عبارت جستجو را وارد کنید

post

نرم افزار متلب

نرم افزار متلب

نرم افزار متلب

نرم افزار متلب (MATLAB) محیطی جهت انجام محاسبات عددی برای کاربر فراهم آورده است. کلمه MATLAB مخفف کلمات MATrix و LABoratory به معنای آزمایشگاه ماتریس می باشد. دلیل این نامگذاری این است که محاسبات ریاضی در این نرم افزار بر مبنای ماتریسی صورت می­ پذیرد.


برای سفارش انجام پروژه با نرم افزار Matlab فرم زیر را تکمیل کنید.


فرم سفارش پروژه


تمامی ورودی ­ها و پارامترهای مختلف در نرم افزار MATLAB به صورت ماتریسی ذخیره می گردد. به عنوان مثال یک کمیت اسکالر به صورت ماتریس ۱*۱ تعریف می گردد. یک جمله انگلیسی هم به شکل یک ماتریس تک ردیفه ذخیره شده که تعداد ستون ها به تعداد حروف جمله می ­باشد.حتی عکس ­ها هم به صورت ماتریس سه بعدی ذخیره می گردد. در این حالت بعد اول و دوم مختصات نقاط و بعد سوم برای رنگ­ها اختصاص داده شده است.

نرم افزار متلب محصول شرکت MATHWORKS آمریکا می باشد. قسمت اصلی این نرم افزار بر اساس زبان برنامه نویسی C و رابط گرافیکی آن توسط جاوا تهیه شده است. از دیگر مزیت های این نرم افزار دقت بالای آن در نمایش گراف ها می باشد. حداکثر دقت نمایش ۰٫۸ میکرومتر است.

توابع متعددی به صورت پیش فرض در محیط نرم افزار تعریف شده است. علاوه بر این هر نوع تابع دیگری در نرم افزار متلب قابلیت تعریف دارد. از جمله توابع ریاضی تعریف شده می توان به توابع جبر خطی، آمار، آنالیز فوریه، فیلتراسیون، بهینه سازی (Optimization) و یکپارچه سازی عددی اشاره نمود. الگوریتم های مختلف بهینه سازی شامل الگوریتم ژنتیک، fmincon و … اشاره نمود. این قابلیت به عنوان یک Toolbox مجاز در محیط نرم افزار متلب وجود دارد. از دیگر امکانات متلب می توان به تعامل با نرم افزار های مختلف از جمله آباکوس و انسیس اشاره نمود.

بدون دیدگاه

اضافه کردن نظر شما

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

+ 79 = 85