دفتر تهران : ۰۲۱۹۱۰۹۰۰۸۳ دفتر اصفهان : ۰۳۱۳۲۳۶۸۰۸۳
Info@Pinion.ir
دفتر تهران : ۰۲۱۹۱۰۹۰۰۸۳ دفتر اصفهان : ۰۳۱۳۲۳۶۸۰۸۳
Info@Pinion.ir
خرید مطمئن
گواهی اصالت کالا
انتخاب صحیح
قیمت رقابتی کالا
مشاوره مهندسی
کارشناسان مجرب

ریل و واگن ارزان یا لینیر گاید با قیمت ویژه

خرید ریل و واگن ارزان از جمله خدمات فروش قطعات صنعتی مربوط به حوزه اتوماسیون می‌باشد، که برای ساخت انواع دستگاه‌ها و میز‌های CNC، مدول خطی و … به کار می‌رود. گروه پینیون وارد کننده و تامین کننده انواع قطعات و تجهیزات صنعتی مربوط به سیستم های حرکت خطی در ایران می‌باشد. لینیر گاید‌ استاندارد مورد نیاز صنعت چینی و از برند‌های مطرح دنیا را از ما بخواهید.

فروش بال اسکرو با برند های ویژه
برند های بال اسکرو
ریل و واگن

معرفی و تاریخچه ریل و واگن یا لینیر گاید

اختراع و تکامل لینیر گاید، ریل و واگن در سال 1932  توسط یک شرکت مستقر در خارج از فرانسه اختراع و ثبت شد. فولاد اولین نوع از مواد استفاده شده در رولبرینگ‌ها (به دلیل حرکت خطی دقیق و صاف) بوده است. با این وجود، در حالی که این ممکن است درست باشد، یک شرکت آمریکایی به نام تامسون اولین رولبرینگ را در بال اسکرو خود با نوع ساچمه گردشی در سال 1946 به فروش رسانده است. سال‌ها بعد شرکت‌ها گاید خطی یا همان ریل و واگن خطی نوآورانه و تکامل یافته امروزی را ارائه دادند. 

دقت لینیر گاید (ریل واگن CNC)

بر اساس دقت عمل واگن‌ها که روی ریل‌ها حرکت می‌کنند، دقت حرکت مورد نیاز در یک درجه دقیق مشخص، مانند P5 یا PN بیان می‌شود. بار اعمالی در شکل زیر بار‌های اعمال شده به ریل و واگنی دیده می‌شود، که معمولا شامل وزن خود یک میز، وزن اشیاء منتقل شده و  یا نیروهایی است که بر روی یک ماشین وارد می‌شوند. بارها معمولا به صورت عمودی یا جانبی در محور حرکت، اعمال می‌شود. بارگذاری ریل و واگن

این اطلاعات مربوط به نوع ماشین (کاربرد) مانند ماشین ابزار، سیستم حمل و نقل یا دستگاه اندازه گیری است. که برای ریل و واگن استفاده می‌شود (منظور سری‌های مختلف محصول) . به طور کلی، این اطلاعات برای انتخاب لینیر گاید مناسب مفید است. بلبرینگ صنعتی ساچمه های فولادی که حرکت را برای سیستم گاید خطی( از طریق گردش با دفعات بالا) ایجاد می‌کند. مقدار نیرویی که گاید خطی ( ریل و واگن خطی ) می‌تواند آن را تحمل کند زمانی که بلوک حرکت نمی‌کند را ظرفیت بار استاتیکی می‌گویند. مقدار نیروی که گاید خطی(ریل و واگن خطی) می‌تواند زمانی که بلوک در حال حرکت است تحمل کند طرفیت بار دینامیکی می‌گویند.

روانکاری ریل و واگن خطی

روانکاری برای روان کردن حرکت گایدها یا ربل و واگن ها و حرکت دادن قطعات بال اسکرو اعمال می‌شود. گریس یک لایه روغن روی سطح فلز را تشکیل می‌دهد تا باعث کاهش سایش و اصطکاک شود، که در نتیجه عمر طولانی تر و جلوگیری از زنگ زدن را ایجاد می‌کند. اسلایدهای خطی (ریل) نیاز به نگهداری منظم روغن با توجه به شرایط استفاده آنها دارند. بلوک که در امتداد مسیری حرکت می‌کند که از دستگاه یا کاربرد آن پشتیبانی می‌کند. روانکاری و ریل های متحرک را درون بلوک قرار می‌گیرد را بلوک گاید خطی می‌گویند.

