دفتر تهران : ۰۲۱۹۱۰۹۰۰۸۳ دفتر اصفهان : ۰۳۱۳۲۳۶۸۰۸۳
Info@Pinion.ir
دفتر تهران : ۰۲۱۹۱۰۹۰۰۸۳ دفتر اصفهان : ۰۳۱۳۲۳۶۸۰۸۳
Info@Pinion.ir
خرید مطمئن
گواهی اصالت کالا
انتخاب صحیح
قیمت رقابتی کالا
مشاوره مهندسی
کارشناسان مجرب

انواع گریس بلبرینگ چیست؟ راهنمای انتخاب گریس بلبرینگ

گریس بلبرینگ یا روان کننده از مهمترین موادی است که برای روانکاری وسایل نقلیه، کشتی‌ها، ماشین آلات و اجزای آنها استفاده می‌شود. با این حال نوع گریسی که باید برای هریک از بلبرینگ‌ها مورداستفاده قرار بگیرد، با دیگری یکسان نیست. به همین دلیل در این مقاله از پینیون می‌خواهیم به معرفی انواع گریس بلبرینگ بپردازیم و بگوییم که هریک از آن‌ها در چه مواردی کارایی دارند؟

انواع گریس بلبرینگ چیست؟

گریس لیتیوم؛ از انواع گریس بلبرینگ چندمنظوره

یکی دیگر از انواع گریس بلبرینگ که به عنوان متداول‌ترین و پرکاربردترین گریس بلبرینگ مورد مصرف قرار می‌گیرد و حالت چند منظوره دارد، به نام گریس لیتیوم شناخته می‌شود. این نوع از روانکارهای صنعتی به دلیل دوام، ویسکوزیته بالا و پایداری شناخته شده است. از این نوع گریس برای محافظت طولانی مدت از بلبرینگ‌ها در برابر اکسیداسیون، خوردگی، دماهای شدید، سایش و شکستن استفاده می‌شود. گریس لیتیوم با روانکاری عالی، مقاومت خوبی در برابر آب و رطوبت از خود نشان می‌دهد و توانایی تحمل فشار بالا و بارهای ضربه ای را دارد. به همین دلیل به عنوان گریس دور بالا هم مورداستفاده قرار می‌گیرد. از این نوع روان کننده برای خودروسازی، باغبانی، صنعت و مصارف خانگی که در آن‌ها فلز بر روی فلز حرکت می‌کند، استفاده می‌شود.

گریس کلسیم

گریس کلسیم یکی از روانکارهای صنعتی است که برای مصارف عمومی تولید می‌شود. ویژگی کلیدی این گریس چندمنظوره، مقاومت بالا در برابر آب، محافظت در برابر خوردگی و پایداری مکانیکی است. اما باید بدانید که از گریس کلسیم برای بلبرینگ‌های استفاده می‌شود که در دمای پایین کار می‌کنند؛ زیرا دمای بالا ممکن است باعث تغییر در ساختار شود. امروزه از گریس کلسیم برای مصارف دریایی، صنعتی، خودروسازی و کشاوری استفاده می‌شود.

گریس آلومینیوم؛ انواع گریس بلبرینگ نسوز

گریس آلومینیوم، انواع گریس بلبرینگ نسوز

یکی دیگر از انواع گریس بلبرینگ که در برابر دماهای بالا مقاومت بسیار زیادی دارد، به عنوان گریس آلومینیوم شناخته می‌شود. این نوع گریس نسوز، مقاومت خوبی در برابر آب دارد و از زنگ زدگی، خوردگی و اکسیداسیون جلوگیری می‌کند. بیشترین کاربرد گریس بلبرینگ آلومینیوم در صنایع غذایی است؛ اما در خودروسازی، آسیاب فولاد، ساخت و ساز و کشاورزی هم نتایج بسیار خوبی را ارائه می‌دهد. برای خرید گریس نسوز از پینیون بر روی لینک درج شده کلیک کنید.

