دفتر تهران : ۰۲۱۹۱۰۹۰۰۸۳ دفتر اصفهان : ۰۳۱۳۲۳۶۸۰۸۳
Info@Pinion.ir
دفتر تهران : ۰۲۱۹۱۰۹۰۰۸۳ دفتر اصفهان : ۰۳۱۳۲۳۶۸۰۸۳
Info@Pinion.ir
خرید مطمئن
گواهی اصالت کالا
انتخاب صحیح
قیمت رقابتی کالا
مشاوره مهندسی
کارشناسان مجرب

کاربرد بلبرینگ

بلبرینگ‌ها در بسیاری از اجزای مختلف صنایع مورد استفاده قرار می‌گیرند. در این مقاله توضیح مختصری از کاربرد بلبرینگ در صنایع مختلف آورده شده است. پینیون با کادر مجرب و متخصص خود در زمینه مشاوره کاربرد بلبرینگ‌ها و فروش آن فعالیت دارد. برای اطلاعات بیشتر، خرید و یا استعلام قیمت انواع بلبرینگ با ما تماس بگیرید.

بلبرینگ ها در صنایع

کاربرد بلبرینگ در صنایع خودرو چیست؟

بیرینگ‌های کوچک موتور الکتریکی در بسیاری از قسمت‌های خودرو مانند دینام، برف پاک کن‌ها، موتور الکتریکی صندلی، آینه و شیشه‌های برقی استفاده می‌شود. کاربرد بلبرینگ‌ها برای قطعات حرکتی آهسته یا کنترلی مانند بیرینگ‌های فرمان می‌تواند با روان کننده‌های میراگر مخصوص تهیه شود تا لرزش‌ها کاهش یابد و عملیات نرم تر انجام شود.

بلبرینگ در خودرو

کاربرد بلبرینگ‌ در صنایع غذایی

بلبرینگ های ضد زنگ 440 (440 grade stainless steel) و بلبرینگ‌های پلی استال (بلبرینگ های پلاستیکی)، به شکل گسترده ای در صنایع غذایی به کار گرفته می شوند. این بلبرینگ ها غالبا با مواد خورنده و مایعات و همچنین بخارهای شوینده، آب، آلودگی و یا دمای بالا مواجه هستند.

بلبرینگ های صنایع غذایی چه ویژگی هایی دارند؟

بلبرینگ‌های صنایع غذایی، از پوشش‌های فلزی (metal shields) و یا لاستیک آب بند (rubber seals) تشکیل شده‌اند. برای شرایط دمایی بالا از آب بند وایتون با گریس‌های متناسب با این دما استفاده شده است.

چه نوع بیرینگی مناسب در محیط های خورنده می باشد؟

برای کاربرد‌هایی که در محیط‌های بسیار خورنده قرار دارد، بلبرینگ‌ تمام سرامیکی از جنس زیرکونیا و یا سیلیکون نیترید استفاده می‌شود. کاربرد بلبرینگ‌ سرامیکی در دما‌های بسیار بالا نیز وجود دارد.

بلبرینگ های دقیق برای دوچرخه ها

بلبرینگ های دقیق در دوچرخه‌های کوهستانی و یا دوچرخه‌های جاده‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرند. بلبرینگ‌های شعاعی با سطح مقطع باریک که اغلب با عنوان بلبرینگ‌های کاتریج به آن ها اشاره می‌شود، می‌تواند به عنوان بلبرینگ سگ دست پایینی و بلبرینگ چرخ دوچرخه مورد استفاده قرار می‌گیرند. این بلبرینگ‌ها در دو حالت آب بند فلزی و لاستیکی غالبا موجود هستند و برای استفاده در محیط‌های خورنده از بلبرینگ‌های ضد زنگ به صورت کاملا آب بند و ضد آب (waterproof) مورد استفاده قرار می‌گیرند. در این حوزه از بلبرینگ‌های کروم سخت کاری شده و استیل گرید 440 استفاده می‌شود. زیرا هم نیاز به عمر بیشتری است و هم حرکت روان با حداقل اصطکاک مورد نیاز است.

بلبرینگ در دوچرخه

بلبرینگ ساعت

در ساعت‌ها از بلبرینگ مینیاتوری برای شفت‌هایی به کوچکی 0.6 میلی متر استفاده می‌شود. در این حالت برای رسیدن به حداقل اصطکاک، بلبرینگ‌های مینیاتوری می‌توانند با روغن‌های مصنوعی با چگالی بسیار پایین، روغن کاری شوند و یا بلبرینگ‌ها کاملا خشک و بدون روغن کاری باشند. که در حالت کاملا خشک بهتر است از نوع ضد خوردگی استفاده شود.

چه بلبرینگ‌هایی مورد استفاده در صنایع شیمیایی و داروئی هستند؟

در این حوزه از بلبرینگ‌های مقاوم به خوردگی مانند استیل ضد زنگ گرید 440، بلبرینگ‌های پلاستیکی و بلبرینگ‌های سرامیکی استفاده می‌شود. که می‌توانند در برابر محیط‌های شیمیایی خورنده و یا محصولات دارویی مقاوم باشند. هم چنین می‌توان برای محیط‌های بسیار خورنده با شرایط بد محیطی از بلبرینگ‌های استیل گرید 316 هم استفاده کرد.

برای کاربرد‌های مختلف در این زمینه می‌توان از مواد مختلفی استفاده کرد. به عنوان مثال بلبرینگ‌های پلی استال (بلبرینگ های پلاستیکی) در مواجه با انواع الکل‌ها و کلراید‌ها مقاوم بوده در حالی که بلبرینگ‌های پلی پروپیلن پیشنهاد مناسبی برای مقاومت در محیط‌های اسیدی و بازی هستند. در این حوزه مجدد بلبرینگ‌های سرامیکی بسیار مناسب هستند زیرا مقاومت بالایی در برابر خوردگی دارند.

برای هر چه بهتر شدن پینیون در ارائه خدمات و اطلاعات لطفا دیدگاه و امتیاز خود را وارد کنید.

4/5 - (1 امتیاز)

یک دیدگاه بگذارید