عبارت جستجو را وارد کنید

post

انسیس ورک بنچ

انسیس ورک بنچ

انسیس ورک بنچ (‏Ansys Workbench‏)‏

‎نرم افزار انسیس یکی از بهترین و کامل ترین نرم افزارهای المان محدود می باشد. این نرم افزار از دهه های ‏قبل مورد استفاده مهندسین در نقاط مختلف دنیا قرار می گرفت. انسیس از ابتدا از محیطی سنتی مشابه ‏بسیاری از نرم افزارهای دیگر المان محدود برخوردار بود ولی از ورژن ۱۱ به بعد انسیس با معرفی محیطی ‏جدید به نام ‏Workbench ( انسیس ورک بنچ )‏ سعی در کاربر پسند تر یا به اصطلاح ‏User Friendly‏ کردن محیط کاربری ‏خود کرد. با بهبود محیط ‏Workbench‏ در ورژن های ۱۲ به بعد کم کم این محیط به محیط اصلی انسیس ‏تبدیل شد و به خاطر محیط کاربر پسند خود طرفداران بسیار زیادی پیدا کرد. هم اکنون محیط سنتی ‏انسیس با نام ‏Ansys APDL‏ نامگذاری می شود، و ورکبنچ محیط اصلی انسیس می باشد‏.


برای سفارش انجام پروژه با نرم افزارانسیس فرم زیر را تکمیل کنید.


فرم سفارش پروژه


انسیس ورکبنچ

محیط ورکبنچ

محیط ورکبنچ همانطور که در شکل مشاهده می شود شامل ابزارها و محیط های مختلف تحلیل است که در سمت چپ شکل قابل مشاهده هستند. انواع مختلف محیط های تحلیلی اصلی و محیط های ویژه ی تحلیلی مثل تحلیل کامپوزیتها، محیط فلوئنت و سایر ابزارهای تحلیلی می توانند در محیط صفحه اصلی ورکبنچ قرار بگیرند، و برای تحلیل مورد استفاده قرار بگیرند. این ابزارها و محیط ها می توانند با یکدیگر لینک شده یا به اشتراک گذاشته شوند، و یا از نتایج یکدیگر استفاده کنند.

در محیط انسیس ورک بنچ این امکان وجود دارد که مدل از سایر نرم افزارهای المان محدود مثل آباکوس یا نسترن – پترن وارد شود و در تحلیل ها مورد استفاده قرار گیرد. می توان بین تحلیل های مختلف در فضای ورکبنچ فضای تعاملی ایجاد کرد و قسمت های مختلف پنجره های ورک بنچ را با پنجره های دیگر به اشتراک گذاشت.

برای کسانی که از انسیس APDL استفاده می کنند نیز این امکان فراهم شده که در محیط ورکبنچ از مدلی که در APDL مدل شده، استفاده کنند. حتی این امکان وجود دارد که مدل در نرم افزار ورکبنچ ایجاد شده و در انسیس APDL از آن استفاده شود.

در فضای ورکبنچ، مدلسازی هندسی در فضایی به نام Design Modeller، و سایر مراحل تحلیل در محیط Mechanical انجام می شود. محیط Mechanical محیطی کاربر پسند است که ابزارهای مختلف جهت تحلیل در آن قرار داده شده است.هرچند این ابزارها بیشترِ نیازهای لازم جهت تحلیل را برآورده می کنند ولی امکان استفاده از Command های انسیس سنتی یا APDL نیز در محیط Mechanical فراهم شده است تا بتوان از فرامین خاص APDL در محیط Mechanical ورکبنچ استفاده کرد.

انسیس ورک بنچدر مجموع، کار با انسیس ورک بنچ نسبت به سایر نرم افزارهای المان محدود مثل آباکوس راحت تر است و بسته به نوع تحلیل، مدلسازی در آن می تواند با سرعتی بسیار بسیار بالاتر انجام شود. به همین دلیل استفاده از انسیس ورکبنچ روز به روز در حال افزایش می باشد.

بدون دیدگاه

اضافه کردن نظر شما

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

+ 83 = 93