ریل گاید خطی چیست؟

مسیری که بلوک بر روی آن حرکت می‌کند و از فولاد کربنی ساخته شده، ریل است. این مسیر یکپارچه است، به این معنی که تنها در یک محور حرکت می کند. هنگامی که بار بر روی میز اعمال می شود و در جهت طولی، جانبی یا عمودی گسترش می یابد، ریل یک نیروی کششی را دریافت می کند که به آن بارلحظه ای می گویند.

اطلاعات موردنیاز برای انتخاب انواع لینیرگاید

این اطلاعات ساختار ماشین آلات و جنبه‌های مربوط به ساخت و ساز آن‌ها را از جمله ابعاد جایی که گایدهای خطی در آن نصب شده است، موقعیت‌ها و جهت‌های نیرو‌های خارجی و غیره پوشش می‌دهد. این اطلاعات لازم برای انتخاب گاید‌های خطی خاص است.

  • گام فاصله سوراخ تا سوراخ که بر روی ریل خطی دیده می‌شود.
  • عمر مورد نیاز در فاصله کل جابجایی (به عنوان مثال، 5000 کیلومتر) بیان می‌شود.
  • زمانی که گاید خطی می تواند قبل از شکست، ساعت ها مقاومت کند را عمر گاید خطی می‌گویند.
  • سرعت نسبی میز (واگن ها) در برابر ریل است. به عنوان مثال، 100 متر بر دقیقه بیان می‌شود.

فاصله ای که یک میز نصب شده روی واگن ها برای جابجایی نیاز دارد را کورس می گویند. کورس حرکت لینیر گاید

ویژگی‌های ریل و واگن خطی

لینیر گاید‌‌ها دقت و استحکام مناسبی دارند. لاینر گاید‌‌ها با طیف گسترده‌ای از ابعاد برای کاربرد‌‌های مختلف با دقت و کیفیت با قیمتی مناسب بیشتر نیاز‌های اتوماسیون و ساخت دستگاه های CNC را برطرف می‌کند.

  • قابلیت تحمل نیرو متحرک از 0 تا 210 کیلو نیوتن
  • قابلیت تحمل گشتاور از 0 تا 0.9 کیلو نیوتن متر
  • سرعت حرکتی از 0 تا 1.6 متر برثانیه
  • اندازه استاندارد ریل بین 5 تا 65 میلیمتر و به طول شاخه های 4 متری ( که با توجه به نیاز مشتری برش داده می شود.)
  • از جنس فولاد ضد زنگ (استنلس استیل )
  • آب بندی مناسب
  • سطوح صیقلی با کمترین سر و صدا

انتخاب مناسب لینیرگاید

انتخاب یک ریل واگن خطی همانطور که با هر سرمایه گذاری بزرگ، چندین عامل وجود دارد، باید هنگام انتخاب یک لینیرگاید نکاتی برای برنامه ­ی کاربرد خود در نظر گرفت. در ادامه این نمودار به شما در انتخاب گاید خطی مناسب کمک خواهد کرد. فاکتورهای ضروری در این راهنما برای طول عمر، حداکثر گشتاور و غیره دیده می‌شود. از طرف دیگر اهمیت به برند، اصل بودن لینیر گاید بسیار مهم و حائز اهمیت است. برندهای چینی نیز به تازگی مورد مقبولیت مردم قرار گرفته اند که پیشنهاد می شود برای خرید و یا استعلام قیمت به صفحه ریل و واگن چینی مراجعه فرمایید.

انتخاب ریل واگن خطینکته 1

به دلیل محدودیت‌های ساختاری در دستگاه ممکن است فضای نصب گاید خطی محدود شود.

نکته 2

در مورد حرکت بال اسکرو، توصیه می‌شود یک گاید خطی با شماره مدل یکسان، یا نزدیک به قطر شفت بال اسکرو، انتخاب کنید.

نکته 3

بار اعمال شده بر روی اسلاید بال در اینجا باید با تقسیم کل بار اعمال شده بر اساس تعداد اسلاید بال ها محاسبه شود.  

