دفتر تهران : ۰۲۱۹۱۰۹۰۰۸۳ دفتر اصفهان : ۰۳۱۳۲۳۶۸۰۸۳
Info@Pinion.ir
دفتر تهران : ۰۲۱۹۱۰۹۰۰۸۳ دفتر اصفهان : ۰۳۱۳۲۳۶۸۰۸۳
Info@Pinion.ir
خرید مطمئن
گواهی اصالت کالا
انتخاب صحیح
قیمت رقابتی کالا
مشاوره مهندسی
کارشناسان مجرب

معرفی انواع مهره بال اسکرو

بال اسکرو یکی از اصلیترین محرک‌های خطی مکانیکی است که می‌تواند حرکت چرخشی را به خطی تبدیل کند؛ به همین دلیل در افزایش بهره وری و کاهش اصطکاک بسیار اهمیت دارد. مهره یکی از قسمت‌های اصلی بال اسکرو است که به نوعی می‌تواند تنظیمات آن را مشخص کند. به همین دلیل در این مقاله از پینیون می‌خواهیم انواع مهره بال اسکرو را به شما معرفی کنیم.

قیمت خرید انواع مهره های بال اسکرو

مهره بال اسکرو چیست؟

مهره بال اسکرو یکی از قطعات اصلی سازنده این وسیله است که امکان گردش ساچمه‌ها را در شافت شیاردار فراهم می‌کند و می‌تواند امکان انتقال قدرت را فراهم کند. به عبارت بهتر وظیفه اصلی ایجاد حرکت خطی در بال اسکرو، بر عهده مهره یا گوی است که به صورت لغزنده بر روی قسمت مارپیچ حرکت می‌کند و می‌تواند امکان چرخش ساچمه‌ها را با کمترین اصطکاک فراهم کند.

همچنین بخوانید: ساپورت مهره بال اسکرو

معرفی انواع مهره بال اسکرو

انواع مهره بال اسکرو در بازار در سری‌های مختلفی ساخته می‌شوند که مهمترین آن‌ها عبارتند از:

معرفی انواع سری های مهره بال اسکرو

  • سری SFU و DFU

یکی از مشهورترین انواع مهره بال اسکرو به نام سری SFU شناخته می‌شود که در صنایع اتوماسیون، نیمه هادی، ماشین‌های صنعتی، پزشکی، ماشین ابزار و بازیابی خودکار کاربرد دارد. این نوع از مهره‌ها راندمان بالایی دارند و می‌توان با کمتر از 30 درصد گشتاور، جرکت خطی را به چرخشی تبدیل کرد؛ همچنین از آن در بال اسکرو single nut یا تک مهره دارای فلنج استفاده می‌شود. از سوی دیگر امکان چرخش پیچ را با حداقل سفتی فراهم می‌کنند و دوام بسیار بالایی دارند. قطر این مدل از مهره‌ها معمولا بین 12 تا 80 میلیمتر است و شما می‌توانید با استفاده از شکل زیر، ساختار آن‌ها را مشاهده کنید.

در انواع مهره SFU یک سیرکولاتور داخلی وجود دارد که امکان عبور مورب ساچمه را فراهم می‌کند تا به نقطه شروع بازگردد. به همین دلیل انواع مهره بال اسکرو از نوع SFU باید حداقل یک طرف دندانه دارد داشته باشند و در نتیجه برای شفت‌هایی با قطر کوچکتر مورداستفاده قرار می‌گیرند. سری DFU هم ویژگی‌های مشابهی دارد؛ اما برای بال اسکرو Double nut یا دو مهره‌ای استفاده می‌شود.

  • سری SFT

سری SFT یکی دیگر از انواع مهره بال اسکرو است که مخصوص وسایل تک مهره ای با فلنج است و از مهره‌های سری T یا سه راهی استفاده می‌کند. این نوع مهره که به نام مهره کور هم شناخته می‌شود، بدنه بلند و نازکی دارد و در چوب، مواد کامپوزیت و مواد نرم استفاده می‌شود. این نوع مهره در اندازه‌های 12 تا 38 میلیمتر در بازار به فروش می‌رسد و معمولا از فولاد ضد زنگ ساخته می‌شود تا بتوان از آن در شرایط کاری سخت هم استفاده کرد. با استفاده از این مهره می‌توان حداقل 1 متر حرکت خطی را در بال اسکرو ایجاد کرد.

