دفتر تهران : ۰۲۱۹۱۰۹۰۰۸۳ دفتر اصفهان : ۰۳۱۳۲۳۶۸۰۸۳
Info@Pinion.ir
دفتر تهران : ۰۲۱۹۱۰۹۰۰۸۳ دفتر اصفهان : ۰۳۱۳۲۳۶۸۰۸۳
Info@Pinion.ir
خرید مطمئن
گواهی اصالت کالا
انتخاب صحیح
قیمت رقابتی کالا
مشاوره مهندسی
کارشناسان مجرب

تامین برق از کاشی های سینتیک (kinetic tiles)

پینیون > اخبار > انرژی های تجدیدپذیر > تامین برق از کاشی های سینتیک (kinetic tiles)

کاشی های سینتیک (انرژی جنبشی) در لاس وگاس جدید، برق چراغ های خیابان را با نیروی قدم زدن عابرین تامین می کند.

امروزه و با پیشرفت علم از کاشی های سینتیک برای تامین برق چراغ های خیابان و همچنین وایفای و دوربین مدار بسته استفاده خواهد شد.

لاس وگاس تعدادی چراغ روشنایی در خیابان به کار گرفته است و برق آنها به کمک نیروی پا (قدم زدن عابرین پیاده مانند شکل) تامین می شود.

در شهر نیویورک شرکتی نوپا با عنوان EnGoPlanet، چهار چراغ در چهار راه وگاس ساخته است که منبع قدرت آن کاملا با انرژی های تجدید پذیر تامین می شود. در طول روز چراغ ها به کمک انرژی خورشید روشن می شوند اما در شب، نیروی برق آنها توسط حرکت عابران پیاده به کمک انرژی جنبشی تامین می گردد.

kinetic-tiles

چراغ های چهارراه وگاس، شروع به کار کمپانی جدید کاشی های سینتیک (kinetic tiles) بود که انرژی حاصل از قدم پای افراد را به انرژی الکتریکی تبدیل می کرد. مطابق با گفته های این شرکت، هر قدمی از ۴ تا ۸ وات برق تامین می کند و اینکه چه تعدادی از این گام ها برای تامین برق این چراغ ها لازم است کاملا مشخص نیست.

هر کدام از این چراغ ها به همراه وای فای و محل شارژ می باشند و با سنسورهای جوی و محیطی همراه هستند.  درون آنها نیز دوربین های مدار بسته تعبیه شده است.

EnGoPlanet اولین شرکتی نیست که در ساخت چراغ های روشنایی با منبع قدرت انرژی جنبشی کار میکند، Pavegan در فرودگاه Heathrow و در جام جهانی ۲۰۱۴ کاشی های سینتیک را نصب کرد. با این وجود شرکت EnGoPlanet اولین شرکتی است که کاشی های سینتیک را به چراغ های روشنایی خودش متصل کرده است.

اگر آزمایش چهار راه وگاس بدرستی انجام شود، کمپانی برنامه نصب این چراغ ها در ابعادی بزرگ، در نظر دارد که شاید این کار در دورتادور وگاس و یا در پارک های شهر نیویورک انجام شود و این بدین معنی است که چراغ هایی با منبع برق نیروی پا و دوربین های مدار بسته آن ممکن است به زودی در شهر شما نیز مورد استفاده قرار گیرد.

منبع:

PopularMechanics

یک دیدگاه بگذارید