مزایا استفاده از لینیرگایدها

عمر بالا، می تواند رنج گسترده ای از بارها بسته به کاربرد را تحمل کند. اصطکاک کم بین بلوک و ریل با بلبرینگ، باعث دقت بالای بلوک می شود. بارگیری یکسان در چهار جهت و یک پیش بار به مقدار کافی که صلبیت زیادی را برای گاید خطی ممکن می سازد.

معایب استفاده از ریل و واگن

برای کاربرد‌های عمودی کارایی لازم را ندارد. چند چیز برای بررسی ریل و واگن خطی شما وجود دارد که باید از آن اجتناب کنید. به طور منظم در ماشین آلات مشکلاتی مانند خوردگی ریل، بریدگی در ریل یا سایش می‌توانند اتفاق بیفتند. این آسیب‌های مختلف می‌تواند به دلیل مراقبت ضعیف سیستم، عدم تعادل بیش از حد، چسبیدن مواد مختلف به ریل یا روانکاری ضعیف باشد. راه آسان برای رفع این نوع مشکلات این است که تعمیر و نگه داری واگن و ریل را با دقت و منظم انجام دهیم و از نصب و راه اندازی آن ها همانطور که در دستورالعمل ها اشاره شده، اطمینان حاصل کنید.

قیمت ریل و واگن یا لینیرگاید

قیمت لینیر گاید وابسته به اندازه و مواد به کار رفته در آن است. برای کاربرد‌هایی با ظرفیت بار بالاتر، به طور عمده به یک واگن خطی بزرگ نیاز دارید. در این صورت واگن وسیع تر و یا ریل با ابعاد بیشتر مورد نیاز می باشد که این مساله قیمت ریل و واگن را افزایش می دهد. اکثر گایدهای خطی با مکانیسم روانکاری درون بلوک مجهز شده اند. این یک مزیت بزرگ است زیرا اساسا تعمیرات لازم برای کاربر گاید خطی را کاهش می‌دهد. نیاز اصلی این است که فقط روانکاری گریس را دوباره پر کنید تا بلوک عمر طولانی تری داشته باشد. اگر چه روانکاری باعث کاهش نگهداری می‌شود اما گایدها هنوز باید از زائده های اضافی پاک شوند تا منجر به خرابی آن نشود.

تاثیر عوامل محیطی بر گاید خطی

محیط کاری یک گاید خطی وابسته به استفاده (کاربرد) از آن است. احتیاط‌هایی باید برای محیط‌های مختلف انجام شود. گایدهای خطی به دلیل تعداد بالای گردش رولبرینگ‌ها ، باید یک محیط کاری بدون زائده و تمیز داشته باشند. این رولبرینگ‌ها ممکن است روانکاری خود را به دلیل وجود گرد و خاک در ریل از دست بدهند. اگر چه در برخی از کاربرد‌ها ایجاد محیطی تمیز قابل اجرا نیست، گزینه‌ای برای ارتقاء روانکاری می‌تواند به یک گاید خطی برای افزایش طول عمر گاید در یک محیط کثیف اضافه شود.

برند‌های مشهور در تولید ریل و واگن

برخی از برند‌های مشهور که در زمینه تولید لینیرگاید‌ها فعالیت دارند عبارت اند از : THK ، TBI ، HIWIN . با استفاده از کاتالوگ‌های محصول، راهنمایی از همکاران و متخصصین پینیون و با توجه به نیاز‌های طراحی می‌توان مناسب ترین و مقرون به صرفه ترین ریل و واگن را انتخاب کرد.

پشتیبانی و خدمات پس از فروش محصولات توسط گروه پینیون

رضایتمندی مشتریان از رسالت های پینیون است، شما عزیزان بعد از خرید ریل و واگن می توانید از خدمات پس از فروش و پشتیبانی ما استفاده کنید.

ارسال رایگان محصولات به سرارسر ایران توسط گروه پینیون

کافیست فرم سفارش فروش ریل و واگن را ارسال کنید و یا با ما تماس بگیرید و سفارش خود را ثبت کنید و محصول خود را دریافت کنید.

مشاوره رایگان و کاملا تخصصی در مورد محصولات توسط گروه پینیون

پینیون با کارشناسانی مجرب و کارآزموده در زمینه مشاوره و راهنمایی شما عزیزان در هنگام خرید ریل و واگن فعالیت دارد.

برای هر چه بهتر شدن پینیون در ارائه خدمات و اطلاعات لطفا دیدگاه و امتیاز خود را وارد کنید.

