دفتر تهران : ۰۲۱۹۱۰۹۰۰۸۳ دفتر اصفهان : ۰۳۱۳۲۳۶۸۰۸۳
Info@Pinion.ir
دفتر تهران : ۰۲۱۹۱۰۹۰۰۸۳ دفتر اصفهان : ۰۳۱۳۲۳۶۸۰۸۳
Info@Pinion.ir
خرید مطمئن
گواهی اصالت کالا
انتخاب صحیح
قیمت رقابتی کالا
مشاوره مهندسی
کارشناسان مجرب

قیمت خرید بلبرینگ هیبرید سرامیک یا پیوندی

بلبرینگ هیبرید سرامیک دارای رینگ‌هایی از جنس استیل ضد زنگ و ساچمه‌های سرامیکی است؛ به همین دلیل مقاومت بسیار زیادی در برابر نیروهای عمودی دارد و می‌تواند در دورهای بالا عملکرد بسیار خوبی را از خود نشان دهند. به همین دلیل بیرینگ‌های پیوندی یا هیبریدی در مواردی به کار می‌روند که بار و سرعت بالا است. بلبرینگ های هیبرید سرامیک نسبت به سایر بلبرینگ های معمولی قیمت بالایی دارد، برای خرید و یا استعلام قیمت بلبرینگ هیبریدی با ما تماس بگیرید.

اجزای سازنده بلبرینگ هیبریدی سرامیکی

باید بدانید که جنس بلبرینگ اهمیت بسیار زیادی در کارایی و عملکرد آن دارد؛ به همین دلیل تولیدکنندگان این محصولات همواره در تلاش هستند که از موادی با ویژگی‌های شیمیایی منحصر به فرد برای بهبود بازدهی دستگاه‌ها و قطعات استفاده کنند. از سوی دیگر صاحبان صنایع تمایل دارند با استفاده از قطعات باکیفیت بازده کاری خود را افزایش داده و عملکرد دستگاه‌ها را بهینه کنند؛ به همین دلیل به طور گسترده از بلبرینگ هیبرید سرامیک استفاده می‌کنند. این محصول از دو بخش اصلی ساخته شده است که عبارت‌اند از:

ساچمه های سرامیکی بلبرینگ هیبریدی سرامیکی

1) ساچمه های سرامیکی

برای تولید ساچمه‌های سرامیکی بیرینگ‌های پیوندی از مواد مختلفی استفاده می‌شود. رایج‌ترین ترکیباتی که برای این منظور استفاده می‌شوند؛ عبارت‌اند از: سیلیکون نیترید، آلومینیوم اکسید، اکسید زیرکونیوم و کاربید سیلیسیوم. به دلیل اینکه سرامیک یک سطح شیشه‌ای است؛ ضریب اصطکاک در این محصولات بسیار کم است.

حلقه فولادی بلبرینگ های هیبریدی سرامیکی

2) حلقه فولادی بیرینگ

حلقه فولادی بلبرینگ‌های هیبریدی هم از نوع بیرینگ فولاد 52100 است که به نام فولاد کروم هم شناخته می‌شود. این محصولات تحت تاثیر عملیات حرارتی سفارشی ساخته می‌شوند؛ به همین دلیل سختی زیادی دارند و می‌توانند بار و سرعت بالا را به خوبی تحمل کنند.

انواع بلبرینگ سرامیکی هیبریدی

همان‌طور که گفتیم بسته به اینکه از چه ماده‌ای برای ساخت ساچمه‌های سرامیکی استفاده می‌شود؛ این محصولات در 4 دسته قرار می‌گیرند که از قرار زیر هستند:

سیلیکون نیترید یا Si3N4

نیترید سیلیکون یک ترکیب غیر آلی است که دارای سختی زیاد و مقاومت بالا در برابر دما است. به علاوه بلبرینگ‌هایی که با Si3N4 ساخته می‌شوند؛ در برابر سایش هم بسیار مقاوم هستند. به همین دلیل در ماشین‌آلاتی به کار می‌روند که نیروی مکانیکی زیادی دارند. همچنین برای ساخت قطعاتی که با فلزات مذاب تماس دارند؛ می‌توان از این ماده استفاده کرد.

