دفتر تهران : ۰۲۱۹۱۰۹۰۰۸۳ دفتر اصفهان : ۰۳۱۳۲۳۶۸۰۸۳
Info@Pinion.ir
دفتر تهران : ۰۲۱۹۱۰۹۰۰۸۳ دفتر اصفهان : ۰۳۱۳۲۳۶۸۰۸۳
Info@Pinion.ir
خرید مطمئن
گواهی اصالت کالا
انتخاب صحیح
قیمت رقابتی کالا
مشاوره مهندسی
کارشناسان مجرب

معرفی انواع برند HMI

HMI یا نمایشگر صنعتی، یکی از پرکاربردترین رابط‌ها در دنیا است که برای مانیتور کردن پارامترهای مختلف یا انجام تنظیمات مورداستفاده قرار می‌گیرد. این نمایشگرها دارای رابط‌های گرافیکی قوی برای دادن فرمان به پی ال سی هستند و به دلیل اتوماتیک کردن کارها، ارتباط کاربر را بسیار آسان کرده و مانع از بروز خطا در سیستم می‌شوند. در این مقاله از پینیون می‌خواهیم به معرفی انواع برند HMI بپردازیم و بهترین آن‌ها را به شما معرفی کنیم.

1- اچ ام آی زیمنس

اچ ام آی زیمنس از برندهای آلمانی درتولید اچ ام آی

زیمنس یا Siemens یک برند آلمانی است که در دسته بهترین برندهای تولیدکننده HMI هم قرار می‌گیرد. سیستم‌های نرم افزاری که برای اچ ام آی‌های زیمنس مورداستفاده قرار می‌گیرند، بسته به هر مدل متفاوت هستند؛ اما به نام‌های Wincc، Wincc Flexible و Tia Portal شناخته می‌شوند. به طور کلی مدل‌های مختلف HMI زیمنس در 2 زیردسته قرار می‌گیرند که ویژگی‌های هریک از قرار زیر است:

  • HMI PC Based که در آن صفحه نمایش، همان مانیتور کامپیوتر است و معمولا در اتاق کنترل قرار می‌گیرد.
  • HMI Panel Base که در آن یک پنل برای مانیتورینگ استفاده می‌شود و معمولا به عنوان زیرمجموعه PC Base مورداستفاده قرار می‌گیرد.

علاوه بر این دسته بندی، HMI زیمنس بر اساس نحوه عملکرد و قابلیت‌هایی که دارد، در 4 دسته Basic، Comfort، Mobile و Keypad طبقه بندی می‌شود که از این میان سری Comfort را می‌توان بهترین گزینه دانست. شما می‌توانید برای خرید انواع HMI زیمنس یا اطلاع از قیمت آن، بر روی لینک قیمت خرید HMI کلیک کنید.

2- اچ ام آی دلتا

اچ ام آی دلتا بهترین برندهای تولیدکننده HMI

یکی دیگر از انواع برند HMI که در بازار امروز طرفداران زیادی دارد، توسط برند Delta یا دلتا تولید می‌شود که در واقع یک برند تایوانی است. این برند، علاوه بر نمایشگرهای صنعتی، انواع دیگری از محصولات را مانند پی ال سی دلتا ارائه می‌دهد که شما می‌توانید برای خرید آن بر روی لینک درج شده کلیک کنید. HMI دلتا هم مانند زیمنس در سری‌های مختلفی عرضه می‌شود که عبارتند از:

  • سری DOP100 که می‌تواند به لپ تاپ و PC متصل شده و با 16 زبان مختلف کار کند.
  • سری استاندارد که دو مجموعه پورت داخلی دارد و می‌تواند به شبکه اترنت هم متصل شود.
  • سری DOP-W ابعاد بزرگی دارد و مناسب صنایع سنگین است. این نمایشگر صنعتی می‌تواند از 16 زبان پشتیبانی کرده و دارای پورت‌های سریال و یو اس بی است.
  • سری TP70P که دارای یک پی ال سی داخلی است و می‌تواند 4 مدل تنظیمات ورودی و خروجی را ارائه دهد.
  • سری DOP-B که به دلیل داشتن درجه حفاظتی IP65 برای کار در محیط‌های آلوده صنعتی بسیار مناسب است.

3- اچ ام آی فتک

فَتِک برند تولیدکننده HMI

یکی دیگر از انواع برند HMI به نام فتک یا Fatek شناخته می‌شود که نمایشگرهای TFT-LCD را به بازار عرضه می‌کند. مزیت بزرگ اچ ام آی فتک این است که از زبان فارسی پشتیبانی می‌کند و قابلیت نصب کنترلر و پی ال سی یکپارچه را در خود دارد. علاوه بر این تمامی پورت‌های ارتباطی به گونه‌ای ایزوله شده‌اند که مدارهای داخلی آن‌ها در برابر رطوبت یا ذرات جامد آسیبی نبینند. برای آشنایی بیشتر با انواع HMI مقاله ما را با عنوان HMI چیست مطالعه کنید.

4- اچ ام آی اشنایدر

اچ ام آی اشنایدر یکی از برندهای تولیدکننده HMI

اچ ام آی اشنایدر یا Schneider Electric از انواع برند HMI است که از نظر سخت افزاری به راحتی نصب می‌شود و دارای سیستم تشخیص عیب است. به همین دلیل ماندگاری فوق العاده‌ای داشته و حتی می‌تواند در محیط‌هایی که سیم بندی استانداردی ندارند، کار کند. این نوع HMI می‌تواند با انواع کنترلرهای Modicon کار کند و به دلیل داشتن طراحی بسیار مقاوم، در محیط‌های کاری سخت مورداستفاده قرار بگیرد.

