دفتر تهران : ۰۲۱۹۱۰۹۰۰۸۳ دفتر اصفهان : ۰۳۱۳۲۳۶۸۰۸۳
Info@Pinion.ir
دفتر تهران : ۰۲۱۹۱۰۹۰۰۸۳ دفتر اصفهان : ۰۳۱۳۲۳۶۸۰۸۳
Info@Pinion.ir
خرید مطمئن
گواهی اصالت کالا
انتخاب صحیح
قیمت رقابتی کالا
مشاوره مهندسی
کارشناسان مجرب

کاربرد انواع اسلیپ رینگ

پینیون > قطعات صنعتی > الکترونیک > اسلیپ رینگ > کاربرد انواع اسلیپ رینگ

کاربرد اسلیپ رینگ

استفاده از اسلیپ رینگ، روشی برای برقراری اتصال الکتریکی در میان قطعات دوار است. امروزه اسلیپ رینگ ها کاربرد بسیاری در صنایع به خصوص در ماشین های دوار دارند که در ادامه به انواع اسلیپ رینگ های ساخته شده و خاص شرکت موفلون (Moflon) اشاره و به طور مختصری به کاربردهای آن پرداخته شده است:

فروش اسلیپ رینگ

انواع اسلیپ رینگ ها

“اسلیپ رینگ پروفیباس (Profibus Slip Rings):

اسلیپ رینگ های دیوایس نت به طور خاص برای انتقال داده های مخابراتی با سرعت بالا و بدون خطا طراحی شده اند و می توانند داده های پروفیباس و پروتکل صنعتی پروفیباس را انتقال دهند.profibus-slip-ring

اسلیپ رینگ سی سی لینک (CC-LINK Slip Rings):

اسلیپ رینگ های سی سی لینک به طور خاص برای انتقال داده های مخابراتی با سرعت بالا و بدون خطا طراحی شده اند و می توانند داده های سی سی لینک و پروتکل صنعتی سی سی لینک را انتقال دهند.

cclink-slip-ring

اسلیپ رینگ ضد انفجار (Explosion-Proof Slip Ring):

اسلیپ رینگ های ضد انفجار نوع بسیار خاصی از اسلیپ رینگ است گه برای عملکرد بالا در محیط های مستعد انفجار طراحی شده است.

explosion-proof-sliprings

اسلیپ رینگ ترموکوپلی (Thermocouple Slip Rings):

نوعی از اسلیپ رینگ است که می تواند سیگنال های ترموکوپل را با نویز الکتریکی بسیار پایین (کمتر از 3mΩ) منتقل کند. ترموکوپل المان حرارتی حساس به حرارت است و می تواند دما را اندازه گیری کند و سیگنال دما را به سیگنال حرارتی الکتریکی تبدیل کند و در نهایت دما را توسط یک وسیله الکتریکی نمایش دهد.

thermocouple-slipring

 

thermocouple-slip-ring

اسلیپ رینگ با قطر بزرگ (Large Diameter Slip Ring):

حداکثر تا قطر 2000 میلی متر، طراحی خاصی از اسلیپ رینگ برای عملکرد بالا برای شفت های با قطر بزرگ می‏باشد.

large-diameter-slip-ring

اسلیپ رینگ دما بالا (High Temperature Slip Rings):

اسلیپ رینگ های دما بالا می توانند در شرایط کارکرد دمایی بالا (حداکثر 280 درجه سانتی گراد) کار کند و انتقال قدرت و ارسال سیگنال را به خوبی انجام دهند.

اسلیپ رینگ دما بالا

compact-high-temperature-slip-ring

 

اسلیپ رینگ هیدرولیکی (Hydraulic Slip Rings):

اسلیپ رینگ های هیدرولیکی برای کار در هوا، خلاء، مایع، خنک کننده، گاز، روغن، بخار و آب طراحی شده اند.

hydraulic-slip-ring

 

“اسلیپ رینگ آب بند شده (Sealed(IP68) Slip Ring):

اسلیپ رینگ های آب بند شده با درجه حفاظت IP68 برای کار زیر آب جهت انتقال قدرت و ارسال سیگنال با کیفیت مطلوب طراحی شده است.

اسلیپ رینگ آب بند

 

اسلیپ رینگ جریان بالا (Large Current Slip Ring):

اسلیپ رینگ های آمپراژ بالا برای کار در سطح جریان 50A تا  2500A جهت انتقال قدرت و ارسال سیگنال با کیفیت مطلوب طراحی شده است.

large-current-slip-rings

 

اسلیپ رینگ اترکت (EtherCAT Slip Rings):

اسلیپ رینگ های اترکت به طور خاص برای انتقال داده های مخابراتی با سرعت بالا و بدون خطا طراحی شده اند و می توانند داده های اترکت و پروتکل صنعتی اترکت را انتقال دهند.

ethercat-slip-ring

 

اسلیپ رینگ پروفینت (Profinet Slip Rings):

