دفتر تهران : ۰۲۱۹۱۰۹۰۰۸۳ دفتر اصفهان : ۰۳۱۳۲۳۶۸۰۸۳
Info@Pinion.ir
دفتر تهران : ۰۲۱۹۱۰۹۰۰۸۳ دفتر اصفهان : ۰۳۱۳۲۳۶۸۰۸۳
Info@Pinion.ir
خرید مطمئن
گواهی اصالت کالا
انتخاب صحیح
قیمت رقابتی کالا
مشاوره مهندسی
کارشناسان مجرب

معرفی برندهای مطرح اینورتر در بازار ایران

اینورتر صنعتی در تعریفی ساده، تبدیل‌کننده‌ای است که می‌تواند ولتاژ DC یا جریان ثابت را به جریان متناوب یا AC تبدیل کند. این دستگاه دارای انواع مختلفی است که هر کدام کاربردی خاص دارند. با توجه به نیاز بسیاری از صنایع و محیط‌های کاری به این دستگاه، شناخت برندهای مطرح و انواع باکیفیت این محصول در فرآیند خرید بسیار کمک‌کننده است. بنابراین اگر می‌خواهید با این تولیدکنندگان برتر انواع اینورترها بیشتر آشنا شوید، توصیه می‌کنیم ادامه مطلب را مطالعه کنید.

بررسی بهترین برندهای تولید کننده اینورتر

بهترین برندهای تولید کننده اینورتر اروپایی

بهترین برندهای تولید کننده اینورتر اروپایی

این سری از اینورترها که توسط نمایندگی‌های گوناگونی به مشتری عرضه می‌شوند، از کیفیت بسیار بالایی برخوردار هستند. درایو موتور مدل اروپایی، توان و ولتاژ ورودی و خروجی متنوعی دارد و به همین دلیل، کاربرد گسترده‌ای پیدا کرده است. در ادامه نگاهی به برندهای این سری از اینورترها می‌کنیم. در ادامه به بررسی انواع اینورتر صنعتی می پردازیم تا بتوانید بهترین را برای خرید تهیه نمایید.

اینورتر زیمنس

اینورتر زیمنس که متعلق به کشور آلمان است، یکی از برندهای معروف و بسیار باکیفیت بازار به حساب می‌آید. زیمنس درایو موتورهای متنوعی را تولید و روانه بازار می‌کند و از این جهت توانسته است مشتریان بسیاری را برای خود دست و پا کند. Siemens کار خود را از سال 1847 آغاز و طی این سال‌ها همواره در مسیر پیشرفت حرکت کرده است.

اینورتر زیمنس از سری اینورترهای استاتیک است که قطعات متحرکی در آن وجود ندارد. این نوع اینورتر دارای ویژگی‌هایی مانند کنترل و راه اندازی تخصصی دور موتورهای سه فاز، تنظیم زمان خاموش و روشن شدن موتور، کنترل موتورهای مختلف DC و AC، امکان تغییر دادن سرعت از صفر تا بیش از سرعت نامی، راه اندازی و متوقف کردن نرم است. اینورترهای زیمنس در صنایعی مانند ماشین‌سازی، نساجی، صنایع غذایی، درب‌های اتوماتیک و… کاربرد دارند. از مدل‌های مختلف اینورتر برند زیمنس نیز می‌توان به میکرومستر، سری G، V و S را نام برد. از لحاظ ولتاژ نیز این اینورترها را می‌توان به سه دسته ولتاژ پایین AC، ولتاژ متوسط AC و ولتاژ DC تقسیم‌بندی کرد. برای خرید مدل‌های مختلف اینورتر زیمنس می‌توانید بر روی لینک قرار داده شده کلیک کنید.

اشنایدر

در معرفی برندهای مطرح اینورتر اروپایی، باید به برند اشنایدر هم اشاره کنیم. این کمپانی، شرکتی چند ملیتی است که مقر اصلی آن در کشور فرانسه واقع شده است. اما نمایندگی‌های مختلفی از این شرکت در نقاط مختلف دنیا وجود دارد. اولین اینورتری که اشنایدر موفق به تولید و ارائه آن شد، در سال 1985بود. محصولات جدید این برند شامل اینورترهای هوشمند هستند که قابلیت‌های بسیاری دارند. یکی از ویژگی‌های اصلی این سری از اینورترها، قابلیت اتصال آن‌ها به شبکه اینترنت اشیا است که با این ویژگی مطابق سیستم برق، مدار را تحت کنترل دارد که برای خرید آن‌ها می‌توانید به صفحه فروش اینورتر اشنایدر مراجعه کنید.