آلومینیوم اکسید یا Al2O3

قطعاتی که با استفاده از اکسید آلومینیوم یا آلومینا ساخته می‌شوند؛ در فشار بالا بسیار مقاوم هستند و سختی قابل توجهی دارند. به علاوه در برابر حملات شیمیایی در دماهای مختلف و سایش، مقاومت زیادی از خود نشان می‌دهند و درجه نسوزی آن‌ها بالا است.

اکسید زیرکونیوم یا ZrO2

استفاده از اکسید زیرکونیوم یا زیرکونیا در ساخت بلبرینگ هیبرید سرامیک باعث می‌شود که مقاومت این قطعه در برابر سایش و تنش‌های مکانیکی تا حد زیادی افزایش پیدا کند. به علاوه در برابر حرارت بالا و انبساط زیاد هم مقاوم است و به همین دلیل به صورت گسترده در صنایع ماشین‌کاری یا ماشین‌های مسابقه‌‎ای مورد استفاده قرار می‌گیرد.

کاربید سیلیسیوم یا SiC

سیلیکون کاربید یا SiC به دلیل سختی و مقاومت بالایی که دارد؛ یکی از ترکیبات اصلی در ساخت بیرینگ‌های پیوندی است. این محصولات برای ساخت دستگاه‌های واکنش سریع، ولتاژ بالا یا دمای بالا مورد استفاده قرار می‌گیرند و در برابر شوک‌های حرارتی بسیار مقاوم هستند.

مزیت‌ های بیرینگ پیوندی

  • وزن کم
  • کمک به کمتر شدن دمای کاری
  • ارتعاش عملیاتی کمتر
  • استحکام و دقت بالا
  • کاهش اصطکاک در اجزای غلتنده
  • طول عمر زیاد
  • مقاوم در برابر خوردگی الکتریکی
  • مقاوم در برابر آلودگی به دلیل سختی سرامیک

برندهای برتر تولید کننده بلبرینگ هیبرید سرامیک

برندهای برتر تولید کننده بلبرینگ هیبرید سرامیک

به دلیل کاربردهای بسیار گسترده‌ای که این محصولات در صنایع مختلف دارند؛ برندهای بسیار مشهور وارد حوزه تولید بلبرینگ‌های هیبریدی شده‌اند. مشهورترین برندهایی که در این حوزه فعالیت می‌کنند؛ عبارت‌اند از:

مقایسه بلبرینگ سرامیکی هیبریدی با محصولات فولادی

استفاده از ترکیبات شیمیایی خاص برای ساخت بیرینگ‌های پیوندی، برتری‌هایی را در مقایسه با بلبرینگ‌های فولادی معمولی برای آن‌ها به ارمغان آورده است. مشخصات فنی ویژه انواع بلبرینگ هیبرید سرامیک باعث شده است که شما بتوانید در صنایع مختلفی از آن استفاده کنید. اصلی‌ترین ویژگی‌های این محصول که باعث شده طول عمر برنامه شما افزایش پیدا کند و آن را به گزینه مناسبی برای جایگزینی سایر گزینه‌های مشابه تبدیل کرده است؛ عبارت‌اند از:

چسبندگی سطحی کم بیرینگ پیوندی

همان‌طور که گفتیم سرامیک دارای ماهیت شیشه‌ای است؛ در نتیجه اصطکاک بسیار کمی را تولید می‌کند و چسبندگی سطحی آن کمتر است. همین موضوع باعث می‌شود که مقدار سایش به وجود آمده تا حد زیادی کاهش پیدا کند. زیرا در قطعات مشابه، بی‌نظمی در مسیر غلتش و سطح ساچمه باعث ایجاد ساییدگی می‌شود که در این نوع از بلبرینگ‌ها چنین مشکلی وجود ندارد.

