دفتر تهران : ۰۲۱۹۱۰۹۰۰۸۳ دفتر اصفهان : ۰۳۱۳۲۳۶۸۰۸۳
Info@Pinion.ir
دفتر تهران : ۰۲۱۹۱۰۹۰۰۸۳ دفتر اصفهان : ۰۳۱۳۲۳۶۸۰۸۳
Info@Pinion.ir
خرید مطمئن
گواهی اصالت کالا
انتخاب صحیح
قیمت رقابتی کالا
مشاوره مهندسی
کارشناسان مجرب

4 تفاوت پی ال سی دلتا و زیمنس

اطلاع از تفاوت پی ال سی دلتا و زیمنس از زمانی که برند Delta وارد بازار ایران شد، به یکی از دغدغه‌های اصلی بسیاری از افراد تبدیل شده است. به همین دلیل در این مقاله از پینیون می‌خواهیم به بررسی تفاوت‌های PLC زیمنس و دلتا بپردازیم تا هم افرادی که در این حوزه فعالیت دارند بدانند که چه گزینه‌ای برایشان مناسب‌تر است و هم افرادی که می‌خواهند به تازگی وارد بازار شوند.

بررسی تفاوت های پی ال سی دلتا و زیمنس

1- کشورهای سازنده

اولین و بارزترین تفاوت پی ال سی دلتا و زیمنس مربوط به کشور سازنده آن‌ها است. پی ال سی‌های زیمنس ساخت کشور آلمان هستند و به همین دلیل هم قیمت بالا و کیفیت بسیار خوبی دارند. اما پی ال سی دلتا در کشور تایوان ساخته شده و همین موضوع باعث می‌شود که بسیاری از افراد برای خرید یا عدم خرید آن تردید داشته باشند. با این حال زمان ثابت کرده که این مدل از پی ال سی‌ها در رنج قیمتی خود از توان مناسبی برخوردار هستند و از این نظر می‌توانند به خوبی با رقبای مشابه رقابت کنند.

2- تفاوت پی ال سی دلتا و زیمنس از نظر قیمت

تفاوت پی ال سی دلتا و زیمنس از نظر قیمت

شاید بتوان گفت که مهمترین تفاوت پی ال سی دلتا و زیمنس مربوط به قیمت آن‌ها است؛ از آنجا که شرکت زیمنس بسیار شناخته شده است و محصولات باکیفیتی را روانه بازار می‌کند، قیمت بالایی هم برای محصولات خود ارائه می‌دهد. از سوی دیگر تحریم‌ها باعث شده که محصولات این شرکت با واسطه وارد کشور ما شوند که همین موضوع بر روی افزایش قیمت آن‌ها تاثیر گذاشته است. در مقابل قیمت پی ال سی دلتا بسیار کمتر است و به همین دلیل توانسته در بازار ایران طرفداران زیادی پیدا کند. از سوی دیگر در دسترس‌تر بودن این PLC هم باعث شده که برای کاربردهای ساده، بیشتر افراد به سراغ آن بروند. شما می‌توانید برای اطلاع از قیمت انواع پی ال سی بر روی لینک درج شده کلیک کنید.

3- تفاوت در قسمت های سخت افزاری

اگر قسمت‌های سخت افزاری PLC دلتا و زیمنس را نگاهی بیندازید، متوجه تفاوت واضحی در آن‌ها خواهید شد؛ البته این تفاوت از دید ظاهری شاید چندان مشخص نباشد. زیرا هر دو برند، انواع پی ال سی کامپکت یا ماژولار را روانه بازار کرده و می‌توانند انواع ورودی و خروجی‌های دیجیتال و آنالوگ را ارائه دهند. اما کیفیت ساخت ماژول‌ها، لودسل‌ها و امکانات اضافه سخت افزاری هستند که باعث ایجاد تفاوت پی ال سی دلتا و زیمنس می‌شوند. از سوی دیگر شبکه‌هایی که توسط این دستگاه‌ها پشتیبانی می‌شوند نیز با هم تفاوت دارند که باید در زمان خرید به آن‌ها دقت کنید.

همچنین بخوانید: پی ال سی چیست

4- تفاوت های نرم افزاری پی ال سی دلتا و زیمنس

تفاوت های نرم افزاری پی ال سی دلتا و زیمنس

یکی دیگر از مواردی که باعث ایجاد تفاوت پی ال سی دلتا زیمنس می‌شود، مربوط به نرم افزاری است که بر روی این سیستم‌ها نصب شده است. پی ال سی دلتا معمولا از یک نرم افزار قدیمی به نام WPLSoft استفاده می‌کند؛ اما مدل‌های جدید آن به نرم افزاری به اسم ISPSoft مجهز شده اند که رابط کاربری خوبی داشته و قابلیت‌های مناسبی را نسبت به نرم افزار قبلی ارائه می‌دهد. این در حالی است که نرم افزار به کار رفته در PLC زیمنس نسبت به سری‌های آن متفاوت است و معمولا از سمتیک یا تیاپورتال استفاده می‌شود؛ با این حال می‌توان در هریک از آن‌ها امکاناتی را مشاهده کرد که امکان برنامه نویسی‌های بسیار پیچیده را هم برای شما فراهم می‌کند. البته باید بدانید که پی ال سی دلا و زیمنس از نظر کد‌های برنامه نویسی شباهت زیادی به هم دارند و معمولا از شماره‌ها و ساختار یکسانی پیروی می‌کنند.

سخن پایانی

در این مطلب درباره تفاوت پی ال سی دلتا و زیمنس صحبت کردیم. باید بدانید که هر دوی این برندها از تنوع زیادی برخوردارند و شما می‌توانید بسته به نیاز خود یکی از آن‌ها را انتخاب کنید. در صورتی که هزینه برایتان اهمیت دارد و به دنبال یک گزینه مقرون به صرفه هستید، به سراغ برند دلتا بروید. اما اگر به دنبال کیفیت هستید، برند زیمنس برای شما بهترین گزینه است.

سوالات متداول

  • قیمت پی ال سی دلتا بیشتر است یا زیمنس؟

قیمت پی ال سی دلتا به دلیل اینکه در تایوان ساخته شده است، مناسبتر از پی ال سی زیمنس است.

  • آیا تفاوتی در عملکرد پی ال سی دلتا و زیمنس دیده می‌شود؟

این دو محصول شباهت زیادی به هم دارند؛ اما به طور کلی می‌توان گفت که پی ال سی زیمنس برای کاربردهای حساس و دستگاه‌های گران قیمت گزینه بهتری است.

برای هر چه بهتر شدن پینیون در ارائه خدمات و اطلاعات لطفا دیدگاه و امتیاز خود را وارد کنید.

4.5/5 - (2 امتیاز)

یک دیدگاه بگذارید