دفتر تهران : ۰۲۱۹۱۰۹۰۰۸۳ دفتر اصفهان : ۰۳۱۳۲۳۶۸۰۸۳
Info@Pinion.ir
دفتر تهران : ۰۲۱۹۱۰۹۰۰۸۳ دفتر اصفهان : ۰۳۱۳۲۳۶۸۰۸۳
Info@Pinion.ir
خرید مطمئن
گواهی اصالت کالا
انتخاب صحیح
قیمت رقابتی کالا
مشاوره مهندسی
کارشناسان مجرب

راهنمای خرید و انتخاب بهترین اینورتر مناسب پمپ

در دنیای امروز خانه‌های ویلایی روز به روز کمتر می‌شوند و کاشانه‌ها جای آن‌ها را می‌گیرند. به همین دلیل مسئله آب‌رسانی به همه واحدها با فشار مناسب، به یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های ساکنین این ساختمان‌ها تبدیل شده است. این موضوع باعث شده که بسیاری از افراد نیاز به خرید پمپ داشته باشند؛ اما برای کنترل فشار، اینورتر هم نیاز است. علاوه بر این انواع pump در صنایع هم کاربر دارند که در این مورد هم برای بهینه‌سازی عملکرد و افزایش بازده آن‌ها نیاز به استفاده از چنین دستگاهی داریم. به همین دلیل در این مقاله از پینیون می‌خواهیم همه نکاتی را که باید درباره خرید اینورتر مناسب پمپ بدانید؛ با شما در میان بگذاریم.

راهنمای خرید و انتخاب بهترین اینورتر مناسب پمپ

علت استفاده از اینورتر برای پمپ های خانگی و صنعتی

مهم‌ترین کاربردی که انواع اینورتر پمپ آب دارد؛ این است که می‌تواند فشار خروجی را کنترل کند. به همین دلیل فشار آب موجود در همه طبقات ساختمان تنظیم شده و حتی در ساعت‌های پرمصرف هم کسی بدون آب نخواهد ماند. از سوی دیگر وجود این قطعه می‌تواند طول عمر لوله و اتصالات شما را هم افزایش دهد. زیرا استفاده از Pump باعث می‌شود که بار مضاعفی بر روی تاسیسات لوله‌کشی وارد شود که در صورت کنترل نشدن، می‌تواند به این قطعات آسیب برساند. علاوه بر این‌ها، استفاده از این قطعه می‌تواند به بهینه‌سازی مصرف برق هم کمک کرده و هزینه‌های ناشی از آن را تا حد زیادی کاهش دهد. برای اینکه اطلاعات بیشتری را درباره کاربردها و ویژگی‌های این محصول به دست آورید؛ پیشنهاد می‌دهیم که صفحه اینورتر پمپ آب را در پینیون مطالعه کنید. در کل باید گفت که اینورتر مناسب پمپ باید بتواند 3 وظیفه را به نحو احسن انجام دهد:

  • تنظیم فشار آب در تمامی طبقات به صورت یکسان
  • جلوگیری از افزایش فشار در لوله‌ها و آسیب دیدن آن‌ها
  • کاهش مصرف برق و هزینه‌های جانبی

شش نکته طلایی در خرید اینورتر مناسب برای پمپ

6 نکات طلایی در خرید اینورتر برای پمپ

برای اینکه مطمئن شوید محصولی که خریداری کرده‌اید به خوبی از عهده وظایف گفته شده برمی‌آید؛ باید نکاتی را در زمان خرید آن در نظر داشته باشید. در ادامه درباره همه مواردی که باید برای انتخاب یک محصول باکیفیت در نظر داشته باشید؛ برای شما فهرست کرده‌ایم:

1) توجه به نوع پمپ

مهم‌ترین و نخستین نکته‌ای که باید برای خرید اینورتر برای پمپ خانگی یا دیگر انواع آن رعایت کنید؛ این است که محصولی را متناسب با نوع پمپ خود خریداری کنید. این محصولات دارای توان‌های مختلفی هستند که آن‌ها را برای استفاده در خانه‌ها و آپارتمان‌هایی با متراژ و تعداد واحدهای متفاوت مناسب می‌کند. رایج‌ترین محصولاتی که برای کنترل و تنظیم فشار آب در ساختمان‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند؛ از قرار زیر هستند:

  • پمپ آب جتی
  • پمپ سانتریفیوژ
  • بوستر پمپ آب خانگی
  • پمپ آب بشقابی
  • پمپ خانگی با کلید اتوماتیک

2) بررسی نوع ولتاژ ورودی اینورتر

محصولاتی که به عنوان اینورتر مناسب برای پمپ آب به فروش می‌رسند؛ در دو نوع تک فاز و سه فاز قرار می‌گیرند. اینورترهای Single Phase معمولا با ولتاژ 200 تا 240 ولت کار می‌کنند؛ اما نمونه‌های 3 phase قادر هستند که با ورودی‌های بیشتر تا 690 ولت هم سازگار شوند. به همین دلیل از این محصولات بیشتر برای مصارف صنعتی استفاده می‌شود. ما در گروه پینیون انواع اینورتر تک فاز با خروجی سه فاز را به شما ارائه داده‌ایم.