مقاوم در برابر آلودگی بلبرینگ هیبریدی

در بلبرینگ‌های فولادی، در زمان کار کردن قطعه یک سری آلودگی به وجود می‌آیند که بر روی سطح جاسازی می‌شوند. این آلودگی‌ها و ذرات می‌توانند سطح غلتش را دچار آسیب کرده و خط و خش‌هایی را بر روی آن به وجود آورند. به همین دلیل باعث می‌شوند که ساچمه‌ها تا حد زیادی ساییده شوند؛ اما این مشکل برای بلبرینگ هیبرید سرامیک وجود ندارد و ذرات نمی‌توانند کیفیت آن‌ها را تحت‌الشعاع قرار دهند.

عدم نیاز به روانکاری

سطوح فولادی به دلیل اصطکاک زیادی که دارند؛ باید به طور دائم روانکاری شوند. این در حالی است که بلبرینگ‌های سرامیکی هیبریدی، به دلیل اصطکاک کم، حتی در شرایط روغن‌کاری ضعیف هم عملکرد خوبی را از خود نشان می‌دهند و نیازی به روانکاری دائمی ندارد.

افزایش طول عمر روانکار صنعتی بیرینگ پیوندی

افزایش طول عمر روانکار صنعتی بیرینگ پیوندی

یکی از موثرترین راه‌حل‌ها برای کاهش اصطکاک، استفاده از انواع روانکارهای صنعتی است؛ با این حال این محصولات در برابر حرارت حساس هستند. به همین دلیل باید تا حد امکان حرارت ایجادشده در حین حرکت قطعات را کاهش داد. غلتش ساچمه‌های سرامیکی بر روی رینگ فولادی، سایش کمی دارد و در نتیجه باعث می‌شود که حرارت کمتری ایجاد شود. یکی از موارد دیگری که گرمای ایجادشده در حین کار را کاهش می‌دهد؛ کمتر بودن وزن بلبرینگ هیبریدی در مقایسه با فولادی است. هر دوی این موارد باعث می‌شوند که طول عمر مفید روانکار صنعتی افزایش پیدا کند.

قابلیت سرعت بالا در بلبرینگ هیبرید سرامیک

به دلیل اینکه اصطکاک کمتری بر روی سطوح سرامیکی وجود دارد؛ با استفاده از آن‌ها می‌توان به سرعت‌های بیشتری دست پیدا کرد. به عبارت بهتر اگر شما بخواهید برای دستگاهی با سرعت بالا، از میان بلبرینگ فولادی و بلبرینگ سرامیک هیبریدی با اندازه مشابه یک گزینه را انتخاب کنید؛ پیشنهاد ما بیرینگ پیوندی است.

جلوگیری از سر خوردن ساچمه ها

یکی از مشکلاتی که معمولا در بلبرینگ‌های فولادی وجود دارد؛ این است که پیش بار زیادی دارند. به این معنا که در شتاب زیاد، ساچمه‌ها در مسیر غلتش شروع به لغزش خواهند کرد و در نتیجه بلبرینگ آسیب می‌بیند. اما با استفاده از بلبرینگ هیبریدی می‌توانید با ایجاد گشتاور چرخشی کمتر، از این لغزش جلوگیری کنید.

استحکام بیشتر

بلبرینگ سرامیکی دارای ضریب کشسانی بیشتری در مقایسه با فولاد است؛ به همین دلیل سختی شعاعی بیشتری دارد. در نتیجه در سرعت‌های بالا می‌تواند به خوبی تاثیرات نیروی گریز از مرکز را بر روی توزیع بارهای داخلی تحمل کرده و استحکام دینامیکی خود را حفظ کند.

دقت بالاتر

به دلیل اینکه قطعات سرامیکی انبساط حرارتی کمتری در مقایسه با فولاد دارند؛ در نتیجه دقت قطعات ماشین‌کاری تا حد زیادی افزایش پیدا می‌کند. به علاوه ارتعاش آن‌ها بسیار کمتر است و به همین دلیل ضربه‌های زیادی را ایجاد نخواهند کرد؛ این موضوع باعث می‌شود که فرکانس بحرانی اساسی آرایش بلبرینگ کاهش پیدا کرده و دقت بهبود پیدا کند.