  • سری SFE

از دیگر انواع مهره بال اسکرو فلنج دار و تک مهره می‌توان به سری SFE اشاره کرد که در قطر‌های 16 تا 50 میلیمتر در بازار وجود دارند. این مهره‌ها می‌توانند تا حداکثر طول پیچ 6 متر را ساپورت کرده و نیرو‌های استاتیکی 388859 kgf را به وجود آورند. از این نوع مهره‌ها بیشتر برای سرعت‌های بالا استفاده می‌شود.

همچنین بخوانید: بال اسکرو چیست

  • سری SFY

سری SFY از دیگر انواع مهره بال اسکرو است که برای موقعیت یابی در سرعت‌های بالا بسیار مناسب بوده و یک درپوش انتهایی در آن تعبیه شده است. این درپوش باعث می‌شود که گرد و غبار به درون مهره نفوذ نکرده و اصطکاک به حداقل برسد. همچنین ساختار بهبودیافته این مدل مهره بال اسکرو، می‌تواند عملکرد سفتی و سرعت کار را افزایش دهد.

  • سری SFK

از دیگر انواع مهره بال اسکرو می‌توان به سری SFK اشاره کرد که بیشتر برای دستگاه‌های CNC مورداستفاده قرار می‌گیرد و در اندازه‌های 8، 10 و 12 میلیمتری به بازار عرضه می‌شود. مزیت استفاده از این مدل مهره بال اسکرو، صرفه جویی در فضا و وزن سبک است؛ همچنین دقت موقعیتی بسیار خوبی را ارائه می‌دهد و در کاربرد‌های دقیق مانند تجهیزات پزشکی و الکترونیک به کار می‌رود. این نوع از مهره‌ها دارای دوام بالا و سطح صافی هستند که بازدهی کار را به طور قابل توجهی افزایش می‌دهند.

  • سری SFI یا DFI

برای بال اسکرو‌های تک مهره از سری SFI و برای دو مهره از سری DFI استفاده می‌شود. این مورد از انواع مهره بال اسکرو هم در دستگاه‌های سی ان سی بیشترین کاربرد را دارند و استحکام و دوام بالایی را ارائه می‌دهند. سری SFI طراحی قوی و ضد گرد و غباری دارد که از ورود تراشه‌های غیرعادی به مهره جلوگیری می‌کند؛ همین موضوع عمر مفید آن را افزایش می‌دهد و باعث می‌شود که بتوان از این مهره در محیط‌های آلوده استفاده کرد. سری DFI هم ظرفیت حمل بار بالایی دارد و در قطر‌های 16، 20، 25، 32، 40، 50، 63 و 80 میلیمتری در بازار موجود است. سری SFI را هم می‌توانید در اندازه‌های 16 تا 63 میلیمتر خریداری کنید.

سخن پایانی

در این مقاله از پینیون انواع مهره بال اسکرو را به همراه ویژگی‌ها و کاربرد‌های هریک به شما معرفی کردیم. شما می‌توانید برای اطلاع از قیمت بال اسکرو یا ثبت سفارش خرید این محصول، با ما در پینیون تماس بگیرید.

سوالات متداول

  • نحوه کدخوانی انواع مهره بال اسکرو چگونه است؟

به طور معمول انواع مهره بال اسکرو با استفاده از یک کد سه حرفی نمایش داده می‌شوند که در آن‌ها حرف S یا D به معنای تک مهره یا دو مهره بودن بال اسکرو، حرف F به معنای فلنج دار بودن و حرف سوم نشان دهنده نوع مهره است.

  • بهترین نوع مهره بال اسکرو کدام است؟

برای تشخیص این مورد نیاز است که نوع بال اسکرو، طول پیچ و قطر آن را بررسی کنید تا بتوانید بهترین نوع مهره را پیدا کنید.

برای هر چه بهتر شدن پینیون در ارائه خدمات و اطلاعات لطفا دیدگاه و امتیاز خود را وارد کنید.

3/5 - (2 امتیاز)

یک دیدگاه بگذارید