از انواع اینورترهای Schneider می‌توان به اینورتر تک فاز به تک فاز، درایو صنعتی تک فاز به سه فاز و درایو موتور سه فاز به فاز اشاره کرد. اینورترهای این برند قابلیت تنظیم سرعت موتور، مصرف کم انرژی، قیمت مناسب نسبت به دیگر رقبای اروپایی، خدمات پس از فروش و… را دارند. این محصولات در صنایعی مانند ماشین‌سازی، صنایع غذایی، نوار نقاله، دستگاه هواساز و کمپرسور، دستگاه پرس و… استفاده می‌شوند.

اینورتر جفران

جفران کمپانی ایتالیایی است که فعالیت خود را از سال 1969 آغاز کرده است. این برند امروزه یکی از معروف‌ترین و بهترین ارائه‌دهندگان اینورترها و درایوها در سطح جهان به حساب می‌آید. اینورترهای این کمپانی در دسته‌های اینورتر سبک کار و سنگین کار تولید و آماده عرضه می‌شوند. از مدل‌های معروف و پرکاربرد این برند می‌توان به ADV200، ADV200LC، BD150، ADP200 اشاره کرد.

در خصوص ADV200 باید گفته شود که این نوع اینورتر دارای کنترلر PID است. همچنین از دیگر ویژگی‌های این مدل باید به داشتن سیستم ورودی و خروجی آنالوگ و دیجیتال، برخوداری از خروجی رله، تولید فرکانس تا 500 هرتز، کنترل گشتاور و داشتن منور استارت‌آپ اشاره کرد. همچنین مدل BD150 جفران نیز برای استفاده و راه اندازی موتورهای آسنکرون کاربرد دارد. این مدل تا 599 هرتز فرکانس تولید می‌کند و دارای سوئیچ RFI برای ورودی‌های IT است و قابلیت تنظیم بر روی 8 سرعت مختلف را دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر از مشخصات فنی و شرایط فروش اینورتر جفران به لینک درج شده مراجعه فرمایید.

برندهای مطرح اینورتر کره ای

برندهای مطرح اینورتر کره ای

در معرفی برندهای مطرح اینورتر در بازار ایران، برندهای کره ای نیز خودنمایی می‌کنند. اینورترهای ساخت کره به دلیل آن که قیمت مناسب‌تری نسبت به دیگر محصولات مشابه دارند، از فروش بسیار مناسبی هم برخوردار شده‌اند. البته باید گفت در کنار قیمت مناسب، این اینورترها کیفیت بسیار بالایی را هم از خود به نمایش می‌گذارند. اینورترهای کره ای بدون داشتن هر گونه قطعه برقی، سرعت موتور و همچنین جهت آن را دچار تغییراتی می‌کنند. برای استعلام قیمت انواع اینورتر کره ای و خرید آن برروی لینک درج شده، کلیک کنید. در ادامه به بررسی بهترین برندهای اینورتر کره ای می‌پردازیم.

اینورتر آی مستر

آی مستر کمپانی کره ای است که از مدرن‌ترین روش‌ها برای ساخت اینورترهای خود استفاده می‌کند. این شرکت کار خود را از سال 1999 میلادی آغاز کرده است. محصولات این برند تنوع بسیار زیادی دارند و در زمینه‌های مختلفی کاربرد پیدا کرده‌اند. از این اینورترها می‌توان در صنایعی مثل نساجی و دستگاه‌هایی مثل پمپ‌ها، جرثقیل‌ها و کمپرسورها استفاده کرد. اینورتر آی مستر در سه مدل A1، E1 و U1 و در دو نوع تک فاز و سه فاز تولید و روانه بازار می‌شود. از مزایای محصولات این برند باید به طراحی ساخت و استفاده از تکنولوژی‌های روز، خدمات پس از فروش عالی، راه اندازی و استفاده بسیار راحت و امکان برنامه‌ریزی اشاره کنیم. همچنین این دستگاه‌ها مناسب کاربردهای عمومی و سنگین هستند.

