دفتر تهران : ۰۲۱۹۱۰۹۰۰۸۳ دفتر اصفهان : ۰۳۱۳۲۳۶۸۰۸۳
Info@Pinion.ir
دفتر تهران : ۰۲۱۹۱۰۹۰۰۸۳ دفتر اصفهان : ۰۳۱۳۲۳۶۸۰۸۳
Info@Pinion.ir
خرید مطمئن
گواهی اصالت کالا
انتخاب صحیح
قیمت رقابتی کالا
مشاوره مهندسی
کارشناسان مجرب

راهنمای خرید بلبرینگ پمپ آب خانگی

بلبرینگ پمپ آب خانگی یکی از پرکاربردترین انواع بلبرینگ است که درستی کار را در این وسایل تضمین می‌کند. به همین دلیل در زمان خرید بلبرینگ پمپ آب باید بدانید که از چه نوع بیرینگی در این ساختار استفاده شده و چه مواردی را باید برای انتخاب این محصول در نظر داشته باشید. پس با ما در این مقاله از پینیون همراه شوید تا به شما بگوییم که چه نوع بلبرینگ‌هایی برای این پمپ‌ها مناسب هستند و بهترین مارک سازنده این محصولات چیست؟

انتخاب بهترین بلبرینگ برای پمپ آب

بلبرینگ پمپ آب چیست؟

بلبرینگ پمپ آب خانگی معمولا به صورت دوگانه بر روی محور این وسیله قرار می‌گیرد و به عنوان رابطی میان پروانه و موتور عمل می‌کند؛ به این ترتیب می‌توان گفت که وظیفه این بلبرینگ، انتقال توان از موتور به پروانه و چرخاندن آن برای تامین نیروی لازم در پمپ کردن آب به طبقات بالا است. شما می‌توانید برای خرید بلبرینگ از بهترین برندها بر روی لینک درج شده کلیک کنید. از مهمترین ویژگی‌های بلبرینگ پمپ آب خانگی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • فراهم کردن امکان چرخش با دور زیاد
  • کاهش صدای ایجادشده در پمپ
  • دارای قابلیت تحمل فشار بالا
  • امکان نصب و تعویض آسان
  • دارای ابعاد بسیار دقیق

نحوه نگهداری از بلبرینگ پمپ آب خانگی

به دلیل اینکه بلبرینگ‌های پمپ آب خانگی در شرایط کاری مرطوب با فشار زیاد کار می‌کنند، معمولا در معرض آسیب زیادی قرار می‌گیرند. به همین دلیل نیاز است که از واشر یا آب بند برای جلوگیری از زنگ زدن آن‌ها استفاده کنید؛ به عبارت بهتر توصیه می‌شود که از بلبرینگ‌های 2RS برای این کاربردها استفاده کنید. علاوه بر این، از آنجا که پمپ‌های آب در حیاط، پارکینگ یا زیرزمین نصب می‌شوند، در معرض مقدار زیادی گرد و غبار هستند؛ به همین دلیل توصیه می‌شود که از واشرهای پلاستیکی برای جلوگیری از ورود گرد و غبار به بلبرینگ‌ها استفاده کنید تا آن‌ها را در برابر هرگونه آسیبی ایمن نمایید.

چه نوع بلبرینگ‌هایی برای پمپ آب مناسب هستند؟

چه نوع بلبرینگ‌هایی برای پمپ آب مناسب هستند؟

اصلیترین نوع بلبرینگ پمپ آب خانگی، بلبرینگ شیار عمیق تک ردیفه یا شش هزار است که می‌تواند بارهای محوری و شعاعی را به خوبی کنترل کند و در ابعاد مختلف ساخته می‌شود. به همین دلیل برای انواع پمپ‌های خانگی با توان‌های متفاوت مفید است. این نوع بلبرینگ دو رینگ داخلی و خارجی دارد که می‌تواند عملکرد بدون صدای پمپ را در حین چرخش تضمین کند. علاوه بر این، ساچمه‌هایی که در این محصول قرار گرفته اند، قدرت تحمل بار و سرعت را بالا می‌برند که آن‌ها را برای استفاده در انواع پمپ‌های صنعتی هم مناسب می‌کند. این نوع بلبرینگ دارای کاسه نمدهای لاستیکی است که می‌تواند محافظت موردنیاز برای بلبرینگ‌های پمپ آب را به دست دهد. برای خرید بلبرینگ شیار عمیق بر روی لینک درج شده کلیک کنید.