3) اطمینان از تناسب فرکانس پمپ و اینورتر

برای اینکه بتوانید اینورتر مناسب پمپ آب خانگی یا صنعتی را انتخاب کنید؛ باید یک کمیت بسیار مهم را به نام فرکانس در نظر داشته باشید. بیشتر این محصولات با ورودی 50 تا 60 هرتز کار می‌کنند؛ اما بازه خروجی آن‌ها ممکن است تا 500 یا 600 هرتز هم افزایش پیدا کند. به همین دلیل قبل از خرید باید از مقدار فرکوئنسی پمپ خود اطلاع داشته باشید تا بتوانید بهترین درایو را خریداری کنید. عدم تناسب میان توانایی ویژگی‌های فنی موتور و درایو، باعث می‌شود که پمپ نتواند به خوبی کار خود را انجام دهد و یا در اثر دریافت فرکانس زیاد، از کار بیفتد.

برای مثال اینورتر Schneider Easy Altivar 610 یکی از بهترین گزینه‌ها برای انواع پمپ‌ها در صنایع مختلف آب و فاضلاب، نفت و گاز یا ساختمان‌های مسکونی و اداری است. فرکانس خروجی این محصول در برخی از مدل‌ها ممکن است تا حدود 4 کیلوهرتز افزایش پیدا کند؛ به همین دلیل استفاده از مدل‌های سنگین کار آن برای انواع محصولات خانگی معمولا توصیه نمی‌شود. اما می‌توانید برای بهبود عملکرد انواع پمپ‌های گردش، تخلیه یا بالابر از فرکانس‌های بالا کمک بگیرید. البته در صورتی که قصد خرید اینورتر اشنایدر سری ATV610 را دارید؛ می‌توانید با مشاوران ما در گروه پینیون تماس گرفته و بهترین گزینه را متناسب با ویژگی‌های پمپ خود انتخاب کنید.

4) انتخاب درجه حفاظت مناسب

درجه حفاظت یا IP معیاری است که میزان مقاومت این محصول را در برابر نفوذ قطرات آب و ذرات گرد و غبار از خود نشان می‌دهد. پمپ‌های آب معمولا صدای زیادی تولید می‌کنند؛ به همین دلیل معمولا در محیط‌هایی مانند انباری یا زیرزمین نصب می‌شوند. این مکان‌ها معمولا پر از گرد و غبار هستند و همین موضوع می‌تواند سلامت اینورتر را تحت تاثیر قرار دهد. به همین دلیل باید محصولی انتخاب کنید که مقاومت خوبی را در چنین شرایطی از خود نشان دهد و آسیب نبیند.

5) توجه به مدهای کنترلی اینورتر

زمانی که می‌خواهید بهترین اینورتر برای پمپ خانگی یا صنعتی را انتخاب کنید؛ باید به مدهای کنترلی آن توجه کنید. وجود این حالت‌ها هم می‌تواند باعث صرفه جویی در مصرف انرژی شود و هم طول عمر دستگاه را افزایش خواهد داد. مهم‌ترین Control Mode هایی که باید در این محصولات وجود داشته باشند؛ عبارت‌اند از:

  • Sleep Wake up یا حالت خواب و بیداری

وجود مد خواب و بیداری در اینورتر مناسب پمپ باعث می‌شود که بتواند به خوبی انرژی را ذخیره کند. در نتیجه مصرف برق تا حد زیادی کاهش پیدا می‌کند و در صورت افت ولتاژ یا فرکانس، آسیبی به قطعات داخلی پمپ یا اینورتر وارد نخواهد شد. از سوی دیگر در برخی از ساعت‌های شبانه روز، مصرفی وجود ندارد؛ به همین دلیل اینورتر باید در این مواقع به خواب فرو رود تا مصرف انرژی کاهش پیدا کند.

  • Pump Cleaning یا خود تمیز شوندگی

یکی دیگر از مدهای کنترلی مهم در انواع اینورترهای مناسب برای پمپ‌های خانگی یا صنعتی، Pump Cleaning است. وجود این مد در چنین محصولاتی نشان می‌دهد که می‌توانند به صورت خودکار، سیستم را تمیز کرده و مانع از انباشته شدن گرد و غبار شوند. با فعال شدن مد خود تمیز شوندگی، مسیر آب به صورت راست‌گرد و چپ‌گرد تغییر می‌کند تا همه رسوب‌های موجود در درون پمپ کنده شوند و به این ترتیب بتواند به شکل بهینه‌تری وظایف خود را انجام دهد.

