دفتر تهران : ۰۲۱۹۱۰۹۰۰۸۳ دفتر اصفهان : ۰۳۱۳۲۳۶۸۰۸۳
Info@Pinion.ir
دفتر تهران : ۰۲۱۹۱۰۹۰۰۸۳ دفتر اصفهان : ۰۳۱۳۲۳۶۸۰۸۳
Info@Pinion.ir
خرید مطمئن
گواهی اصالت کالا
انتخاب صحیح
قیمت رقابتی کالا
مشاوره مهندسی
کارشناسان مجرب

بلبرینگ و رولبرینگ کف گرد

بلبرینگ کف گرد نمونه ای از انواع بیرینگ‌های دوار می‌باشند. مانند سایر انواع بلبرینگ‌ها، در این حالت اجازه چرخش مابین اجزا وجود دارد، اما آنها برای تحمل نیروی محوری خیلی زیاد (موازی با محور شفت) در حین دوران طراحی شده اند. گروه بازرگانی پینیون مرکز فروش بلبرینگ می‌باشد. شما می‌توانید برای استعلام قیمت و یا ثبت سفارش خرید خود با ما تماس بگیرید و یا با تکمیل فرم سفارش محصول کارشناسان ما با شما تماس گرفته و سفارشتان در کمترین زمان ممکن ارسال می‌گردد.

بلبرینگ کف گرد

مقایسه بلبرینگ و رولبرینگ کف گرد

انواع مختلف بلبرینگ کف گرد برای تحمل مقدار نیروی مختلفی طراحی شده‌اند. بیرینگ‌های کف گرد نسبت به رولبرینگ‌های کف گرد برای کاربردهایی مورد استفاده قرار می‌گیرند که نیروی محوری کمتری را باید تحمل کنند. در صورتی که رولبرینگ‌های کف گرد بشکه‌ای یا استوانه‌ای برای مواقعی استفاده می‌شوند که بار محوری زیاد نیاز است و همین طور برای شفت‌هایی که هم محور نیستند را پشتیبانی می‌کنند. در سرعت‌های بالاتر این بلبرینگ‌ها نیازمند روغن کاری می‌باشند. معمولا، این بلبرینگ‌ها از دو واشر به عنوان راهگاه تشکیل شده‌اند که ساچمه‌ها درون آن‌ها می‌غلتند. این بلبرینگ‌ها می توانند برای عملکرد در سرعت‌های بالاتر اما بارهای کمتر بکار گرفته شوند.

KafgardBearing

بال بیرینگ کف گرد

این مدل دارای ساچمه‌هایی می‌باشد که درون حلقه‌ای قرار گرفته‌اند و دو واشر بالا و پایین آنها قرار می‌گیرد. بلبرینگ‌ کف گرد می توانند در کاربردهایی با نیروی تراست کمتر جایی که نیروی شعایی کمی وجود دارد مورد استفاده قرار بگیرند. واشرهای بکار گرفته شده می توانند بصورت تخت و یا شیار دار باشند. انواع مختلف بلبرینگ‌ کف گرد با قفسه‌های فولادی و برنجی تولید می‌شوند. این نوع بلبرینگ‌ها در انواع یک ردیفه و دو ردیفه تولید می‌شوند.

thrust-ball-bearing

بلبرینگ کف گرد تک ردیفه

بلبرینگ کف گرد تک ردیفه یا single Direction Ball Bearings برای موقعیت دهی محور شافت و تحمل بار وارد شده، فقط از یک طرف مناسب هستند و اصلا نمی‌توانند بار شعاعی را تحمل کنند. بلبرینگ کف گرد تک ردیفه از یک واشر با شیار ساچمه، قفسه به همراه ساچمه‌ها و یک واشر محفظه با شیار ساچمه تشکیل شده است. واشر محفظه بنا به نیاز می‌تواند به صورت تخت و مسطح و یا قوسی شکل ساخته شود که در حالت دوم در صورتیکه از یک واشر نشیمن گاه نیز استفاده شود، بیرینگ قادر به تطابق با ناهمراستائی‌های اولیه شافت خواهد بود. نظربه اینکه بلبرینگ قابل تفکیک شدن است، نصب آنها ساده است.

