوشته به توضیح مختصری در رابطه با انواع زنجیر‌های غلتکی مورد استفاده در صنعت می‌پردازیم.

برای سفارش و مشاوره خرید انواع زنجیرصنعتی با ما تماس بگیرید.

(304 STAINLESS STEEL SERIES (PS

کاربرد اصلی زنجیر‌های با جنس 304 Stainless Steel در محیط‌های با درجه حرارت بالا و همینطور محیط‌های خورنده می‌باشد، که در آن محیط‌ها عمر زنجیر‌های با جنس فولاد کربن‌دار معمولی یا استاندارد بسیار  کوتاه است. 304 Stainless Steel مقاومت بسیار خوبی در برابر خوردگی و حرارت‌ها بالا از خود نشان می‌دهد. از نظر خاصیت مغناطیسی این نوع از فولاد ضد‌زنگ معمولا در گروه غیر مغناطیس‌ (نگیر) به شمار می‌روند.

(316 STAINLESS STEEL SERIES (NS

کاربرد اصلی زنجیرهای با جنس 317 و 316 Stainless Steel برای مواردی است که خوردگی به حدی زیاد و حرارت به قدری شدید است که در صورت استفاده از 304 Stainless Steel طول عمر زنجیر بسیار کوتاه خواهد شد.

(600 STAINLESS STEEL SERIES (AS

اصلی‌ترین کاربرد زنجیر‌های با جنس Stainless Steel 600 استفاده در محیط‌های با درجه حرارت بالا و همینطور محیط‌های خورنده می‌باشد. در چنین محیط‌هایی عمر زنجیر‌های با جنس فولاد کربن‌دار معمولی یا استاندارد بسیار کم است. زنجیر‌های  Stainless Steel  600 دارای مقاومت در برابر خوردگی کمتری نسبت به 304 Stainless Steel می‌باشند اما قطعات دایره‌ای سخت کاری شده در این مدل به شکلی طراحی شده اند که مقاومت سایشی بیشتری در قیاس با 304 Stainless Steel ارائه می‌دهد.

(Nickel-Plated Chain (NP

زنجیر‌های با پوشش نیکل، برای مواردی که به مقاومت در تماس‌های لحظه ای نیاز است، طراحی شده اند، همین طور برای مواردی که سیستم و زنجیر در معرض آب قرار گرفته یا در عملیات‌های شستشو  و دیگر مواردی که مبتنی بر آب انجام می‌شود، نیز از این نوع زنجیر استفاده می‌شود. در این حالت، تک تک اجزاء قبل از مونتاژ تحت آبکاری نیکل قرار می گیرند تا همه مواد کربنی در معرض پوششی اولیه قرار گیرند. به فرایند‌های بعد از آبکاری، برای کمک به حذف احتمال ایجاد شکست هیدروژنی که یک اتفاق معمول در بین زنجیر‌های کم کیفیت می‌باشد، توجه ویژه‌ای شده است.

Silver Shield CR® Series Chains

زنجیرهای سری CR پوشش نقره (مختص شرکت TIMKEN)، برای مواردی که ممکن است زنجیر و یا بطور کلی سیسیتم در محیط های با PH نسبتا بالا یا اسیدی باشند، مورد استفاده قرار می‌گیرند. اجزاء زنجیرهای سری CR از جنس فولاد کربن‌دار استاندارد، به صورت ویژه با پوشش روی و آلومینیوم تشکیل شده است. این پوشش، با پلی‌مر پایه رزین، ترکیب شده است و اجزاء به صورت محکم در طول یک فرآیند پخت در دمای بالا به یکدیگر متصل می‌شوند. این زنجیر با قطعاتی از جنس فولاد کربن با کیفیت بالا و پوشش مقاوم در برابر محیط ،به عنوان بهترین جایگزین‌ برای مواد ضد زنگ در کاربرد های بسیاری، جایی که ضد زنگ ها سالیان درازی تنها گزینه بودند، می باشد.

یک دیدگاه بگذارید

فروش انواع بلبرینگ

لینیر موشن ها

فروش انواع زنجیر صنعتی

انواع تسمه

روانکارهای صنعتی