بهترین برند سازنده اینورتر متناسب با پمپ

6) انتخاب بهترین برند سازنده

یکی دیگر از مهم‌ترین معیارها در انتخاب بهترین اینورتر پمپ آب یا دیگر انواع این محصولات، برند سازنده آن است. تولیدکنندگان مختلف تلاش می‌کنند تا با اضافه کردن توابع حرارتی و افزایش قدرت محصولات، آن‌ها را برای استفاده در کاربردهای سنگین‌تر مناسب سازی کنند. به همین دلیل امروزه یک اینورتر تنها می‌تواند به خوبی از پس کنترل فشار آب در همه طبقات یک برج برآید. بهترین تولیدکنندگان اینورتر مناسب پمپ از قرار زیر هستند:

اینورتر ال اس: اینورترهای یکی از محصولات کره‌ای است که در دو نوع تک فاز و سه فاز به بازار عرضه می‌شود. اگر می‌خواهید اینورتر مناسب برای پمپ را از این برند انتخاب کنید؛ پیشنهاد پینیون به شما خرید اینورتر ال اس مدل M100 است. این محصولات می‌توانند به خوبی دما و فشار را کنترل کرده و استهلاک پمپ را تا حد زیادی کاهش دهند.

اینورتر زیمنس: اینورتر زیمنس یکی از محبوب‌ترین محصولات اروپایی است که می‌تواند بدون نیاز به تجهیزات اضافه، موتور را چپ‌گرد و راست‌گرد کند. به علاوه نصب آسانی دارد و به طور موثری انرژی، تنش‌های الکتریکی و مکانیکی را کاهش می‌دهد. به همین دلیل گزینه بسیار خوبی برای کمک به بهینه‌سازی عملکرد انواع پمپ خانگی و صنعتی است. اینورتر زیمنس V20 دو نمونه از بهترین محصولات این برند هستند که ما به شما برای بهبود عملکرد پمپ پیشنهاد می‌دهیم.

اینورتر اشنایدر: اینورتر اشنایدر هم یکی دیگر از محصولات اروپایی است که انواع محصولات سبک کار و سنگین کار را تولید کرده و به بازار عرضه می‌کند. از میان محصولات این برند، سری التیوار بهترین گزینه برای انواع پمپ هستند. پیشنهاد ما خرید اینورتر اشنایدر ATV340 است که قدرت خوبی در مدیریت انواع Pump دارند.

سخن پایانی

قرار گرفتن اینورتر در کنار انواع پمپ می‌تواند هم طول عمر آن را افزایش دهد و هم به بهبود کارایی و عملکرد این محصول کمک کند. اما باید دقت داشته باشید که انتخاب بهترین اینورتر مناسب پمپ بسیار اهمیت دارد؛ زیرا در صورت عدم تناسب میان ویژگی‌های این دو سیستم، ممکن است که نتیجه عکس بگیرید و هزینه‌های زیادی را متحمل شوید. به همین دلیل باید در زمان خرید این محصول به نکاتی که در این مقاله برای شما فهرست کردیم؛ دقت کنید.

سوالات متداول

  • آیا می‌ توان از یک اینورتر برای کنترل چند پمپ استفاده کرد؟

بله. شما می‌توانید با استفاده از کنترلر بوستر پمپ که با برق سه فاز یا تک فاز کار می‌کند؛ چندین پمپ را به صورت هم‌زمان به یک درایو متصل کنید. به این ترتیب نه‌تنها طول عمر Pump ها افزایش پیدا می‌کند؛ بلکه مدیریت آن‌ها برای شما راحت‌تر خواهد شد.

  • اهمیت استفاده از اینورتر پمپ در صنعت چیست؟

استفاده از این درایوها در صنایع می‌تواند تا حد زیادی مصرف برق را کاهش داده و باعث افزایش طول عمر دستگاه‌ها شود. به همین دلیل هزینه‌های شما کمتر خواهد شد.

  • قیمت اینورتر مناسب پمپ آب چقدر است؟

قیمت این محصولات بسته به نوع ولتاژ ورودی، توان و فرکانس خروجی و درجه حفاظت آن‌ها تامین می‌شود. شما می‌توانید برای استعلام قیمت انواع اینورترهای مناسب پمپ‌های خانگی یا صنعتی، با مشاوران ما در پینیون تماس بگیرید.

برای هر چه بهتر شدن پینیون در ارائه خدمات و اطلاعات لطفا دیدگاه و امتیاز خود را وارد کنید.

5/5 - (2 امتیاز)

یک دیدگاه بگذارید