هیوندای

هیوندای نیز از دیگر شرکت‌های کره ای تولیدکننده اینورتر است که درایوهای متنوعی را تولید می‌کند. اینورترهای این برند به 4 سری N700، N800A، N800S،  N700E تقسیم می‌شوند. اصلی‌ترین ویژگی اینورترهای این برند داشتن ظاهری ساده و کارکرد بسیار راحت است. همچنین اینورتر هیوندای کاهش مصرف برق را هم به دنبال دارد. نکته‌ای که در خصوص نصب این اینورترها باید به آن توجه کنید آن است که این دستگاه‌ها نباید در معرض نور مستقیم خورشید و گرد و غبار باشند. همچنین این اینورتر باعث افزایش طول عمر موتور شده و از انواع شوک‌های الکتریکی به خوبی جلوگیری کند. با استفاده از اینورتر هیوندای جریان استارت حداکثر به 1.1 جریان نامی کاهش پیدا خواهد کرد.

اینورتر ال اس

خروجی این اینورترهای برند ال اس نیز ممکن است یک یا سه فاز باشد که این خروجی‌ها برای فعال کردن موتورهای تک فاز و سه فاز به کار گرفته می‌شود. اینورترهای ال اس شامل سه نوع 220 ولت تک فاز، 220 ولت سه فاز و 380 ولت سه فاز هستند. از ویژگی‌های مهم این نوع اینورتر می‌توان به کیفیت بالای ساخت و قیمت بسیار مناسب، امکان به کارگیری ولتاژهای بالا در فرکانس پایین، کنترل گشتاور و سرعت گردش موتور، کنترل فن و بوستر پمپ، تنظیم سرعت موتور و تبدیل به موتور چند سرعتی، امکان شبکه‌ای شدن با سایر دستگاه‌های موجود و… اشاره کرد. این اینورتر با فرستادن سیگنال‌های متناسب، دور موتور الکتریکی را کنترل می‌کند. این دستگاه مزایایی مثل راحتی نصب و راه‌اندازی، کاهش استهلاک موتور دستگاه، افزایش راندمان، کاهش مصرف انرژی و امکان کنترل کردن از راه دور را دارد. برای اطلاع از قیمت اینورتر ال اس به صفحه مشخص شده مراجعه کنید.

بهترین اینورترهای ایرانی

بهترین اینورترهای ایرانی

بدون شک در بازار ایران اینورترهای داخلی خوش می‌درخشند. بسیاری از برندها کار خود را در این حوزه شروع کرده‌اند و بسیاری هم می‌توانند با رقبای خارجی خود به رقابت بپردازند. اینورترهای ایرانی در شرایط و موقعیت‌های مختلفی به کار می‌روند و کاربرد بسیار وسیعی نیز دارند. البته برخی از مشتریان از توان کمتر از آنچه کارخانه تولید به آن‌ها اعلام کرده است گله‌مند هستند. اما در کل اینورترهای ایرانی به خوبی می‌توانند روی افزایش عمر کلی موتور موثر باشند. در معرفی برندهای مطرح اینورتر در بازار ایران باید به برند اینورتر یونیک استنسون که از تولیدات داخلی به حساب می‌آید، اشاره کنیم.

اینورتر یونیک استنسون

این اینورتر در دو نوع ورودی تک فاز و سه فاز همراه با فرکانس ورودی 50 هرتز و فرکانس خروجی به میزان 0 تا 600 هرتز با امکان کنترل سرعت و گشتاور، در بازار عرضه شده است. این اینورترها دارای 2 ورودی آنالوگ، 7 ورودی دیجیتال و همچنین یک ورودی پالس فرکانس بالا هستند. اینورتر ایرانی یونیک استنسون در سه نوع تک فاز سنگین کار، تک فاز سبک کار و 3 فاز سنگین کار در دسترس هستند.