2.9/5 - (8 امتیاز)

سوالات متداول

در زمینه خرید و فروش ریل و واگن

ویژگی‌های ریل و واگن چیست؟
این قطعات دقت و استحکام مناسبی دارند همچنین آب بندی مناسب،قابلیت تحمل گشتاور از 0 تا 0.9 کیلو نیوتن متر، قابلیت تحمل نیرو متحرک از 0 تا 210 کیلو نیوتن، سرعت حرکتی از 0 تا 1.6 متر برثانیه از دیگر ویژگی‌های ریل و واگن‌ها و یا همان لینیر گاید‌ها می‌باشد.KYK
مهم ترین نکاتی که به هنگام خرید لینیر گاید باید به آن توجه شود چیست؟
مهم‌ترین فاکتور‌هایی که پیش از خرید باید به آن‌ها دقت کنید، شامل اندازه و جایگاه نصب، توجه به سایز بال اسکرو، توجه به تخمین سختی، توجه به ایمنی پایه از جمله سرعت مجاز و طول عمر، می‌باشد.
مشهور ترین برند‌های فعال در زمینه فروش ریل و واگن چیست؟
برند هایی همچون THK ، TBI ، HIWIN سال‌ها در این زمینه فعالیت کرده‌اند و مورد توجه اکثر صنعت گران بوده‌اند
عوامل موثر بر قیمت لینر گاید چیست؟
در تعیین قیمت نهایی یک کالا همواره عوامل متعددی تاثیر گذار هستند. در قیمت نهایی لینیر گاید، عواملی مانند اندازه و مواد به کار رفته در آن برای تولید واگن خطی در سایز مورد نظر از مهم ترین عوامل به شمار می‌آیند.
 
8 پاسخ
  1. فروغی

    سلام ممنون از سایت بسیار خوبتون.
    ما چند سالی هست که با گروه پینیون همکاری میکنیم. قطعا یکی از بهترین نمایندگی های فروش ریل و واگن هستند.

    1. admin-1

      با سلام و عرض ادب و احترام
      پینیون نمایندگی فروش انواع ریل و واگن هایوین می باشد برای اطلاعات بیشتر لطفا با یکی از شماره های زیر تماس بگیرید تا همکاران ما مشاوره تخصصی و رایگان ارائه دهند.
      دفتر اصفهان: ۰۳۱۳۲۳۷۲۵۵۰۰۳۱۳۲۳۶۹۱۸۴
      دفتر تهران : ۰۲۱۸۸۸۵۳۶۲۰۰۲۱۹۱۰۹۰۰۸۳
      هرگونه سوال، پیشنهادی بود در ادامه همین کامنت ها بفرمایید در خدمتیم.
      با تشکر
      پینیون

  2. محمد سهیلی

    سلام . من یه دستگاه بسته بندی دارم که خراب شده و بهم گفتن که لینیرگایدش رو باید عوض کنم. الان چه مدلی از این محصول رو باید بخرم و اینکه حدودا چقدر هزینه باید بکنم ؟

    1. admin-2

      با سلام و عرض احترام
      دوست من ریل و واگن ها انواع و مدل های مختلف دارند و به این شکل امکان راهنمایی به شما نداریم. لطفا اطلاعات بیشتری در اختیار ما بگذارید. پیشنهاد می کنم با واحد فروش ریل و واگن پینیون تماس بگیرید و راهنمایی و مشاوره رایگان بگیرید.
      دفاتر ما: ۰۲۱۸۸۸۵۳۶۲۰ – ۰۳۱۳۲۳۷۲۵۵۰
      واحد فنی: ۰۹۲۱۰۱۵۴۹۴۵
      با تشکر
      پینیون

    1. admin-2

      با سلام و عرض ادب و احترام
      با توجه به نوسانات قیمت ارز و پایین و بالا شدن قیمت ریل و واگن TBI پیشنهاد می کنیم برای خرید ریل و واگن خود با ۰۲۱۸۸۸۵۳۶۲۰ – ۰۳۱۳۲۳۷۲۵۵۰ – ۰۹۰۵۱۲۰۶۴۴۰ تماس بگیرید و از مشاوره خرید تخصصی و رایگان ما بهره مند شوید.
      با تشکر
      پینیون

یک دیدگاه بگذارید