عبارت جستجو را وارد کنید

post

نرم افزار اینونتور

نرم افزار اینونتور

معرفی نرم افزار اینونتور Autodesk Inevntor

نرم افزار مهندسی Autodesk Inventor، یکی از نرم افزارهای جامع مورد استفاده در مهندسی مکانیک می باشد. این نرم افزار جامع جامع بخش ها و محیط های زیادی از مدلسازی سه بعدی، نقشه کشی، مونتاژ، محیط presentation، دستیار طراحی، انیمیشن سازی و … می باشد. در مورد اعتبار این نرم افزار از لحاظ مدلسازی همین بس که شرکت معتبر Autodesk ، صاحب نرم افزار قوی طراحی AutoCAD نیز می باشد که از پر سابقه ترین و پر کاربرد ترین نرم افزارهای نقشه کشی است. امتیاز برتر این نرم افزار نسبت به برنامه های مشابه خود مانند CATIA و Sollid Work را می توان محیط کاربر پسند آن و نیز کتابخانه کامل قطعات استاندارد دانست.


برای سفارش انجام پروژه با نرم افزار اینونتور ، از طریق فرم سفارش پروژه، به تعریف کامل پروژه و شرایط مدل اقدام نمایید.


فرم سفارش پروژه


مختصری درباره قسمت های مختلف اینونتور

نرم افزار اینونتور نسبت به رقبای خود سریع تر و سبک تر نیز می باشد. در ادامه به معرفی بخش های مهم و پر کاربرد این نرم افزار می پردازیم. (در بخش آموزش به طور جزئی با این محیط ها آشنا می شوید)در ابتدای کار با این نرم افزار، شما باید نوع فایلی که می خواهید طراحی کنید را انتخاب کنید و سپس با ایجاد فایل جدید به طراحی بپردازید.

part یا طراحی سه بعدی
برای انجام طراحی قطعات در حالت سه بعدی انجام می شود و می توان گفت پایه ای ترین محیط طراحی در نرم افزار اینونتور است. برای شروع طراحی هر قطعه ای، شما نیاز دارید که ابتدا مدلی سه بعدی از آن را طراحی کنید و می توانید از ابزارهای این محیط مانند برش، حجم دهی، سوراخ کردن و … استفاده کنید تا قطعه خود را به طور کامل ایجاد کنید. از زیرمجموعه های این بخش محیط sheet metal است که برای طراحی ورقکاری استفاده می شود.
assembly یا طراحی مونتاژ
بخش مهم دیگری که برای مونتاژ قطعات به کار می رود. در این بخش قطعات سه بعدی طراحی شده، قطعات استاندارد و قطعات طراحی شده بوسیله محیط دستیار طراحی را وارد می کنیم و با استفاده از قیود مناسب آنها را جایگذاری کرده و به قطعه مونتاژ نهایی می رسیم

assembly[1]

drawing یا نقشه کشی
یکی از اهداف اصلی مدلسازی، استخراج نقشه از مدل مورد نظر برای ساخت و مونتاژ دستگاه است. در این محیط می توانیم نقشه های دو بعدی از قطعات طراحی شده و مونتاژ ها استخراج کنیم و سپس طبق استانداردهای نقشه کشی (که قابل شخصی سازی در محیط نرم افزار هستند) آنها را اندازه گذاری، علامت گذاری و چاپ کنیم.
mould design یا طراحی قالب تزریق
در این بخش می توان با استفاده از قطعات استاندارد و نیز قطعات طراحی شده بوسیله کاربر، قالب های تزریق پلاستیک برای قطعات مورد نظر ایجاد کرد.‏

بخش های بالا مجموعه بسیار زیادی نیز در محیط اینونتور هستند که هر کدام بخشی از نیاز های یک طراح و نقشه کش را برطرف می کنند. Inventor دارای بخش آنالیز و تحلیل نیز می باشد که آن هم به نوبه خود کمک شایانی به طراحان برای طراحی قطعات مورد نظر تحت نیروهاو و بار های خاص می کند.


فرم سفارش پروژه


بدون دیدگاه

اضافه کردن نظر شما

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

84 + = 86