گریس باریم؛ انواع گریس بلبرینگ دور بالا

گریس باریم، انواع گریس بلبرینگ دوربالا

گریس کمپلکس باریم یکی از انواع گریس بلبرینگ با کارایی بالا است که ویژگی‌های منحصر به فرد زیر را به شما ارائه می‌دهد:

  • پایداری مکانیکی
  • مقاومت در برابر دمای بالا
  • توانایی تحمل بارهای سنگین
  • توانایی تحمل سرعت بالا
  • مقاومت در برابر رطوبت
  • پایداری عالی در برابر اکسیداسیون
  • مقاومت در برابر مواد شیمیایی

از آنجا که گریس باریم به عنوان گریس دور بالا استفاده می‌شود، بیشتر در کاربردهای سخت و سنگین به کار می‌رود و در صنایع هوانوردی، دریایی و تولیدی بسیار پرمصرف است. برای خرید گریس دریایی از پینیون بر روی لینک درج شده کلیک کنید.

گریس رس یا بنتون

گریس رس یا بنتون چه کاربردی دارد

از دیگر انواع گریس بلبرینگ می‌توان به گریس رس یا بنتون اشاره کرد که بر پایه خاک رس بنتونیت است. این نوع گریس نقطه ریزش مشخصی ندارد و روان کننده غیر ذوب شناخته می‌شود. خواص اصلی این نوع روانکار صنعتی این است که در برابر تغییر دما، سایش، رطوبت، فشارهای مکانیکی و پارگی مقاومت خوبی از خود نشان می‌دهد؛ همچنین مقاومت برشی زیاد و چسبندگی خوبی هم دارد. از این این گریس بیشتر در صنعت فولاد، ساخت و ساز، سرامیک و معادن استفاده می‌شود.

گریس پلی اوره

گریس پلی اوره چیست

گریس پلی اوره مقاومت بسیار خوبی در برابر آب و اکسیداسیون دارد و می‌تواند از بلبرینگ‌ها در مقابل زنگ زدگی، خوردگی و فشارهای مکانیکی به خوبی محافظت کند. علاوه بر این عملکرد بسیار خوب این روان کننده در دماهای بالا باعث شده که برای کاربردهای طولانی مدت در این شرایط مناسب باشد و به عنوان یکی از گریس‌های نسوز در صنعت شناخته شود. از گریس پلی اوره بیشتر برای کارخانه‌های فولاد و موتورهای الکتریکی استفاده می‌شود.

گریس سدیم

گریس سدیم چه کاربردی دارد

یکی از انواع گریس بلبرینگ که با مخلوط کردن صابون سودا، روغن‌های پایه و مواد افزودنی فرموله شده است، گریس سدیم نام دارد. این نوع روان کننده صنعتی دارای نقطه ریزش بالا، حفاظت عالی در برابر زنگ زدگی، روانکاری خوب و پایداری برشی بسیار ایده آل است؛ اما در برابر آب و اکسیداسیون قدری آسیب پذیر به شمار می‌رود. به همین دلیل از گریس سدیم بیشتر برای روانکاری بلبرینگ‌های تماس زاویه ای استفاده می‌شود.

سخن پایانی

استفاده از انواع گریس بلبرینگ برای روانکاری قطعات و دستگاه‌های صنعتی بسیار لازم است؛ اما شما باید با توجه به نوع و شرایط کاری بلبرینگ، مناسبترین گریس را برای آن انتخاب کنید. در این مقاله از پینیون به بررسی انواع مختلفی از گریس‌های بلبرینگ پرداخته و ویژگی‌های هریک را معرفی کردیم. گروه پینیون به عنوان عاملیت فروش گریس SKF انواع مختلفی از گریس‌های صنعتی را با قیمت مناسب در اختیار شما قرار می‌دهد.

سوالات متداول

  • علت استفاده از انواع گریس بلبرینگ چیست؟

کاهش صدا، روانکاری حرکت قطعات بر روی یکدیگر، کم کردن اصطکاک، جلوگیری از خوردگی یا سایش بلبرینگ‌ها

  • گریس دور بالا چیست؟

گریس بلبرینگ دور بالا در سرعت‌های بالا مورد استفاده قرار می‌گیرد و مقاومت خوبی در برابر حرارت از خود نشان می‌دهد.

برای هر چه بهتر شدن پینیون در ارائه خدمات و اطلاعات لطفا دیدگاه و امتیاز خود را وارد کنید.

4.5/5 - (2 امتیاز)

یک دیدگاه بگذارید