دفتر تهران : ۰۲۱۹۱۰۹۰۰۸۳ دفتر اصفهان : ۰۳۱۳۲۳۶۸۰۸۳
Info@Pinion.ir
دفتر تهران : ۰۲۱۹۱۰۹۰۰۸۳ دفتر اصفهان : ۰۳۱۳۲۳۶۸۰۸۳
Info@Pinion.ir
خرید مطمئن
گواهی اصالت کالا
انتخاب صحیح
قیمت رقابتی کالا
مشاوره مهندسی
کارشناسان مجرب

بلبرینگ شیار عمیق

بلبرینگ شیار عمیق از جمله بلبرینگ‌های پرکاربرد در صنایع مختلف است که بارهای محوری و شعاعی یا هر دو را به خوبی تحمل می‌کند. این بلبرینگ در دو نوع یک ردیفه و دو ردیفه تولید و عرضه می‌شود. مشخصه‌های اين بیرینگ‌ها طراحی ساده، تفكيک ناپذير بودن، مناسب بودن آن برای سرعت‌های بالا و خيلی زياد، محكم بودن در حين كار و عدم نياز به تعمير و نگهداری می‌باشند. پینیون یکی از نماینده‌های رسمی فروش بلبرینگ شیار عمیق در ایران می‌باشد که خرید آنلاین بلبرینگ را برای کاربران خود محیا کرده است، فقط کافیست با کارشناسان ما تماس بگیرید.

تامین و فروش بلبرینگ‌های شیار عمیق

اجزای تشکیل دهنده و نحوه کارکرد بیرینگ شیار عمیق؟

بلبرینگ شیار عمیق از 2 رینگ داخلی و خارجی تشکیل می‌شود که رینگ داخلی آن بر روی شفت سوار شده و رینگ خارجی به‌منظور جلوگیری از حرکت بلبرینگ در قاب بیرونی و بدنه وسیله قرار می‌گیرد. همان‌طور که از نام بلبرینگ شیار عمیق پیدا است، در ساختار آن ‌یک شیار عمیق دیده می‌شود که ساچمه‌ها (گوی‌ها) را درون خود جا می‌دهد. در نوع دو ردیفه به دو شیار عمیق افزایش پیدا می‌کند که موجب بالا رفتن تحمل بار و سرعت آن می‌شود.

شيار عميق در سطح غلتش و هم‌خوانی دقيق بين اين شيار و ساچمه‌های اين بیرینگ را قادر می‌سازد كه بار محوری را از هر دو جهت به همراه بار شعاعی حتی در سرعت‌های بالا، تحمل كند. بلبرینگ شیار عمیق بيشترين كاربرد را در ميان انواع بيرينگ‌ها دارند. به همين علت در طرح‌های زير و اندازه‌های مختلف توليد می‌شوند.

boll_bearing-deep-groove
بیرینگ‌های شیار عمیق یک ردیفه

بیرینگ‌های شيارعميق در دو نوع باز و حفاظ­ دار وجود دارند. که حفاظ آن­‌ها می­‌تواند از نوع آب بند (seal) یا حفاظ گردوغبار (shield) باشد.

کاربردهای خاص بلبرینگ شیارعمیق

  • بيرينگ‌های مقاوم در برابر فرسودگی بر اثر جریان برق (INSOCOAT bearing)
  • بلبرینگ‌های برای دمای بالا
  • مجهز به سنسور (به منظور نمایش وضعیت حالت چرخش و یا مولفه­‌های خطی)
  • با روغن جامد (عدم نیاز به روان کاری – مناسب برای محیط‌های آلوده و با دسترسی مشکل)
  • بیرینگ‌های هیبرید (عایق الکتریسیته – مقاوم در برابر ارتعاش – کار در سرعت‌های بالا)
  • بلبرینگ‌های پلیمری (مناسب برای استفاده در محیط‌های مرطوب و شیمیایی)
  • بيرينگ‌های با پوشش کربن (طولانی بودن دوره روانکاری و مناسب برای استفاده در شرایط کاری دشوار)

deep-groove-ball-bearing

بلبرینگ شیار عمیق یک ردیفه یا شش هزار

بلبرینگ شیار عمیق یک ردیفه به‌عنوان بلبرینگ شش هزار نیز شناخته می‌شود. ساختار منحصربه‌فردی که از تناسب کامل شیار با ساچمه‌ها به وجود آمده است موجب می‌شود تا بلبرینگ علاوه بر تحمل بارهای شعاعی، در تحمل بارهای محوری نیز عملکرد خوبی از خود نشان دهد. میزان ماده روان کننده در این بلبرینگ اهمیت بالایی دارد. به‌گونه‌ای که مقدار کم آن موجب سایش ساچمه‌ها می‌شود. میزان زیاد آن از محفظه خارج‌شده و عملکرد درست و روان بیرینگ را مختل می‌کند. به‌این‌ترتیب، زمانی که بلبرینگ شیار عمیق در کارخانه تولید می‌شود حدوداً 25 تا 30 درصد از تمام فضای خالی آن را با ماده روانکار (معمولاً گریس با پایه لیتیوم یا Lithium base grease) پر می‌کنند. پرکاربردترین انواع بیرینگ شیار عمیق با کاسه‌نمدهای فلزی یا لاستیکی تولید می‌شوند.

