دفتر تهران : ۰۲۱۹۱۰۹۰۰۸۳ دفتر اصفهان : ۰۳۱۳۲۳۶۸۰۸۳
Info@Pinion.ir
دفتر تهران : ۰۲۱۹۱۰۹۰۰۸۳ دفتر اصفهان : ۰۳۱۳۲۳۶۸۰۸۳
Info@Pinion.ir
خرید مطمئن
گواهی اصالت کالا
انتخاب صحیح
قیمت رقابتی کالا
مشاوره مهندسی
کارشناسان مجرب

گروه فنی مهندسی و بازرگانی پینیون

پینیون دارای دو شعبه در دو شهر بزرگ و صنعتی اصفهان و تهران آماده خدمت رسانی به صنعتگران کشور می باشد.

برای استعلام قیمت یا خرید تسمه های تخت با ما تماس بگیرید.

تسمه های تخت (Flat Belts)

امروزه به این خاطر که استفاده از تجهیزات صنعتی جدید مثل درایوها و یا تسمه های V شکل بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد استفاده از تسمه های تخت بسیار کاهش یافته است.

مشکل اصلی تسمه های تخت، وابستگی آنها به کشش برای ایجاد اصطکاک با پولی به منظور حرکت آن می باشد.

در اغلب موارد ایجاد کشش زیاد تسمه برای انتقال قدرت باعث کاهش عمر بیرینگ ها می‌شود. مشکل دیگر تسمه های تخت عدم انتقال صحیح قدرت می باشد.

اگر بیرینگ های مورد استفاده در بیرینگ ها کاملا اندازه باشند، کشش مورد نیاز باید مشکل کوچکی را برای درایور ایجاد می کند. به جهت اینکه تسمه های تخت نازک هستند، آنها در معرض نیروهای گریز از مرکز قرار نمی گیرند و بنابراین بر روی پولی های کوچک در سرعت های بالا در رنج های بیشتر از 9000 rpm به خوبی عمل میکنند.

انواع تسمه های تخت

تسمه های تخت سه طرح رایج دارند:

  • تسمه های پارچه ای چند لایه (Fabric Ply Belts)
  • تسمه های پارچه طنابی (Fabric Cord Belts)
  • تسمه های تخت الیاف مصنوعی (Synthetic Flat Belts)

 تسمه تخت

تسمه های پارچه ای چند لایه

این تسمه ها شامل چندین لایه می باشد که از کتان و یا الیاف مصنوعی تشکیل شده است که به دو حالت آغشته به لاستیک یا بدون آن می باشد (rubber impregnation). تعداد این لایه ها، ضخامت تسمه را نشان می دهد که به مشخص کردن حداقل قطر پولی برای محرک کمک می کند.

 

تسمه های پارچه طنابی

این تسمه ها از یک جفت طناب بافته شده از کتان و الیاف مصنوعی مانند، ابریشم مصنوعی، نایلون، پلاستیک و کولار شکل گرفته اند. این طناب ها در لاستیک احاطه شده اند و پوشش پلاستیک و پارچه دارند. این مدل در کلاس تسمه های تخت برای وظایف سنگین، در سرعت های بالا، پولی هایی با قطر کوچک و بارهای شوکی مورد استفاده قرار می گیرند. کابل های فلزی همیچنین می توانند به این خاطر که آنها ظرفیت بالاتر و استحکام کمتری از تسمه های پارچه طنابی تخت دارند، مورد استفاده قرار گیرند.

 

تسمه های تخت الیاف مصنوعی

این تسمه ها از نایلون ساخته شده اند. نایلون ها انعطاف پذیر هستند، استحکام کششی بالایی دارند و در سرعت های بالا بسیار موثر عمل می کنند. این تسمه ها نازک هستند، و ممکن است از چندین لایه نازک بافته شده به شکل محکمی، تشکیل شده باشند، اما کماکان تسمه تخت انعطاف پذیر هستند.

یک دیدگاه بگذارید

فروش انواع بلبرینگ

لینیر موشن ها

فروش انواع زنجیر صنعتی

انواع تسمه

روانکارهای صنعتی