اسلیپ رینگ های پروفینت به طور خاص برای انتقال داده های مخابراتی با سرعت بالا و بدون خطا طراحی شده اند و می توانند داده های پروفینت و پروتکل صنعتی پروفینت را انتقال دهند.

profinet-slip-ring

 

اسلیپ رینگ کن باس (CANBUS Slip Rings):

اسلیپ رینگ های کن باس به طور خاص برای انتقال داده های مخابراتی با سرعت بالا و بدون خطا طراحی شده اند و می توانند داده های پروفینت و پروتکل صنعتی کن باس را انتقال دهند.

canbus-slipring

 

اسلیپ رینگ کن اوپن (CANopen Slip Rings):

اسلیپ رینگ های کن اوپن به طور خاص برای انتقال داده های مخابراتی با سرعت بالا و بدون خطا طراحی شده اند و می توانند داده های پروفینت و پروتکل صنعتی کن اوپن را انتقال دهند.

canopen-slipring

 

اسلیپ رینگ دوران بالا (High Speed Slip Rings):

اسلیپ رینگ های با سرعت دورانی بالا از (600 rpm تا 20000 rpm)  بر اساس ابداع روش تماس رشته های موئین (fiber brush contacts) طول عمر و بهره برداری اسلیپ رینگ را تا 10000 دور بر دقیقه بدون نیاز به تجهیزات خنک کننده فراهم می کند.

high-speed-slip-rings

 

اسلیپ رینگ توربین بادی (Wind Power/Turbine Slip Rings):

توربین های بادی نیاز به انتقال قابل اعتماد سیگنال های قدرت و داده ها از ماشین خانه یا ناسل (Nacelle) به سیستم کنترل برای پره های در حال چرخش دارند. در طراحی های جدید، هزینه های بالای خرابی با استفاده از تکنولوژی رشته های موئین و تجهیزات مکانیکی قوی حذف شده است.

wind-turbine-slip-ring

wind-turbine-slipring

 

اسلیپ رینگ کرنش سنجی (Strain Gauges Slip Ring):

این نوع اسلیپ رینگ ها دارای نویز پایین، ولتاژ کم و حساسیت بالا می باشند و برای استفاده خاص در موارد  کرنش سنجی طراحی شده است.

 

اسلیپ رینگ بی سیم (Wireless power Slip Rings):

این نوع اسلیپ رینگ ها دارای 360 درجه دوران در سرعت دورانی نامحدود هستند. بهترین جایگزین برای اسلیپ رینگ های مکانیکی هستند، علی الخصوص در مواردی که عملکرد فوق العاده با کیفیت جهت انتقال داده و نیز هزینه های تعمیر ونگهداری پایین مدنظر باشد. عدم نیاز به خنک کاری و روغنکاری موجب افزایش زمان کارکرد و قابلیت اعتماد آن ها گردیده است. داده های وایرلس یکپارچه اغلب پروتکل های صنعتی از جمله کن باس (J1939)، RS485، RS422، اترنت، پی ال سی 4-20 mA را پشتیبانی می کند. به سهولت قابل نصب یا جایگزینی بر روی سیستم های قدیمی تر هستند.

wireless-slipring

 

اسلیپ رینگ (Military Grade Slip Ring):

اسلیپ رینگ های از نوع خاص طراحی شده برای صنایع خاص با عملکرد بالا می باشند. در این نوع اسلیپ رینگ ها شرکت موفلون تا کنون بیش از 12 هزار اسلیپ رینگ خاص طراحی کرده است که 80 درصد آنها بر مبنای درخواست مشتری سفارش سازی شده است. برپایه تکنولوژی و تجربه، اسلیپ رینگ های این شرکت، دارای براش کربن، اتصال سیم از جنس طلا، اتصال براش فیبر طلایی و انتقال بدون تماس می باشد که هر کدام از آنها مطابق با درخواست دقیق مورد نیاز مشتری هستند و کیفیت و قابلیت اعتماد بالایی دارند.

military-slip-rings

 

اسلیپ رینگ صفحه چرخان (Turn Table Slip Ring):

اسلیپ رینگ صفحه چرخان نوع خاصی از اسلیپ رینگ ها است، این اسلیپ رینگ برای کاربردهای صفحات چرخان با عملکرد بالا، ترکیبی از ورودی های جریان و قدرت، با عمر کاری زیاد، مورد استفاده قرار می گیرد. برپایه تکنولوژی و تجربه، اسلیپ رینگ های این شرکت، دارای براش کربن، اتصال سیم از جنس طلا، اتصال براش فیبر طلایی و انتقال بدون تماس می باشد که هر کدام از آنها مطابق با درخواست دقیق مورد نیاز مشتری هستند و کیفیت و قابلیت اعتماد بالایی دارند.

یک دیدگاه بگذارید

فروش اینورتر

انکودر

سنسور

کنترل رطوبت و دما

محصولات برق