علت خرابی بلبرینگ پمپ آب خانگی چیست؟

به طور معمول عواملی مانند رطوبت بسیار زیاد یا عدم روانکاری به موقع می‌تواند باعث خرابی بلبرینگ پمپ آب خانگی شود. به همین دلیل نیاز است که انواع گریس بلبرینگ را بشناسید. علاوه بر این، عوامل فیزیکی و سرعت بالای پمپ هم می‌تواند باعث وارد شدن آسیب به این قطعات شود که در نهایت خود را به صورت لرزش پمپ آب، شنیده شدن صداهای نامتعارف و کاهش توان آن نشان خواهد داد. برای جلوگیری از بروز این مشکل، نیاز است که بهترین مارک‌های بلبرینگ را بشناسید و از روانکارهای مناسب استفاده کنید.

بهترین برندهای بلبرینگ پمپ آب

امروزه برندهای زیادی در دنیا هستند که انواع بلبرینگ پمپ آب خانگی را روانه بازار می‌کنند؛ اما باید بدانید که همه این برندها محصولات باکیفیتی ندارند. از سوی دیگر برخی افراد، بلبرینگ‌های تقلبی را به اسم برندهای مشهور روانه بازار کرده و با قیمت بالایی می‌فروشند؛ پس باید یاد بگیرید که چطور می‌توان بلبرینگ اصل را از تقلبی تشخیص داد. در حال انواع بلبرینگ ژاپنی مانند کویو، ناچی و NTN از بهترین برندهای حاضر در بازار ایران هستند. همچنین بلبرینگ KG هم برای استفاده در پمپ‌های آب خانگی مناسب خواهد بود.

نحوه کدخوانی بلبرینگ پمپ آب خانگی

نحوه کدخوانی بلبرینگ پمپ آب خانگی

یکی از روش‌های تشخیص مشخصات بلبرینگ پمپ آب خانگی که در زمان خرید باید به آن دقت کنید، شماره فنی درج شده بر روی این محصولات است. با استفاده از این شماره، می‌توان اطلاعاتی مانند قطر داخلی و خارجی و ارتفاع را بر حسب میلیمتر به دست آورد. شماره فنی بلبرینگ پمپ آب خانگی ترکیبی از اعداد و حروف است که به صورت زیر تحلیل می‌شود:

  • حرف یا رقم اول نوع بلبرینگ را مشخص می‌کند؛ برای مثال عدد 6 نشاندهنده بلبرینگ 6 هزار یا شیار عمیق تک ردیفه است.
  • عدد دوم یا عدد پس از حرف، پهنا یا ارتفاع بلبرینگ را نشان می‌دهد.
  • عدد سوم سری قطر خارجی را تعیین می‌کند.
  • دو رقم آخر نشاندهنده ابعاد قطر داخلی بلبرینگ است.

البته باید بدانید که این اعداد در شماره فنی به طور دقیق این اطلاعات را به دست نمی‌دهند و برای محاسبه آن‌ها باید از فرمول خاصی استفاده کنید. برای مثال عدد قطر داخلی را باید در 5 ضرب نمایید. در برخی از موارد هم شماره فنی بلبرینگ دارای ساختار خاصی نیست و تنها سه رقم اعشار بعد از خط کسری آورده شده که ابعاد بلبرینگ پمپ آب را نشان می‌دهند.

سخن پایانی

در زمان خرید بلبرینگ پمپ آب خانگی نیاز است که به شماره فنی این محصول توجه کرده و مشخصات ابعادی آن را به دست آورید. علاوه بر این، نحوه نگهداری از بلبرینگ پمپ آب بر روی طول عمر آن تاثیر زیادی خواهد داشت. در این مقاله از پینیون به این سوال پاسخ دادیم که بلبرینگ پمپ آب خانگی چیست و چه مشخصاتی دارد؟ همچنین اطلاعاتی را درباره نحوه نگهداری و شماره فنی در اختیار شما قرار دادیم.

سوالات متداول

  • مهمترین ویژگی‌های بلبرینگ پمپ آب خانگی چیست؟

کارکرد کم صدا، کاهش اصطکاک، فراهم کردن امکان چرخش با سرعت زیاد

  • بهترین بلبرینگ برای پمپ آب کدام است؟

بلبرینگ شیار عمیق

برای هر چه بهتر شدن پینیون در ارائه خدمات و اطلاعات لطفا دیدگاه و امتیاز خود را وارد کنید.

4.5/5 - (2 امتیاز)

یک دیدگاه بگذارید