5- اچ ام آی امرون

اچ ام آی OMRON از انواع برندهای تولید کننده HMI

اچ ام آی امرون یا OMRON از انواع برند HMI است که راه اندازی و پیکربندی بسیار آسانی دارد و از تمامی زبان‌های اروپایی و آسیایی پشتیبانی می‌کند. این برند به دلیل داشتن ظرفیت حافظه بسیار بالا و پشتیبانی پی ال سی‌هایی از برندهای دیگر، در کنار وضوح کامل و امکان دانلود یا پرینت اطلاعات، برای صنایع بسیار مناسب است. در حال حاضر پرکاربردترین سری‌های اچ ام آی امرون در بازار از نوع NBYW-TW00B، NBYW-TW01B و NB10W-TW01B هستند.

6- اچ ام آی میتسوبیشی

میتسوبیشی یکی دیگر از انواع برندهای HMI

میتسوبیشی را می‌توان یکی دیگر از انواع برند HMI دانست که به دلیل تولید محصولات اقتصادی و استاندارد، در بازار بسیار شهرت پیدا کرده است. این برند ژاپنی نمایشگرهای صنعتی خود را به گونه‌ای تولید کرده که به راحتی سفارشی سازی می‌شوند و با نرم افزار GT SoftGOT کار می‌کنند. در حال حاضر مدل‌های Gt21، Gt27 و Gt25 از میان اچ ام آی‌های تولید شده توسط برند میتسوبیشی، بیشترین طرفدار را در بازار دارند.

7- اچ ام آی پنل مستر

اچ ام آی پنل مستر از بهترین برندهای نمایشگر صنعتی در بازار

اچ ام آی پنل مستر از بهترین برندهای نمایشگر صنعتی در بازار است که می‌تواند از 500 پروتکل ارتباطی صنعتی پی ال سی پشتیبانی کند. این مدل از انواع برند HMI دارای یک عملکرد خاص به نام watch dog است که می‌تواند ار به هم ریختن تنظیمات تا حد زیادی جلوگیری کند. از سوی دیگر از طریق صفحه لمسی می‌توانید به راحتی روشنایی صفحه را کنترل کرده یا اینکه در عرض چند ثانیه، برنامه را به راحتی تغییر دهید. حتی می‌توانید در ویندوزهای 7 تا 10، ابزار توسعه PM Designer را نصب کرده و با استفاده از HMI پنل مستر از آن استفاده کنید. در حال حاضر سری‌های PT، PV، PL و PM از اچ ام آی پنل مستر در بازار موجود هستند.

8- اچ ام آی ABB

اچ ام آی ABB از بهترین برندهای نمایشگر صنعتی در بازار

شرکت ABB یکی دیگر از انواع برند HMI است که در زمینه تولید انواع محصولات اتوماسیون صنعتی فعالیت می‌کند. محصولاتی که توسط این برند تولید می‌شوند، می‌توانند به راحتی دستورات متنی را از طریق صفحه کلید CAN دریافت کرده و دارای نمایشگرهایی با اندازه 7، 10.4 و 15 اینچ هستند. اصلیترین محصول شرکت ABB، یک HMI کامپکت است که از نوع Pc-Based بوده و رابط کاربری بسیار ساده‌ای دارد.

9- اچ ام آی فلکسم

اچ ام آی فلکسم از برندهای مطرح درتولید اچ ام آی

از دیگر انواع برندهای HMI می‌توان فلکسم را نام برد که از نظر قیمتی کاملا به صرفه است و کاتالوگ‌های آموزشی به دو زبان فارسی و انگلیسی همراه با آن ارائه می‌شود. این نوع از اچ ام آی می‌تواند با همه PLCهایی که در بازار موجود هستند، ارتباط برقرار کند و رابط کاربری بسیار آسانی دارد. در حال حاضر HMI فلکسم در سری‌های Economic، Capasitive، Metal، Portable و Keypad در بازار وجود دارند.

سخن پایانی

امروزه برندهای مختلفی در سرتاسر دنیا انواع تجهیزات اتوماسیون صنعتی را تولید می‌کنند که HMI هم یکی از اصلیترین آن‌ها است. در این مقاله به معرفی انواع برندهای HMI پرداخته و بهترین سری‌های هر یک از این برندها را معرفی کردیم. در صورتی که قصد خرید باکیفیت ترین HMIها را دارید، می‌توانید فرم سفارش HMI را در سایت ما پر کنید.

سوالات متداول

  • از میان انواع برندهای HMI کدام یک بهترین گزینه است؟

این موضوع بستگی به نیازهای شما و برند سایر تجهیزات مانند پی ال سی دارد؛ بنابراین نمی‌توان به طور مطلق، یک برند را به عنوان بهترین گزینه پیشنهاد داد.

  • ویژگی‌های یک HMI خوب چیست؟

یک HMI خوب باید رزولوشن بالایی داشته و نصب آن از نظر سخت افزاری و نرم افزاری راحت باشد. همچنین باید با برندهای مختلف PLC ارتباط برقرار کند تا محدودیتی برای شما ایجاد نشود.

برای هر چه بهتر شدن پینیون در ارائه خدمات و اطلاعات لطفا دیدگاه و امتیاز خود را وارد کنید.

4.5/5 - (2 امتیاز)

یک دیدگاه بگذارید