دفتر تهران : ۰۲۱۹۱۰۹۰۰۸۳ دفتر اصفهان : ۰۳۱۳۲۳۶۸۰۸۳
Info@Pinion.ir
دفتر تهران : ۰۲۱۹۱۰۹۰۰۸۳ دفتر اصفهان : ۰۳۱۳۲۳۶۸۰۸۳
Info@Pinion.ir
خرید مطمئن
گواهی اصالت کالا
انتخاب صحیح
قیمت رقابتی کالا
مشاوره مهندسی
کارشناسان مجرب

رولبرینگ استوانه‌ای

در این نوع بلبرینگ‌ها به جای ساچمه‌های کروی از استوانه ای استفاده شده است. این امر موجب می‌شود که رولبرینگ استوانه‌ای سطح تماس بیشتری با راهگاه خارجی داشته باشند و بار وارده شده به آن در سطح بیشتری توزیع می‌شود. متعاقبا آنها، ظرفیت بار شعاعی نسبتا زیادی دارند و برای سرعت‌های بالا مناسب هستند. بنابراین بلبرینگ‌های استوانه ای دوردیفه تحمل نیرویی بسیار بیشتری دارند و اساسا برای ماشین ابزارهای دقیق مورد استفاده قرار می‌گیرند. گروه فنی مهندسی و بازرگانی پینیون در زمینه فروش و تامین بلبرینگ صنعتی در ایران فعالیت می‌کند و دارای دو شعبه در دو شهر بزرگ و صنعتی اصفهان و تهران آماده خدمت رسانی به صنعتگران کشور می‌باشد. برای استعلام قیمت یا خرید رولبرینگ استوانه‌ای با ما تماس بگیرید.

فروش فوق العاده انواع رولبرینگ استوانه ای

از رولبرینگ استوانه ای چه می‌دانید؟

رولبرینگ‌های استوانه‌ای، بیرینگ‌‌های غلتشی هستند که در آن‌ها از غلتک‌‌های استوانه‌ای نورد شده به جاس ساچمه استفاده شده است. به این ترتیب، غلتک‌ها دارای سطح تماس (خطی) بیشتری با راهگاه بیرونی هستند و بار اعمالی را در سطح وسیع‌تری توزیع می‌کنند و متعاقباً از ظرفیت بار شعاعی نسبتاً بالایی برخوردار هستند.

رولربیرینگ‌های استوانه‌ای معمولا قفسه‌هایی از استیل فشرده یا برنج ماشین کاری شده استفاده می‌شود، اما گاهی وابسته به کاربرد آنها، قسه‌های پلی آمیدی نیز موجود هستند. بلبرینگ‌های استوانه‌ای همچنین در حالت بدون قفسه نیز موجود می‌باشند که در این حالت کاملا از ساچمه پر می‌شوند که این امر باعث تحمل نیروهای بسیار بیشتر می‌شود. رولبرینگ استوانه‌ای (Cylindrical Roller Bearings) برای بارهای شعاعی سنگین و سرعت‌های بالا مناسب می‌باشد. 

thrust-cylindrical-roller-bearings

رولربیرینگ استوانه‌ای یک ردیفه  (Single Row Cylindrical Roller Bearings)

طراحی این رولربیرینگ‌ها به نحوی است که یکی از حلقه‌های داخلی یا بیرونی، از یک یا دو طرف لبه نداشته و لذا رولربیرینگ قابلیت تفکیک شدن دارد. این امر در مواردی نظیر جا زدن و در آوردن رولربیرینگ‌ها به خصوص در مواردی که انطباق باید تداخلی باشد، موجب تسهیل کار می‌شود. این نوع برینگ‌ها ضمن قابلیت در تحمل بارهای سنگین، قادر به چرخش با سرعت‌های بالا نیز هستند. رولربیرینگ‌های استوانه ای تا دمای 150ºc بدون تغییر سایز، قابلیت کارکرد دارند. پنجره ساچمه آنها نیز در انواع پلی آمیدی، فولادی وبرنجی بسته به هر سری اندازه تولید می‌شود.