بلبرینگ کف گرد دو ردیفه

بلبرینگ کف گرد دو ردیفه Double Direction Ball Bearings قادر به موقعیت دهی محوری شافت و تحمل بار محوری از دو طرف می‌باشند و مانند نوع یک ردیفه نباید بار شعاعی به آنها اعمال نمود. این بلبرینگ‌ها شامل یک واشر شافت با دو شیار ساچمه در دو طرف خود، دو سری قفسه و ساچمه و دو واشرمحفظه هستند که همانند نوع قبلی (یک ردیفه) واشرهای محفظه می‌توانند به صورت مسطح یا قوسی شکل باشند. این نوع بلبرینگ‌ها نیز قابل تفکیک شدن هستند.

رولبرینگ کف گرد

رولبرینگ کف گرد از المان‌های استوانه ای رول، تشکلی شده‌اند. آنها نسبت به نوع بلبرینگ کف گرد تحمل ظرفیت نیرویی بسیار بیشتری را دارند. در این حالت واشر‌ها عموما تخت هستند و از نوع شیار دار استفاده نمی‌شود.

thrust-rollerl-bearing

نحوه کار با بلبرینگ کف گرد

بلبرینگ کف گرد یکی از انواع پرکاربرد بلبرینگ چرخشی است که در دستگاه‌های مختلف صنعتی و ماشین‌ها نقش مهمی را بر عهده دارد. وظیفه بلبرینگ‌ها درواقع موجب کاهش اصطکاک میان سطوح روی هم می‌شود. علاوه بر بالا بردن سرعت کار، طول عمر قطعات دستگاه را نیز افزایش می‌دهد. بلبرینگ کف گرد مانع از کشیده شدن سطوح روی‌ یکدیگر می‌شود. آن‌ها را به‌وسیله ساچمه‌ها روی‌هم می‌لغزاند. به‌این‌ترتیب، اصطکاک به‌شدت کاهش پیدا کرده و سرعت بیشتری نسبت به انواع دیگر ایجاد می‌کند. بر بلبرینگ کف گرد نباید بارهای شعاعی زیادی وارد کرد، اما بارمحوری زیادی را تحمل می‌کند.

بلبرینگ کف گرد دارای انواع یک‌طرفه و دوطرفه است. نوع یک‌طرفه یا قفلی از دو واشر سیار و یک دست ساچمه که در یک قفسه قرارگرفته‌اند تشکیل‌شده است. حرکت چرخشی را در یک‌جهت انجام می‌دهد (در جهت دیگر قفل می‌شود). این نوع بلبرینگ باوجود ظرفیت حمل بالا، قیمت بسیار مقرون‌به‌صرفه تری دارد و استفاده از آن را می‌توان در صنعت خودرو به‌وفور مشاهده کرد. نوع دوطرفه از دو واشر و دودست ساچمه قرارگرفته در دو سری قفسه و یک واشر شفت تشکیل می‌شود و قادر به تحمل بارمحوری از دو طرف است. جنس بلبرینگ با نوع آن ارتباطی ندارد. طول عمر بلبرینگ‌ها بسته به جنس و اندازه ساچمه‌ها تغییر می‌کند.

