دفتر تهران : ۰۲۱۹۱۰۹۰۰۸۳ دفتر اصفهان : ۰۳۱۳۲۳۶۸۰۸۳
Info@Pinion.ir
دفتر تهران : ۰۲۱۹۱۰۹۰۰۸۳ دفتر اصفهان : ۰۳۱۳۲۳۶۸۰۸۳
Info@Pinion.ir
خرید مطمئن
گواهی اصالت کالا
انتخاب صحیح
قیمت رقابتی کالا
مشاوره مهندسی
کارشناسان مجرب

7 نکته مهم برای خرید بهترین اینورتر آسانسور

در دنیای امروز آسانسورها به یکی از اصلی‌ترین بخش‌های ساختمان تبدیل شده‌اند که نقش مهمی را در انتقال ساکنان در میان طبقات مختلف بر عهده دارند. برای اینکه راندمان کاری این سیستم‌ها افزایش پیدا کند و مصرف انرژی آن‌ها پایین بیاید؛ نیاز به استفاده از اینورتر آسانسور وجود دارد. این دستگاه می‌تواند از خراب شدن بالابرها جلوگیری کرده و ایمنی آن‌ها را تا حد زیادی افزایش دهد. در این مقاله از پینیون می‌خواهیم مهم‌ترین نکاتی را که باید در زمان خرید درایو موتور مناسب آسانسور در نظر داشته باشید؛ به شما گوشزد کنیم. پس تا انتها با ما همراه باشید.

ویژگی‌ های اصلی اینورتر مناسب آسانسور چیست؟

برای اینکه بتوانید بهترین اینورتر آسانسوری را خریداری کنید؛ نیاز دارید که اطلاعاتی را درباره ویژگی‌های این محصول به دست آورید. به همین دلیل در این بخش، تعدادی از مهم‌ترین خصوصیاتی را که باید در این محصول وجود داشته باشند؛ برای شما فهرست کرده‌ایم. این مشخصات معمولا بر روی برچسب محصول قید شده‌اند.

  • سازگاری با برق شهری
  • ساخته‌شده از قطعات باکیفیت
  • قابلیت کار با موتورهای گیرلس
  • مجهز به توابع حفاظتی در برابر اضافه جریان یا اتصال کوتاه خارجی
  • قابلیت حفاظت موتور در برابر افزایش بیش از حد سرعت
  • سازگاری با پروتکل فیلدباس
  • قابلیت تشخیص طبقات کوتاه
نکات مهم خرید و انتخاب بهترین درایو موتور آسانسوری

نکات مهم خرید و انتخاب بهترین درایو موتور آسانسوری

انتخاب بهترین اینورتر مخصوص بالابرها نیاز به دانستن برخی از نکات اساسی و مهم دارد. داشتن چنین دانشی به شما کمک می‌کند تا بتوانید ضمن خرید بهترین محصول، لوازم جانبی مورد نیاز برای نصب آن را هم خریداری کنید. پس قبل از اقدام برای خرید، این 7 نکته را با دقت مطالعه کنید.

  • به ولتاژ ورودی دقت کنید

متخصصان توصیه می‌کنند که برای افزایش بازدهی عملکرد اینورتر آسانسور، بهتر است که محصولات سه فاز را خریداری کنید که با ولتاژ 380 تا 480 ولت کار می‌کنند. اما برخی از انواع اینورتر تک فاز هم وجود دارند که می‌توانند برای چنین کاربردی مورد استفاده قرار بگیرند. البته برای اتصال این دستگاه‌ها به آسانسور، نیاز به یک مبدل خواهید داشت که ولتاژ ورودی را به ولتاژ سازگار تبدیل کند. به همین دلیل توصیه می‌شود که از همان ابتدا و برای جلوگیری از افزایش هزینه‌ها، نمونه‌های سه فاز را انتخاب کنید.

  • بهترین برند تولید کننده این محصول را بشناسید

قبل از اینکه هر اقدامی را برای خرید بهترین اینورتر مناسب آسانسور انجام دهید؛ باید اطلاعاتی را درباره برندهای تولیدکننده این محصول به دست آورید. در حال حاضر برندهای یاسکاوا، دلتا، ال اس، جفران و یونیک استنسون بهترین تولیدکنندگان این محصول هستند. اما باید بدانید که همه محصولات و درایوهای تولیدشده توسط این تولیدکنندگان، برای استفاده در بالابرها مناسب نیستند. پس علاوه بر برند، لازم است که مدل اینورتر سازگار با آسانسور را هم بدانید.

برای مثال اگر به دنبال یک محصول باکیفیت و با طول عمر بالا می‌گردید؛ پیشنهاد ما به شما خرید اینورتر یاسکاوا مدل L1000 است. این محصول می‌تواند به راحتی قطع فاز ورودی و طبقه کوتاه را تشخیص دهد. به علاوه تنظیمات آن بسیار ساده است و شما می‌توانید با استفاده از نمایشگر LCD موجود بر روی درایو، پارامترهای مورد نیاز خود را تنظیم کنید. علاوه بر این برخی از برندها مانند ال اس، سری L100 را به صورت سفارشی برای استفاده در چنین کاربردهایی تولید می‌کنند.