مدل تک فاز سبک کار این برند در انواع مدل‌ها مثل FD1100-1.5W، FD1100-0.37KW و FD1100-0.75KW عرضه می‌شود که از محصولات بسیار باکیفیت و اقتصادی این برند به حساب می‌آیند. همچنین مدل‌های تک فاز سنگین این برند هم به نام LX1100 در بازار وجود داشته و توانی بین 0.75 تا 4 KW را دارند. به علاوه مدل‌های 3 فاز سنگین این برند هم با نام LX3100 شناخته می‌شوند و توانی در محدوده 0.75 تا 110 کیلووات دارند.

بهترین شرکت های تولید کننده اینورتر چینی

بهترین شرکت‌ های تولید کننده اینورتر چینی

به دلیل مسائل مختلف، قیمت اینورترهای اروپایی افزایش چشم‌گیری داشته و به همین دلیل نگاه‌ها بیشتر به سمت اینورترهای چینی برگشته است. البته برخی از برندهای چینی وجود دارند که دستگاه‌های بسیار باکیفتی را ارائه می‌کنند و کاملا می‌توانند خود را در قامت بهترین اینورترهای جهان نشان دهند. باید گفته شود اینورترهای چینی کاملا منحصربه‌فرد هستند و طراحی و عملکردی خاص دارند و از این نظر با سایر دستگاه‌ها تفاوت دارند که برای بررسی بیشتر مشخصات انواع اینورتر چینی می‌توانید بر روی لینک درج شده کلیک کنید. در ادامه دو برند مطرح چینی را معرفی می‌کنیم.

برند اینوت

اینورترهای برند اینوت در انواع و اشکال مختلفی تولیده می‌شوند و از همین جهت برای کاربردهای صنعتی مختلف ایده‌آل هستند. این اینورترها برای کاربردهایی مثل صنعت نساجی، بالابر و جرثقیل، دستگاه سنگ بری و… به کار می‌روند. این درایوها دارای ویژگی‌هایی مثل برنامه‌پذیری بسیار آسان، امکان استفاده در موتورهای تک و سه فاز، مدل‌های متنوع با محدوده توان و فرکانس بالا، خروجی‌ها و ورودی‌ها در دو نوع آنالوگ و دیجیتال، اتصال به شبکه و…. هستند. از مزایای این دستگاه می‌توان به صرفه‌جویی در مصرف انرژی موتور و خدمات پس از فروش عالی آن اشاره کرد. البته اینورتر اینوت برای تعمیر و نصب نیاز به نیروی متخصص دارد و در حقیقت نصب و تعمیر آن، کار سخت و دشواری است.

اینورتر یاسکاوا

شرکت یاسکاوا بیش از 100 سال است که فعالیت خود را آغاز کرده و حال تبدیل به یکی از بزرگ‌ترین و البته بهترین کمپانی‌های تولیدکننده انواع قطعات اتوماسیون صنعتی شده است. اینورترهای یاسکاوا وظیفه کنترل دور موتور و تغییرات آن را دارند و در مواردی مثل آسانسورها و نوارهای نقاله به کار می‌روند. همچنین به دلیل اینکه اینورتر یاسکاوا دارای رنج توان و ولتاژ ورودی بسیار وسیعی است؛ می‌تواند با انواع پمپ‌ها و فن‌ها نیز در ارتباط باشد و به خوبی با آن‌ها هماهنگ می‌شود. از انواع مدل‌های اینورتر این برند می‌توان به L1000A که گزینه عالی برای استفاده در آسانسور است، سری V1000 که برای مکان‌ها و فضاهای محدود و تنگ بسیار ایده‌آل است و سری GA500 که در برابر گرد و غبار مقاومت خوبی دارد، اشاره کرد.

برندهای معروف اینورتر تایوانی

برندهای معروف اینورتر تایوانی

از دیگر اینورترهای موجود در بازار ایران، می‌توان به اینورترهای تایوانی اشاره کرد. این اینورترها نیز قیمت مناسبی دارند و در انواع مختلفی تولید و روانه بازار می‌شوند. در ادامه به 2 مورد از بهترین برندهای تایوانی تولیدکننده اینورتر اشاره خواهیم کرد.