بلبرینگ کف گرد کجا مورد استفاده قرار می‌گیرد؟

همان‌طور که بیان شد، بلبرینگ درجایی استفاده می‌شود که بیشتر نیاز به تحمل نیروهای محوری باشد. بااین‌حال، تا حدی قادر به تحمل نیروی شعاعی نیز هستند. برخی از این بلبرینگ‌ها قادر به جلوگیری از انحراف زاویه‌ای هستند و در صورت انحراف اجزاء بلبرینگ به‌راحتی به تعادل باز می‌گردند. ساختار و طراحی بلبرینگ‌های کف گرد موجب عمر بالای آن‌ها شده است و در دستگاه‌های مختلف و ماشین نیز استفاده می‌شود. این نوع بلبرینگ به دلیل اصطکاک کمتر و طراحی جالبی که به‌واسطه ساچمه‌ها دارد، صدای بسیار کمتری ایجاد می‌کند. این بلبرینگ به گونه خاصی طراحی‌شده است. مشخصه‌های منحصربه‌فرد بلبرینگ کف گرد موجب کاربرد آن در انواع مختلفی از ماشین‌آلات و صنایع متفاوت می‌شود. استفاده از این نوع بلبرینگ‌ها را می‌توان در صنایع نظامی و هوایی نیز مشاهده کرد.

مزایا و معایب بلبرینگ کف گرد

مزایا و معایب بلبرینگ کف گرد

استفاده از بلبرینگ‌ها دارای مزایا و معایبی برای دستگاه است که در این بخش به بررسی موردی آن‌ها می‌پردازیم:

مزایا

  • دوام و عمر بسیار بالا
  • افزایش عمر سایر قطعات
  • بدون ایجاد آلودگی صوتی
  • جلوگیری از انحراف زاویه‌ای
  • افزایش چشمگیر سرعت کار
  • نگهداری و تعمیر بسیار راحت
  • تحمل بارهای شعاعی تا حد قابل‌توجه
  • ایجاد اصطکاک بسیار اندک میان سطوح
  • پخش متوازن بار و نیروی شعاعی بر روی ساچمه‌ها

معایب

  • در سرعت‌های بالا به روان کاری بلبرینگ با استفاده از روغن و گریس نیاز است.
  • در صورت وجود رطوبت زیاد در هوا، دچار زنگ‌زدگی و خوردگی می‌شود و طول عمر آن کاهش پیدا می‌کند.
  • بلبرینگ کف گرد در صورت بروز زنگ‌زدگی و بروز خوردگی دچار افت می‌شود و قادر به مقاومت در برابر بارمحوری نیست.
  • عمر و میزان کاری که می‌توان از بلبرینگ کشید رابطه مستقیمی با جنس و اندازه ساچمه‌های بلبرینگ دارد.

فروش بلبرینگ کف گرد سوزنی

بلبرینگ کف گرد سوزنی

بلبرینگ کف گرد سوزنی یکی از محبوب‌ترین انواع بلبرینگ کف گرد است که علاوه بر تحمل بارمحوری، قادر به تحمل بارهای ضربه‌ای نیز هست. این نوع بلبرینگ سوزنی از دو نوع واشر شافت و محفظه و مجموعه قفسه و ساچمه‌ها تشکیل می‌شود؛ اما مانند رولبرینگ‌های کف گرد سوزنی، می‌توان واشرهای شیاردار (از جنس فولاد کرومی سخت‌کاری شده) و واشرهای کفی (از جنس فولاد فنر) را نیز جایگزین واشرهای شافت و محفظه کرد. رولبرینگ کف گرد سوزنی را با استفاده از یک واشر میانی می‌توان به نوع دوطرفه تبدیل کرد تا قابلیت تحمل بارمحوری را از دو طرف را پیدا کند. قفسه می‌تواند از جنس فولاد یا گاهی فیبری باشد که در این صورت، تحمل حرارت آن را تا 120 درجه سانتی‌گراد بالا می‌برد.

برای هر چه بهتر شدن پینیون در ارائه خدمات و اطلاعات لطفا دیدگاه و امتیاز خود را وارد کنید.

3/5 - (1 امتیاز)

2 پاسخ
    1. admin-1

      با سلام و احترام.
      پینیون در زمینه انواع برندهای تولیدی بلبرینگ کف گرد نظیر skf و fag و… فعالیت میکند. برای استعلام قیمت و موجودی با کارشناسان ما تماس بگیرید.
      باتشکر
      پینیون

یک دیدگاه بگذارید