  • به توابع حفاظتی درایو توجه کنید

برای اینکه مطمئن شوید این اینورتر می‌تواند به خوبی ایمنی آسانسور و مسافران آن را فراهم کند؛ باید به توابع حفاظتی آن توجه کنید. برای مثال این محصولات باید در برابر اضافه بار یا اتصال کوتاه خارجی مقاوم باشند. همچنین اگر آسانسور در معرض خطر قرار بگیرد؛ اینورتر باید بتواند جهت حرکت بهینه را برای نجات مسافران تعیین کرده و بالابر را به آن سمت هدایت کند. دقت کنید که هرچه تعداد این توابع بیشتر باشد؛ قابلیت درایو برای کنترل بالابر هم افزایش خواهد یافت. اما در مواردی ممکن است به دلیل محدود بودن تعداد طبقات، به برخی از توابع نیازی پیدا نکنید. به همین دلیل توصیه می‌کنیم که قبل از هر کاری، حتما با یک متخصص در این خصوص مشورت کنید.

  • به جریان خروجی، بیشتر از توان دقت کنید

برای اینکه بتوانید بهترین اینورتر را برای کنترل آسانسور خود خریداری کنید؛ نیاز خواهید داشت که به جریان خروجی از این دستگاه دقت کنید. زیرا برای افزایش بازدهی محصول، نیاز دارید که شدت جریان اینورتر و موتور آسانسور را هماهنگ کنید. پس در درجه اول، نیازی نیست که به توان محصول دقت کنید. البته باید بدانید که این موضوع از اهمیت بررسی توان خروجی نمی‌کاهد؛ زیرا جریان و توان همواره به هم مرتبط هستند.

  • به دمای کاری درایو دقت کنید

پنجمین نکته ای که باید در زمان خرید بهترین اینورتر مناسب آسانسور به آن دقت کنید؛ این است که در چه بازه دمایی کار می‌کند. باید بدانید که در فصل تابستان، دمای محیط نصب اینورتر، به ویژه اگر در فضای بسته باشد؛ تا بیش از 50 درجه سانتی‌گراد افزایش خواهد یافت. به همین دلیل درایو خریداری شده باید قابلیت تحمل این بازه دمایی را داشته باشد تا به قطعات آسانسور و خود درایو آسیبی وارد نشود.

  • قدرت اینورتر در فرکانس‌ های کاری پایین را در نظر بگیرید

یکی دیگر از مواردی که نشان‌دهنده کیفیت درایو است؛ قدرت آن در جلوگیری از افت جریان در زمان کار در فرکانس‌های پایین است. در چنین شرایطی، سرعت پایین باعث می‌شود که قطعات تامین کننده توان، داغ کرده و در نتیجه طول عمر آن‌ها کاهش پیدا کند. به همین دلیل اینورتر باید بتواند ضمن دفع حرارت اضافه، از کاهش جریان در اثر افزایش مقاومت دمایی جلوگیری کند.

  • تجهیزات مورد نیاز در زمان نصب اینورتر را بشناسید

زمانی که می‌خواهید یک درایو را خریداری کنید؛ باید علاوه بر اینکه محل نصب را مشخص می‌کنید، تجهیزات مورد نیاز برای نصب را هم خریداری کنید. این موضوع به شما کمک می‌کند تا درایو را در زمان کوتاهی به موتور متصل کرده و نیازی به مراجعه دوباره به فروشگاه نداشته باشید. همچنین این تجهیزات اضافه می‌توانند در افزایش بازدهی درایو هم تاثیر زیادی داشته باشد. برای آشنایی بیشتر با این قطعات پیشنهاد می‌دهیم مقاله قطعه های مورد نیاز برای افزایش بازده اینورتر را مطالعه کنید.

سخن پایانی

خرید اینورتر نیاز به مشاوره تخصصی دارد؛ به همین دلیل ما در گروه پینیون امکانی را برای شما فراهم کرده‌ایم تا بتوانید به راحتی با مشاوران تماس گرفته و سوالات خود را مطرح کنید. به علاوه اگر به دنبال محصولاتی با قیمت مناسب و کیفیت بالا می‌گردید؛ بد نیست بدانید که pinion انواع درایوهای آسانسور را از بهترین برندها و با بهترین قیمت به شما عرضه می‌کند. به علاوه برای تضمین کیفیت این محصولات، ضمانت اصالت کالا را هم در زمان خرید به شما ارائه می‌دهد.

سوالات متداول

چگونه می‌ توان طول عمر اینورتر مناسب آسانسور را افزایش داد؟

  • دمای کاری را تا حد امکان کاهش دهید
  • اینورتر را در جایی نصب کنید که هوا به خوبی جریان داشته باشد
  • مقاومت ترمز را در خارج از محفظه نصب کنید
  • از صحت عملکرد فن خنک‌کننده مطمئن شوید
  • از چوک ورودی استفاده کنید
  • جریان اینورتر را متناسب با فرکانس خروجی تنظیم کنید.

مزیت‌ های استفاده از اینورتر مخصوص آسانسور چیست؟

خرید این محصولات ضمن اینکه امنیت آسانسور را افزایش می‌دهد؛ به بهبود بازدهی و عملکرد آن هم کمک خواهد کرد. به علاوه شما با استفاده از این دستگاه‌ها می‌توانید زمان توقف و حرکت آسانسور را با دقت زیادی تنظیم کنید.

برای هر چه بهتر شدن پینیون در ارائه خدمات و اطلاعات لطفا دیدگاه و امتیاز خود را وارد کنید.

5/5 - (3 امتیاز)

یک دیدگاه بگذارید