دفتر تهران : ۰۲۱۹۱۰۹۰۰۸۳ دفتر اصفهان : ۰۳۱۳۲۳۶۸۰۸۳
Info@Pinion.ir
دفتر تهران : ۰۲۱۹۱۰۹۰۰۸۳ دفتر اصفهان : ۰۳۱۳۲۳۶۸۰۸۳
Info@Pinion.ir
خرید مطمئن
گواهی اصالت کالا
انتخاب صحیح
قیمت رقابتی کالا
مشاوره مهندسی
کارشناسان مجرب
سنسور رطوبت

تامین و فروش انواع سنسور رطوبت سنج

گروه فنی مهندسی بازرگانی پینیون در زمینه فروش انواع قطعات و تجهیزات حوزه برق و الکترونیک فعالیت دارد ، انواع سنسورها از جمله سنسور رطوبت از برندهای معتبر را از ما بخواهید.

فروش سنسور رطوبت هانیول ، اردوینو , تیکا , شیائومی , زیمنس , آتونیکس , شیوا امواج

سنسور رطوبت سنج

سنسور رطوبت یکی از انواع سنسور ها می باشد که میزان رطوبت موجود در محیط را اندازه گیری می کند و نتایج بدست آمده را یه شما ارائه می دهد. در اصل یک سنسور رطوبت هم میزان رطوبت و هم میزان دما را اندازه گیری می کند. زیرا هرچه دمای هوا گرمتر باشد می تواند رطوبت بیشتری را در خود حفظ کند و این دو کمیت رابطه مستقیمی با یکدیگر دارند. معمولا سنسورها میزان رطوبت را به دوصورت نسبی و مطلق اندازه می گیرند.

اگر بخواهیم تعریفی ارائه دهیم رطوبت مطلق به میزان بخار آب موجود در واحد حجم هوا گفته می شود. رطوبت مطلق بصورت گرم بر متر مکعب یا میلی گرم بر لیتر نمایش داده می شود. اما رطوبت نسبی به مقدار رطوبت هوا در یک حجم مشخص از هوا گفته می شود و با RH درصد بیان می گردد.

انواع سنسور رطوبت

سنسورهای رطوبت از لحاظ ساختمان داخلی و ساز و کار اندازه گیری:

به سه دسته  تقسیم می شوند.

خازنی:

نوع خازنی دارای سطح اندازه گیری دقیق تر و البته قیمت بالاتر می باشند.

مقاومتی:

در محیط های با اهمیت کمتر می توان از انواع سنسور های مقاومتی استفاده نمود.

حرارتی

سنسورهای رطوبت در نوع خروجی که ارائه می دهند به دو دسته تقسیم بندی می شوند:

دیجیتال و آنالوگ

اهمیت استفاده از سنسور رطوبت

ممکن است در حالت عادی اهمیت این مساله را درک نکنیم اما رطوبت موجود در محیط نقش بسزایی در سلامت انسان ها در محیط های صنعتی و مراکز درمانی دارد. اگر میزان رطوبت در این گونه محیط ها از حد مجاز بگذرد می تواند خطرات جانی جبران ناپذیری برای افراد داشته باشد.

مثالی از اهمیت سنسور رطوبت

یک مثال ملموس برای شما بیان می کنیم که می تواند به فهم بیشتر اهمیت موضوع کمک کند. یک محیط درمانی مانند بیمارستان را در نظر بگیرید، کنترل رطوبت هوا در این محیط و نرمال بودن میزان رطوبت می تواند شرایط آسایش بهتر بیمار و کارکنان را فراهم کند و از خشکی یا رطوبت بیش از حد هوا و در نتیجه انتشار عفونت جلوگیری میکند. در اتاق های جراحی و ایزوله کنترل رطوبت اهمیت بالایی خواهد داشت. مثلا یک اتاق ایزوله که برای نگه داری از یک بیمار سوختگی استفاده می شود میزان رطوبت اهمیت بالایی خواهد داشت.

کاربرد سنسور رطوبت سنج

از کاربردهای سنسورهای رطوبت سنج می توان به این موارد اشاره کرد:

ساخت تجهیزات تنفسی، تولید ماشین های جوجه کشی، فرآیندهای دارویی، دستگاه های استرلیزه مواد خوراکی، محصولات بیولوژیکی، تصفیه گازهای شیمیایی، فرهای پخت و پز، دستگاه های خشک کن، فرآیند ساخت کاغذ، کوره ها، صنایع غذایی، کارگاه ها، وسایل نقلیه، سیستم های تهویه مطبوع مورد استفاده در کارخانه ها و مراکز اداری و سازمانی، هواشناسی، خانه های هوشمند، دامپروری و کشاورزی، فناوری کنترل رطوبت موزه ها و کتابخانه ها، مراکز کامپیوتری و اتاق های سرور، کارخانه های تولید تجهیزات نظامی، انبارهای نگه داری ادوات نظامی و جنگی، مراکز پرورش قارچ، مراکز پرورش گل و گیاه، مراکز نگه داری غذا و …

به این لیست می توانید تمامی محیط هایی که میزان رطوبت در آنجا اهمیت دارد را اضافه کنید.