انواع بلبرینگ شش هزار یا شیار عمیق

بلبرینگ شش هزار با لاستیک مصنوعی و یک واشر فلزی با نماد RZ: فاصله کاسه‌نمد این بلبرینگ با حلقه داخلی آن زیاد است که موجب بالا رفتن خاصیت آب‌بندی بلبرینگ می‌شود. محدوده دمایی این کاسه‌نمد از -40 تا +120 درجه سانتی‌گراد است و وجود آن موجب کاهش سرعت بلبرینگ می‌شود. – بلبرینگ با کاسه‌نمد لاستیکی با نماد Seals یا RS: کاسه‌نمد آن شامل لاستیک مصنوعی و واشر است. – بلبرینگ با کاسه‌نمد فلزی با نماد Z یا 2Z: نماد Z (کاسه‌نمد در یک‌طرف برینگ) نماد 2Z (کاسه‌نمد در دو طرف بلبرینگ) – بلبرینگ با نماد QE5: این نوع بلبرینگ زمانی به کار می‌آید که بی‌صدا بودن عملکرد بلبرینگ از اهمیت بالایی برخوردار باشد. برای مثال، در وسایل خانگی مانند ماشین لباسشویی از این بلبرینگ استفاده می‌شود. – برینگ بدون کاسه‌نمد و همراه با جای خار با نماد NR: به‌منظور محکم شدن بلبرینگ در فضای اشغالی کم از این نوع بلبرینگ استفاده می‌شود.

بلبرینگ شیار عمیق دو ردیفه

بلبرینگ دو ردیفه شیار عمیق

ساختار بلبرینگ شیار عمیق دو ردیفه از دو شیار متناسب با اندازه ساچمه‌های قرارگرفته در آن‌ها تشکیل‌شده است. افزایش تعداد شیارها و ساچمه‌ها موجب بالا رفتن میزان تحمل بار شعاعی و محوری توسط بلبرینگ می‌شود. بیرینگ‌های دو ردیفه در دو نوع DT و DB تولید و عرضه می‌شوند. نوع DT قادر به تحمل بارمحوری زیادی از یک‌جهت است. این در حالی است که بیرینگ شیار عمیق دو ردیفه DB به‌منظور قرار گرفتن بر شفت‌هایی استفاده می‌شوند که نیاز به تحمل مقدار بارمحوری زیادی از دو طرف داشته باشند.

جنس محفظه بلبرینگ شیار عمیق از چیست؟

محفظه استفاده‌شده در بلبرینگ همواره از اهمیت بالایی برخوردار است. فاصله ساچمه‌ها از یکدیگر باید یکسان باشد تا بار اعمال شده بر بلبرینگ شیار عمیق به‌صورت یکسانی در میان آن‌ها توزیع شود. محفظه این امر را میسر می‌کند و مانع از ایجاد اصطکاک میان ساچمه‌ها و بالا رفتن دما می‌شود. این محفظه می‌تواند از جنس فولاد (استحکام بالا و جلوگیری از انبساط بیش‌ازحد ساچمه‌ها)، فیبری (دارای مقاومت بالا در برابر بارهای خارجی و قابل‌استفاده تا دمای 110 درجه سانتی‌گراد) و برنجی با خواصی مشابه محفظه فولادی باشد.

استفاده از بلبرینگ شیار عمیق چه مزایایی دارد؟

مزایای استفاده از بیرینگ شیار عمیق چیست؟

  • اصطکاک به میزان اندک
  • دارای ماندگاری و عمر بسیار زیاد
  • امکان خرید باقیمت مقرون‌به‌صرفه
  • عملکرد مناسب با ایجاد حداقل صدا
  • قابلیت تحمل بارمحوری و شعاعی تا حد بسیار خوب
  • قابل‌استفاده در وسایل خانگی به دلیل صدای خیلی کم
  • قابل‌استفاده در وسایل و تجهیزات اغلب صنایع مانند خودروها، پتروشیمی و…
  • تناسب عالی میان شیار و ساچمه که موجب بالا رفتن بهره‌وری بیرینگ می‌شود.
  • امکان بهره‌گیری از برینگ در گیربکس‌هایی با توان ورودی بالا و دور خروجی پایین

کاربرد بلبرینگ شیار عمیق در صنایع؟

همان‌طور که بیان شد، ساختار منحصر به فرد انواع مختلف بلبرینگ شیار عمیق موجب کاربرد بالای آن در صنایع مختلف شده است. اگرچه از بیرینگ شیار عمیق به دلیل ویژگی‌های منحصربه‌فرد و کارایی بالای آن در تمام صنایع بهره می‌گیرند، اما صنایعی که استفاده از بلبرینگ شیار عمیق در آن‌ها زیاد است، شامل موارد زیرند: – لوازم‌خانگی – صنایع بهداشتی – صنعت پتروشیمی – صنایع مواد غذایی – صنعت خودروسازی

برای هر چه بهتر شدن پینیون در ارائه خدمات و اطلاعات لطفا دیدگاه و امتیاز خود را وارد کنید.

4/5 - (5 امتیاز)

2 پاسخ
  1. وهب غلامرضائی

    با عرض سلام و خسته نباشید
    برای ساخت دستگاه خم کن دستی میلگرد، یک بلبرینگ مخصوص می خواستم. در صورتی که بلبرینگ مخصوص موجود است لطفا اطلاع بفرمایید.
    تشکر
    غلامرضائی

    1. احسان یاوری

      سلام وقت شما بخیر
      ما عنوان بیرینگ رو موجود داریم
      با شماره های دفاتر فروش تماس بگیرید شماره بیرینگ یا عکس بلبرینگ رو بفرستید تا قیمت رو خدمتتون اعلام کنند.

یک دیدگاه بگذارید