CylindricalBearings

کاربرد رولبرینگ استوانه‌ای چیست؟

رولبرینگ‌‌های استوانه‌ای برای کاربردهایی با سرعت‎‌های بالا و بارهای سنگین مناسب هستند و عمدتاً در موتورهای الکتریکی، ماشین آلات، تجهیزات تولید روغن، تجهیزات فولادی، ماشین آلات بارگیری و سایر ماشین آلات صنعتی کاربرد دارند. ‌رولبرینگ‌های استوانه‌ای جزء بلبرینگ‌هایی با ویژگی جازدن و درآوردن آسان هستند که در یک، دو، چهار و گاهی چندردیفه موجود می‌باشند. رولبرینگ‌های استوانه‌ای دو ردیفه از استحکام شعاعی بالایی برخوردار بوده و در درجه اول برای ماشین ابزارهای دقیق مورد استفاده قرار می‌گیرند.

رولبرینگ‌های استوانه‌ای تک ردیفه نیز با شیارهای حلقوی محکم و فشرده بر روی حلقه‌های بیرونی تولید می‌شوند. این طرح اتصالات بلبرینگ را ساده می‌کند زیرا بلبرینگ‌ها با استفاده از شیارهای حلقوی فشرده در محفظه (هوزینگ) قرار می‌گیرند. این شیارهای حلقوی مطابق با استاندارد ISO 464 طراحی می‌شوند.

سری رولبرینگ استوانه‌ای

رولبرینگ‌ استوانه‌ای در طرح‌ها، سری‌ها و اندازه‌های مختلف، در بازار موجود می‌‎باشند و اکثریت این رولبرینگ‌ها تک ردیفه و دارای قفسه‌هایی از جنس فولادی (در اصطحلا بازار آهنی)، برنجی و پلی آمیدی (فیبری) می‌باشند که قابلیت حمل بارهای سنگین با سرعت بالا و شتاب سریع را دارا می‌باشند. البته رولبرینگ‌های استوان‌ه‎ای بدون قفسه نیز موجود است که امکان حمل بارهای سنگین با سرعت متوسط را فراهم می‌سازند. رولبرینگ‎‌ها استوانه‎‌ای تک ردیفه بسته به نوع سری، به گونه‌ای، طراحی شده که یکی از کنس یا حلقه‌های داخلی یا خارجی در یک یا دو طرف خود هیچ لبه‌ یا فلنجی ندارد.

بنابراین حلقه‌ها می‌توانند به طور محوری نسبت به یکدیگر حرکت کنند و بدین وسیله رولبرینگ‌ها قابلیت تفکیک شدن می‌یابند. این قابلیت در هنگام نصب و جاسازی یا بیرون آوردن رولبرینگ و در مواردی که انطباق بلبرینگ باید از نوع تداخلی باشد، منجر به سرعت عمل می‌گردد. سری‌های مختلفی از نوع NU ،NJ ،NUP ،N ،NF،NH برای رولبرینگ‌ها یا بلبرینگ‌های تک ردیفی و NNU ،NN برای بلبرینگ‌های دو ردیفی بسته به نوع طراحی یا عدم وجود لبه‌های جانبی، وجود دارد. برای اطلاعات بیشتر در مورد بلبرینگ‌های N و NU به این صفحه مراجعه فرمایید.

برای هر چه بهتر شدن پینیون در ارائه خدمات و اطلاعات لطفا دیدگاه و امتیاز خود را وارد کنید.

4.5/5 - (2 امتیاز)

3 پاسخ
  1. مظاهری

    سلام . شرکت شما برای تعویض و نصب بلبرینگ استوانه ای هم متخصص داره ؟ می خواستم بدونم اگه از شما بخرم برا نصبش هم میتونم از متخصصای شما کمک بگیرم؟

    1. admin-1

      با سلام و عرض ادب و احترام
      بله پینیون تنها یک فروشنده نیست! نه تنها در زمینه فروش انواع بلبرینگ صنعتی فعالیت دارد بلکه در زمینه انواع خدمات مهندسی نیز فعالی می کند. برای اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.
      ۰۲۱۸۸۸۵۳۶۲۰ – ۰۲۱۹۱۰۹۰۰۸۳ – ۰۳۱۳۲۳۷۲۵۵۰ – ۰۳۱۳۲۳۶۹۱۸۴
      با تشکر
      پینیون

یک دیدگاه بگذارید