دفتر تهران : ۰۲۱۹۱۰۹۰۰۸۳ دفتر اصفهان : ۰۳۱۳۲۳۶۸۰۸۳
Info@Pinion.ir
دفتر تهران : ۰۲۱۹۱۰۹۰۰۸۳ دفتر اصفهان : ۰۳۱۳۲۳۶۸۰۸۳
Info@Pinion.ir
خرید مطمئن
گواهی اصالت کالا
انتخاب صحیح
قیمت رقابتی کالا
مشاوره مهندسی
کارشناسان مجرب

بلبرینگ مفصلی (بلبرینگ راد اند یا چشمی)

گروه بازرگانی پینیون در زمینه فروش انواع بیرینگ، همچینین بلبرینگ‌های خاص مانند بلبرینگ مفصلی یا چشمی فعالیت دارد. برای مشاوره و سفارش خرید انواع بلبرینگ چشمی که با اسم‌های دیگری مانند بلبرینگ سرجکی، بلبرینگ مفصلی، بلبرینگ چشمی، POS (مدل نری رزوه خارجی) و PHS (مدل مادگی رزوه داخلی) نیز در بازار معروفند، می‌توانید فرم سفارش محصول را پرکنید و یا با ما تماس بگیرید.

پینیون نمایندگی فروش بلبرینگ مفصلی در ایران

بلبرینگ راد اند

بلبرینگ مفصلی که همچنین در شمال آمریکا با عنوان اتصالات Heim یا Rose در انگلیس و سایر مناطق شناخته شده‌اند (در ایران به بیرینگ سرجکی یا بیرینگ مفصلی نیز معروف هستند)، اتصال مفصلی مکانیکی می‌باشد. چنین اتصالاتی در انتهای میله‌های کنترلی (control rods)، لینک های سیستم فرمان (steering links)، اتصالات گره‌ای (tie rods) و یا هرجایی که اتصال مفصلی مورد نیاز باشد و جایی که اتصال پنجه ای (Clevis) نامناسب باشد، استفاده می‌شوند.

ساختار بلبرینگ مفصلی

بلبرینگ چشمی یا راد اند به شکل دایره‌ای می‌باشند که از یک سمت به صورت رزوه ای، برای اتصال به قطعات دیگر ساخته شده‌اند. قسمت رزوه شده می‌تواند به صورت نرگی یا مادگی باشد. از جمله فواید این اتصالات این است که ساچمه‌های تعبیه شده در بیرینگ، به میله و یا پیچی که از درونش گذشته، این امکان را می دهد که در زاویه محدودی بچرخد. در این صورت اتصالاتی که از دو سر به این بلبرینگ چشمی بسته شده اند اجازه مقدار محدودی ناهم محوری را به شفت آنها می دهند.

rod-ends

بلبرینگ مفصلی متشکل از دو قطعه و یا سه قطعه می‌باشند. هر دو نوع آن‌ها به شکل یک قطعه ساخته می‌شوند و به شکل ساختار لغزنده بر روی یکدیگر مورد استفاده قرار می‌گیرند که این دو قطعه می‌تواند لغزش فلز بر روی فلز باشد و یا برای افزایش عمر از صفحه PTFE بین آن‌ها استفاده می‌کنند.

انواع بلبرینگ چشمی

استاندارد مدل دو قطعه‌ای شامل بدنه و ساچمه‌های سنگ خورده عملیات حرارتی شده می‌باشد. این نوع ساختار این اجازه را به قطعه بلبرینگ چشمی می‌دهد تا نیروی شعاعی استاتیک بزرگتری را منتقل کند و همین طور اجازه نا هم محوری بیشتری را خواهد داد. تنوع در جنس و پوشش دهی برای قسمت‌های مختلف در این سری وجود دارد. هر فولاد ضد زنگ نورد سرد شده و دسته های آلیاژ فولاد برای بدنه یا حوزینگ این محصول می‌تواند بکار گرفته شود. برای ساچمه این سری همه آلیاژهای سخت شده  فولاد ضد زنگ مانند 52100 و یا 440C استفاده می‌شود.

مدل سه قطعه این محصول شامل بدنه، ساچمه و راهگاه می‌باشد. این مدل ساختار بیرینگ کاملا قالب ریزی شده دارد که مزیت آن حداکثر انطباق بین ساچمه و راهگاه است. این مدل هم چنین قابلیت استفاده تعداد زیادی متریال مختلف که قابل تغییر در هر قسمت آن باشد را دارد که به این سبب می توان از آنها در کاربرد‌های بسیاری استفاده کرد.

2-piece-unit

3-piece-unit

کروی بلبرینگ چشمی مفصلی PTFE و کروی

در بلبرینگ چشمی PTFE، از راهگاه PTFE در غالب راداند‌ها و بیرینگ کروی استفاده شده است. راهگاه فولادی دارای خطوطی است که نیاز به روغن کاری ندارد، ورق PTFE بافته شده پیش آغشته(prepreg woven)، به صورت شیمیایی به قطر داخلی راه گاه متصل شده است. در این حالت تماس فلز با فلز دیگر وجود ندارد و راهگاه با جنس PTFE بر روی فلز می لغزد. غالب این بلبرینگ مصلی نیاز به تعمیر ندارند و خواص اصطکاکی آنها بهبود یافته است. بلبرینگ چشمی یا راد اند اساسا برای پاسخ به نیازی که در صنایع و استفاده‌های تجاری و همین طور در کاربردهایی با عملکرد بالا، بکار گرفته شده‌اند. این ورق‌های PTFE می‌توانند در شرایط دمایی بین °65- تا °250+  فارنهایت مورد استفاده قرار گیرند.

تعدادی از بلبرینگ راد اند برای عملکردهای فوق العاده بالا مطابق با استاندارد SAEAS81820 و MIL-B-81820 می‌باشند و برای صنایع هوایی نظامی استفاده می‌شوند. این محصولات پارامترهای دینامیکی سایشی را در شرایط دمایی بین °65- تا °350+  فارنهایت به شدت بهبود بخشیده‌اند.

rod-end-male

برای هر چه بهتر شدن پینیون در ارائه خدمات و اطلاعات لطفا دیدگاه و امتیاز خود را وارد کنید.

4/5 - (1 امتیاز)

یک دیدگاه بگذارید