کاربرد بلبرینگ هیبرید سرامیک

کاربرد بلبرینگ هیبرید سرامیک

دقت و استحکام بالای این محصولات باعث شده که در صنایع دقیق و پیچیده که در سرعت‌ها و شباب‌های زیادی کار می‌کنند؛ کاربرد گسترده‌ای داشته باشند. از مهم‌ترین کاربردهای این محصول می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دوک نخ‌ریسی
  • فرز با سرعت بالا
  • پمپ‌های جارو
  • اسپیندل موتور
  • تجهیزات پزشکی مانند لوله اشعه ایکس
  • صنایع هوانوردی و هوافضا
  • سیستم‌های بلبرینگ مغناطیسی، اضطراری یا تاشو
  • وسایل نقلیه مسابقات
  • دوچرخه‌های کوهنوردی
  • تجهیزات آزمایشگاهی

مقایسه بلبرینگ هیبریدی سرامیکی و بلبرینگ سرامیکی کامل

مقایسه بلبرینگ هیبریدی سرامیکی و بلبرینگ سرامیکی کامل

مهم‌ترین تفاوت میان این محصولات از همان نگاه اول قابل مشاهده است؛ زیرا بیرینگ‌های هیبریدی رینگ فولادی خود را حفظ کرده‌اند و تنها از سرامیک برای ساخت ساچمه‌ها استفاده شده است. این در حالی است که در بلبرینگ‌های کامل، همه قطعات از جنس سرامیک هستند. همین موضوع باعث شده که وزن قطعه‌های سرامیکی کامل سبک‌تر شود و در عین حال اصطکاک بسیار کمتر و مقاوم بیشتری داشته باشند. از سوی دیگر بیرینگ کامل دیگری نیازی به گریس یا روان کننده ندارند؛ زیرا به خودی خود روان هستند و می‌توانند سرعت چرخش بیشتری را ایجاد کنند. به همین دلیل برای دستگاه‌هایی که در برابر آلودگی ناشی از ذرات بسیار حساس هستند؛ خرید بلبرینگ سرامیکی یهترین گزینه است.

در مقابل قطعات هیبریدی و پیوندی هم مزایای زیادی دارند. برای مثال در مواجهه با ضربه‌های شدید و فشارهای زیاد مقاوم‌تر هستند. در نتیجه به راحتی دچار ترک یا شکستگی نخواهند شد. همین موضوع باعث شده که در ماشین‌های مسابقه‌ای یا دوچرخه‌های کوهنوردی، بیشتر از این قطعات استفاده شود.

سخن پایانی

بلبرینگ‌های هیبرید سرامیک یک گزینه بسیار عالی برای جایگزینی قطعات فولادی در دستگاه‌های با سرعت و گشتاور بالا هستند. زیرا مقاومت زیاد و اصطکاک کمی دارند و باعث می‌شوند که طول عمر دستگاه به طور موثری افزایش پیدا کند. به علاوه در مقایسه با بیرینگ‌های سرامیکی کامل هم در برابر فشار و ضربه مقاوم‌تر هستند؛ به همین دلیل در شرایط کاری سخت که تنش‌های زیادی وجود دارد، از این محصولات استفاده می‌شود. در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر و یا خرید انواع بلبرینگ به صفحه قیمت بلبرینگ مراجعه فرمایید.

سوالات متداول

  • طول عمر بلبرینگ هیبریدی بیشتر است یا فولادی؟

به دلیل اینکه ساچمه‌های سرامیکی سخت‌تر از توپ‌های فولادی هستند و به روانکاری کمتری نیاز دارند؛ طول عمر بیشتری خواهند داشت.

  • کاربرد بیرینگ پیوندی در دستگاه های سی ان سی چیست؟

این قطعات برای ساخت اسپیندل موتور به کار می‌روند که یکی از قطعات اصلی در دستگاه‌های CNC است و برای براده برداری استفاده می‌شود. به همین دلیل می‌توان گفت که این قطعات در صنایع چوب، پلاستیک، طلاسازی، فرزکاری و ماشین‌کاری بسیار پرکاربرد هستند.

برای هر چه بهتر شدن پینیون در ارائه خدمات و اطلاعات لطفا دیدگاه و امتیاز خود را وارد کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

یک دیدگاه بگذارید