اینورتر دلتا

برند دلتا ارائه‌دهنده انواع اینورتر است که برای کنترل دور موتور و البته کاهش مصرف انرژی آن استفاده می‌شود. این کار از طریق کنترل و تغییر فرکانس صورت می‌گیرد. شرکت دلتا به واسطه سال‌ها تجربه خود توانسته است جایگاه مناسبی را در بازار صنعتی امروزه به دست بیاورد و اکنون نمایندگی‌های زیادی در کشورهای مختلف آسیایی دارد. از مزیت‌های استفاده از اینورتر تایوانی دلتا باید به کاهش چشم‌گیر هزینه‌ها و انرژی اشاره کنیم. همچنین این اینورتر  به خوبی عمر موتور و قطعات الکتریکی دستگاه‌های مختلف را افزایش می‌دهد. استفاده و کار با این اینورتر تایوانی نیز بسیار راحت و بی دردسر است.

اینورتر برند تکو

اینورترهای تکو از پرفروش‌ترین و محبوب‌ترین اینورترهای بازار ایران به حساب می‌آیند و دلیل آن را هم می‌توان در کاربرد آسان و البته ابعاد کوچک و مناسب آن‌ها پیدا کرد. برند تکو فعالیت رسمی خود را از سال 1956 میلادی شروع کرده است و امروزه با استفاده از به‌روز‌ترین و بهترین متدها و فناوری‌ها، انواع قطعات و دستگاه‌های صنعتی را تولید و به بازار عرضه می‌کند. با اتصال این دستگاه به موتورهای مختلف، بدون استفاده از منبع اصلی می‌توان موتور را کنترل و روشن و خاموش کرد که این امر هم در کاهش هزینه‌ها و هم افزایش طول عمر قطعات بسیار موثر است.

از کاربردهای این دستگاه‌ها می‌توان به صنایع آب و فاضلاب، دستگاه‌های آشپزی، سیم و کابل و… اشاره کرد. از مدل‌های معروف اینورتر تکو می‌توان S310 که ابعاد کوچکی دارد، L510 که می‌تواند با ولتاژ تک فاز و سه فاز کار کند، E510 که عملکردی پرسرعت‌تر از L510 دارد و A510 که در ماشین‌های مختلف کاربرد دارد و در حقیقت کاربردهای سنگین‌تری دارد، را نام برد. برای دیدن مدل‌های بیشتر این درایو تایوانی به صفحه فروش اینورتر تکو مراجعه کنید.

کلام پایانی

اینورتر یکی از دستگاه‌های بسیار پرکاربرد به حساب می‌آید که امروزه در هر صنعتی به آن نیاز است. به وسیله این دستگاه می‌توان هم هزینه‌های جانبی را کاهش داد و هم باعث شد قطعات الکتریکی طول عمر بیشتری داشته باشند و سرعت و راندمان کلی کار نیز بالاتر رود. در این مطلب به معرفی برندهای مطرح اینورتر در بازار ایران پرداختیم؛ آشنایی با این برندهای معروف و ویژگی‌های هر یک می‌تواند هنگام خرید راهنمای بسیار خوبی باشد.

سوالات متداول

1- بهترین اینورتر در بازار ایران از چه برندی است؟

در حقیقت پاسخ به این سوال بستگی به شرایط و نیاز هر صنعت و کارگاهی دارد. باید پیش از خرید نیاز خود را مشخص کرده و با بررسی ویژگی‌های اینورترهای مختلف بازار، بهترین گزینه را برای خود تهیه کنید.

2- چه اینورترهایی در بازار ایران وجود دارند؟

خوشبختانه محدوده وسیعی از انواع اینورترها در بازار فعلی ایران یافت می‌شود که هر یک کاربرد و البته قیمت متفاوتی دارند و این دست افراد را برای خرید کاملا باز می‌گذارد. محصولات کشورهایی مثل چین، تایوان، کره و کشورهایی اروپایی در بازار وجود دارند.

3- ویژگی اینورترهای چینی چیست؟

اینورترهای چینی به دلیل قیمت مناسبی که دارند از استقبال خوبی از برخوردار شده‌اند. این اینورترها طراحی کاملا جدید و منحصر به فردی دارند و این خاص بودن در نوع کارکرد دستگاه نیز کاملا به چشم می‌آید.

برای هر چه بهتر شدن پینیون در ارائه خدمات و اطلاعات لطفا دیدگاه و امتیاز خود را وارد کنید.

4.5/5 - (2 امتیاز)

یک دیدگاه بگذارید